Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Używane kombi z dużym bagażnikiem

Kombiaki z drugiej ręki to jedne z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Prezentujemy 9 przedstawicieli kombi z największymi "kuframi": Skoda Octavia, VW Passat Variant, Mercedes E Kombi, Jeep Grand Cherokee, Fiat Doblo, Dacia Logan MCV, Chrysler Grand Voyager, Nissan Navara i Ford S-Max.

Michał Hutyra 2010-10-05

W życiu każdego kierowcy przychodzi taki moment, że musi się rozstać ze swoim trzydrzwiowym hatchbackiem lub innym ukochanym samochodem dla singla i rozejrzeć za czymś większym. Powodów może być wiele – powiększająca się rodzina, budowa domu, czy choćby uruchomienie własnej firmy. Wózek spacerowy, kilka worków kory do ogrodu albo kleju do płytek, kawałek rynny... – potrzeba przewożenia takiej „masy towarowej” skłania, by przy wyborze auta kierować się głównie pojemnością bagażnika. Upychanie wszystkiego na siłę, w nadziei, że się uda, to rozwiązanie najgorsze z możliwych. Bagażnik nie jest z gumy, więc warto wybrać odpowiedni do swoich potrzeb.

Zanim zachłyśniemy się możliwościami „kufra” świeżo odkupionego auta, warto sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym maksymalną dopuszczalną ładowność pojazdu; potem wystarczy odjąć od niej łączną wagę pasażerów, by otrzymać wynik, który nam powie ile kilogramów bagażu jest w stanie bezpiecznie przewieźć nasze auto. Przy pakowaniu trzeba pamiętać, by cięższe przedmioty zawsze kłaść na dno bagażnika, tak aby środek ciężkości znajdował się jak najbliżej ziemi. Zapewni to najlepsze właściwości jezdne. Częstym błędem jest nierównomierne rozłożenie ładunku; wówczas auto wygląda jak samolot, który ma za moment wystartować – przód zadarty do góry, a tył niemal dotyka ziemi. Zawieszenie pneumatyczne, w które są wyposażone niektóre samochody, podniesie do góry mocno obciążony tył samochodu, dając złudzenie, że wszystko jest w porządku. Hamulce i zawieszenie, w ekstremalnej sytuacji, mogą sobie nie poradzić z takim ciężarem. Auto może prowadzić się dużo gorzej, a w krytycznych sytuacjach stać się trudne do opanowania na drodze.

Jeśli jeździmy kombi, vanem lub SUV-em, warto zwrócić uwagę na to, by zawartość bagażnika mieściła się do wysokości rolety i by tę ostatnią można było zasunąć. Jeśli to się nie udaje, konieczne będzie rozwinięcie rolety pionowej (siatkowej), która w razie wypadku zapobiegnie przedostaniu się bagażu do kabiny pasażerskiej. Tzw. auta z kratką są do tego typu zadań świetnie przygotowane. Ostatecznie, nadmiar bagażu można przewieźć w boksie, na dachu pojazdu.

Skoda Octavia Tour
Octavia pierwszej generacji, choć patrząc na jej rozmiary trudno w to uwierzyć, należy do aut kompaktowych. Zbudowana na płycie podłogowej VW Golfa IV, dzieli z nim aż 65% genów, m.in. silniki, układ kierowniczy, zawieszenie, przełączniki i fotele. Auta mają identyczny rozstaw osi, są jednakowo trwałe, ale objętość bagażnika jest już zupełnie inna. Octavia to nie tylko klasowa rekordzistka – jej bagażnik jest pojemniejszy niż w wielu większych autach, np. Hondzie Accord, BMW X3, czy Renault Grand Scénicu. Niestety, wygrana w pojedynku na litry odbija się na ilości miejsca na kolana dla pasażerów tylnej kanapy. Jeśli kierowca ma ok. 190 cm wzrostu, za nim wygodnie usiądzie jedynie dziecko. Na wysokości ramion jest równie ciasno, więc Octavią lepiej podróżować we czwórkę niż w piątkę. Tylne drzwi otwierane razem z szybą sprawią, że do bagażnika bez trudu zapakujemy duży telewizor LCD czy pralkę. Auto najlepiej kupić z niezawodnym 1.9 TDI lub, jeśli ktoś nie jeździ zbyt dużo, z mocnym benzynowym 1.8 T (150 KM); przy łagodnym traktowaniu potrafi spalić „w trasie” ok. 7 l/100 km.

528 l to wystarczająco dużo, by przewieźć wszystko, co niezbędne i zbędne. Dostęp do bagażnika – rewelacyjny
   
Dane producenta Skoda Octavia I
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1896 cm3
Moc maks./przy obrotach 100 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 240 Nm przy 1800 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Pojemność bagażnika 528/1328 l
Osiągi
0–100 km/h 13,0 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,2 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4507 x 1731 x 1413 mm, rozstaw osi 2512 mm, masa własna 1345 kg, ładowność 510 kg.
 

Zalety i wady
plus dużo miejsca z przodu
plus bardzo przestronny, modyfikowalny bagażnik
plus łatwość obsługi
plus pewne zachowanie w trakcie jazdy
plus dobry komfort resorowania
plus dobra jakość wykonania
plus mocne, oszczędne silniki TDI
plus wygodne siedzenia
minus mało miejsca z tyłu
minus nie najlepsza widoczność do tyłu
minus skromne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
TYPOWE USTERKI
> zużycie elementów przedniej osi
> awarie oświetlenia
> uszkodzenia układu wydechowego

Volkswagen Passat Variant B6
Volkswagen Passat to jeden z najczęściej poszukiwanych i najchętniej kupowanych samochodów używanych na naszym rynku. Bez wątpienia jest to zasługa solidnego i obszernego wnętrza, ekonomicznych silników oraz wysokiej trwałości i niezawodności. Co prawda aktualny model (B6) na początku produkcji był nękany drobnymi usterkami, ale wady te szybko wyeliminowano. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej (z wyjątkiem silnika benzynowego 1.6), można się cieszyć niezłymi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa. Bardziej popularne są wersje z silnikami wysokoprężnymi, a wystarczający jest nawet podstawowy 1.9 o mocy 105 KM. Bagażnik nie jest może najszerszy w tej klasie aut, ale ma za to słuszną pojemność – 603 l. Po złożeniu tylnej kanapy tworzy się „płaska przestrzeń” o pojemności 1731 l. Większą objętość bagażnika, przy dwóch pasażerach na pokładzie, w tej klasie zapewnia jedynie Opel Vectra C. Ładowność Passata wynosi 548 kg. Volkswagen pomyślał także o tym, aby bagaż nie przemieszczał się podczas jazdy. Jak w Audi, są tu – ruchome belki, taśmy z uchwytami i standardowe uchwyty.  

Zapełnianie bagażnika Passata to wręcz przyjemność. Ładunek można unieruchomić belkami i taśmami
   

 

Dane producenta VW Passat Variant B6
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1896 cm3
Moc maks./przy obrotach 105 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 250 Nm przy 1900 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Pojemność bagażnika 603/1731 l
Osiągi
0–100 km/h 12,4 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,8 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4774 x 1820 x 1517 mm, rozstaw osi 2709 mm, masa własna 1552 kg, ładowność 548 kg.
 

Zalety i wady
plus bardzo przestronne wnętrze
plus duża przestrzeń bagażowa
plus zwrotność
plus wysoka jakość wykonania
plus mocne silniki TDI
plus bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
plus szeroka paleta modelowa
minus odgłosy stukotania na krótkich nierównościach
minus twarde resorowanie
minus paliwożerne benzynowe silniki turbo
TYPOWE USTERKI
> zużycie przegubów drążków kierowniczych i tulei wahaczy
> nadmierne zużycie hamulców

 

Mercedes Klasa E W211
Jeśli ktoś szuka luksusowego kombi z ogromnym bagażnikiem, dobrze trafił. Co prawda większość producentów tego typu aut nie staje ze sobą w szranki w kategorii pojemność bagażnika, jednak Mercedes E jest wyjątkiem od tej reguły. Mało tego, ma największy „kufer” spośród wszystkich aut typu kombi. Jego pojemność to rekordowe 690 l, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1950 l. Co ciekawe, nie odbiło się to niekorzystnie na wzornictwie. E-klasa jest niesamowicie komfortowa, zazwyczaj świetnie wyposażona i, niestety, droga. Auta z początku produkcji, z 2003 roku, z benzynowym silnikiem 1.8, ze sprężarką mechaniczną (163 KM), kosztują prawie 50 tys. zł, bardziej popularne diesle są nieco tańsze – za 220 CDI zapłacimy 47 000 zł. Kupując egzemplarz używany warto go dokładnie prześwietlić, ponieważ Mercedesy nie tylko długo utrzymują wysokie ceny, ale długo też utrzymują się ich wysokie koszty serwisowania. Wiele egzemplarzy ma regulowaną pneumatycznie wysokość tylnego zawieszenia (nivomat), dlatego trzeba uważać, żeby nie przekroczyć dopuszczalnej ładowności, która co prawda jest różna w zależności od wersji, ale średnio wynosi 550 kg.

Bagażnik w E-klasie jest bardzo długi, więc jego wysuwana podłoga przydaje się dość często
   
Dane producenta Mercedes Klasy E
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2148 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/4200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 340 Nm przy 2000 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Pojemność bagażnika 690/1950 l
Osiągi
0–100 km/h 10,6 s
Prędkość maksymalna 212 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,0 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4850 x 1822 x 1496 mm, rozstaw osi 2854 mm, masa własna 1810 kg, ładowność 550 kg.
 

Zalety i wady
plus przestronne wnętrze
plus wygodne siedzenia
plus wysoki komfort resorowania
plus solidne wykonanie
plus wysoki standard bezpieczeństwa
plus szeroka paleta modelowa
plus oszczędne i dynamiczne diesle
minus ciężko pracująca przekładnia mechaniczna
minus ospałe czterocylindrowe silniki benzynowe
TYPOWE USTERKI
> luzy na przegubach wahaczy
> kłopoty z elektronicznie sterowanymi hamulcami SBC
> awarie pomp wtryskowych w dieslach

Jeep Grand Cherokee
Według Jeepa, Grand Cherokee był pierwszym autem typu SUV. Nie będziemy się teraz spierać czy to SUV, czy już auto terenowe. Faktem jest, że w terenie radzi sobie rewelacyjnie, a większość właścicieli tego nie docenia. Auta tego typu z off-roadem mają na co dzień niewiele wspólnego. Pozycja za kierownicą jest wysoka, kabina obszerna, a bagażnik więcej niż wystarczający. Jego pojemność to 978 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy – 1909 litrów. Niestety konstrukcja zawieszenia sprawia, że jest bardzo miękkie, a układ kierowniczy alergicznie reaguje już na sam widok górskich serpentyn. Ładowność, biorąc pod uwagę gabaryty auta, jest stosunkowo niewielka i wynosi 540 kg. Na osłodę pozostaje fakt, że Cherokee może pociągnąć przyczepę kempingową o masie nawet 3500 kg. Ze względu na zużycie paliwa lepiej zdecydować się na silnik wysokoprężny 3.0 CRD (218 KM). Jeśli wybierzemy silnik benzynowy 4.7 V8 (231 KM) – aby się nie zrujnować na stacji benzynowej, warto rozważyć montaż instalacji gazowej (5–6 tysięcy złotych). Auta z silnikami benzynowymi są tańsze od diesli średnio o około 20 000 zł.

Bagażnik jest spory. Biorąc pod uwagę gabaryty auta, ładowność 540 kg to raczej przeciętny wynik
   
Dane producenta Jeep Grand Cherokee
Rodzaj napędu turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2987 cm3
Moc maks./przy obrotach 218 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 510 Nm przy 1600 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 5-biegowa przekładnia automatyczna
Pojemność bagażnika 978/1909 l
Osiągi
0–100 km/h 9,0 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 10,3 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1870 x 1740 mm, rozstaw osi 2780 mm, masa własna 2210 kg, ładowność 540 kg
 

ZALETY I WADY
plus bardzo dobre właściwości terenowe
plus bogate wyposażenie
plus wygodne siedzenia z przodu
plus obsługa nie wymagająca dużego nakładu siły
plus dobrze zestrojona automatyczna skrzynia biegów
plus wysoka dopuszczalna masa przyczepy
minus bardzo wysokie zużycie paliwa (silniki V8)
minus mało precyzyjny układ kierowniczy
minus niewygodna tylna kanapa
TYPOWE USTERKI
> uszkodzenia podwozia
> awarie układu elektrycznego
> luzy w układzie napędowym

 

Fiat Doblo
Doblo to samochód, który został stworzony po to, by przewozić nim ładunki. Ktoś wpadł jednak na pomysł, aby dodać mu trochę elementów tapicerowanych i zamontować tylną kanapę. To był strzał w dziesiątkę. Z zewnątrz, auto – zwłaszcza egzemplarze sprzed modernizacji – nie wygląda pociągająco. Co innego Doblo po liftingu – całkiem zgrabne pudełko na kołach. Jeśli ktoś ceni walory użytkowe bardziej niż urodę, będzie usatysfakcjonowany. Bagażnik do wysokości tylnej półki ma aż 750 litrów pojemności, do tego w kabinie jest mnóstwo schowków i półek. Półka nad przestrzenią ładunkową jest sztywna, więc można ją potraktować jako drugie dno bagażnika. Miejsca dla pasażerów tylnej kanapy jest aż nadto – zarówno na nogi, jak i na wysokości ramion. Drzwi tylne są przesuwane, co jest nie tylko wygodniejsze podczas zajmowania miejsca, ale też i bezpieczniejsze. Spośród silników najbardziej godnym polecenia jest 1,9-litrowy Multijet. Unikać trzeba natomiast słabszych silników benzynowych i diesli.

Jakość nie powala na kolana, ale kiedy trzeba przewieźć „szafę po babci” – Doblo okaże się niezastąpione
 
Dane producenta Fiat Doblo
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1910 cm3
Moc maks./przy obrotach 105 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 200 Nm przy 1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia manualna
Pojemność bagażnika 750/3000 l
Osiągi
0–100 km/h 13,3 s
Prędkość maksymalna 164 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,8 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy kombivan, długość x szerokość x wysokość 4253 x 1722 x 1818 mm, rozstaw osi 2583 mm, masa własna 1395 kg, ładowność 525 kg.
 

ZALETY I WADY
plus duża przestrzeń bagażowa
plus komfortowe resorowanie
plus przestronne wnętrze
plus wygodny dostęp do wnętrza przez przesuwane drzwi
plus niskie zużycie paliwa (JTD)
plus wysoka trwałość
minus wysoki poziom hałasu w kabinie
minus skromne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
minus hamulce podatne na fading
minus przeciętna jakość wykończenia
TYPOWE USTERKI
> sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym (diesle)
> awarie zawieszenia przedniego
> zacinające się drzwi skrzydłowe

Dacia Loga MCV
Niewiele jest samochodów, w których stosunek ceny do objętości wnętrza byłby tak korzystny jak w przypadku Logana MCV. Auto, w zależności od wersji, ugości pięciu lub siedmiu pasażerów. Jakość materiałów nie jest porywająca, ale Logan jest porządnie zmontowany, więc nie boi się większych przebiegów i inwazji dzieciaków. Obsługa prosta, silniki są nieco ospałe, a wyposażenie standardowe ubogie. Zawieszenie zestrojono pod kątem maksymalnego komfortu, lecz mimo to auto ma niezłe właściwości jezdne. Dostęp do słusznego bagażnika, o pojemności od 700 do 2350 litrów, jest wyjątkowo wygodny dzięki asymetrycznym, skrzydłowym drzwiom, dzielonym w stosunku 1/3 do 2/3. Silniki godne uwagi to 1.5 dCi (86 KM) i 1.6 16V (105 KM).

Skrzydłowe drzwi to sprawdzony w autach dostawczych patent. Przydatny, gdy trzeba przewieźć coś długiego
 
Dane producenta Dacia Logan MCV
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 105 KM/5750 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 148 Nm przy 3750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia manualna
Pojemność bagażnika 700/2350 l
Osiągi
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,7 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4450 x 1740 x 1636 mm, rozstaw osi 2900 mm, masa własna 1135 kg, ładowność 465 kg.
 

ZALETY I WADY
plus dużo miejsca dla 5–7 osób
plus bardzo duża przestrzeń bagażowa
plus prosta obsługa
plus dobry komfort resorowania
plus solidne wykonanie
plus niska cena
minus brak ESP
minus ubogie wyposażenie podstawowe
minus nieporęczny bez wspomagania układu kierowniczego
minus niezbyt dobra jakość wykonania wnętrza (do lipca 2008)
TYPOWE USTERKI
> awarie oświetlenia
> awarie układu elektrycznego
> zużycie układu hamulcowego

 

Chrysler Grand Voyager
Grand Voyager to ikona w klasie vanów. Wielki, bardzo przestronny i wygodny, wręcz stworzony do dalekich wypraw z rodziną. Występuje w dwóch konfiguracjach – 6- i 7-osobowej. Przy komplecie pasażerów bagażnik jest porównywalny z tym, jaki oferują auta kompaktowe, gdy jednak podróżujemy w pięć osób – do dyspozycji mamy 748 l. Jeśli Voyager ma służyć jako pojazd typowo transportowy, warto poszukać wersji Stown&Go, która ma elektrycznie składane fotele, chowane w podłodze. Po ich złożeniu otrzymujemy rekordową przestrzeń – 4550 litrów. Maksymalna ładowność samochodu to tylko 485 kg. Jedynym godnym polecenia silnikiem jest 2,8-litrowy diesel CRD o mocy 150 KM. Osiągami nie rzuca na kolana, ale za to zużycie oleju napędowego to około 9 l/100 km. Kupując egzemplarz używany należy bacznie przyjrzeć się przekładni kierowniczej, która odmówiła posłuszeństwa w egzemplarzu testowanym przez nas na dystansie 50 tys. km.

Bagażnik jest przepastny, ale ładowność nie zachwyca. Przesuwane drzwi boczne to jedynie słuszne rozwiązanie
   
Dane producenta Chrysler Grand Voyager
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2776 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/3800 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 360 Nm przy 1800 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie; 4-biegowa przekładnia automatyczna
Pojemność bagażnika 748/4550 l
Osiągi
0–100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,5 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 5096 x 1997 x 1749 mm, rozstaw osi 3030 mm, masa własna 2150 kg, ładowność 485 kg.
 

ZALETY I WADY
plus przestronne wnętrze
plus dostęp do tyłu przez dwoje przesuwanych drzwi
plus pewne zachowanie w czasie jazdy
plus duża ładowność
plus wygodne siedzenia
plus wersja przedłużona o 20 cm (Grand Voyager)
minus przeciętna jakość wykonania
minus słabe hamulce
minus niepraktyczna tylna kanapa
minus przeciętny komfort w trzecim rzędzie siedzeń
TYPOWE USTERKI
> powybijane końcówki drążków kierowniczych
> nierównomiernie działające hamulce

Nissan Navara
Navara produkowana od 2005 roku to jeden z ładniejszych pickupów na rynku. Wygląda nowocześnie, a kabina nie jest bynajmniej siermiężna. Możliwość odliczenia pełnego podatku VAT sprawiła, że w pewnym czasie w Polsce zapanował swoisty boom na tego typu auta. Odbiorcami byli przeważnie ludzie zamożni; cena nowych egzemplarzy najczęściej przekraczała 100 tys. zł, sporo z nich jest więc wyposażonych w skórzaną tapicerkę, porządny zestaw audio, komplet poduszek powietrznych i aluminiowe felgi. Do auta bez problemu zmieści się 5-osobowa rodzina oraz ogromny bagaż. Większość egzemplarzy używanych ma zabudowę przestrzeni ładunkowej, więc bez ograniczeń można korzystać z objętości wynoszącej 2000 l. Zawieszenie tylne z resorami piórowymi nie boi się nawet sporego obciążenia, a ładowność to 780 kg. Niestety konstrukcja zawieszenia sprawia, że po drogach pełnych kolein nie podróżuje się zbyt komfortowo, a układ kierowniczy jest „nerwowy” i wymaga nieustannego korygowania toru jazdy.

Navara rzadko występuje z odkrytą paką. Zwykle ma zabudowę, najczęściej równą z dachem
   
Dane producenta Nissan Navara
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2488 cm3
Moc maks./przy obrotach 174 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 403 Nm przy 2000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia manualna
Pojemność bagażnika 1000/2000 l
Osiągi
0–100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,6 l/100 km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy pick-up, długość x szerokość x wysokość 5133 x 1850 x 1742 mm, rozstaw osi 3200 mm, masa własna 2025 kg, ładowność 780 kg.
 

ZALETY I WADY
plus pewne właściwości jezdne na twardej nawierzchni
plus niezła jakość wykonania
plus przestronne wnętrze w wersji z czterodrzwiową kabiną
plus mocne i oszczędne silniki
plus wygodna pozycja za kierownicą
plus dobre właściwości terenowe
minus nieprecyzyjnie działający układ kierowniczy
minus niska ładowność
minus wysoki poziom szumów wewnątrz
minus duża średnica zawracania
TYPOWE USTERKI
> luzy w przednim zawieszeniu
> uszkodzenia łożysk w skrzyni biegów

 

Ford S-Max
S-Max, jak to już bywa z Fordami, jest wśród vanów wzorem w kategorii właściwości jezdne. Auto ma świetnie zestrojone zawieszenie, w którym osiągnięto idealny kompromis między komfortem i sportem oraz bardzo bezpośredni układ kierowniczy, a ponieważ kierowca siedzi niemal w połowie długości auta, wrażenie owej bezpośredniości spotęguje się. Jeśli dodamy do tego wygodne fotele, zapewniające świetne trzymanie boczne, dostajemy niemal idealny samochód do pokonywania nawet długich dystansów. O jakości S-Maxa świadczyć może fakt, że w teście długodystansowym, po przejechaniu 50 000 km, nie odnotowaliśmy żadnej usterki ani śladów zużycia. Autem może podróżować maksymalnie 7 osób, jednak większość S-Maxów jest 5-osobowa. Fotele drugiego rzędu dają się przesuwać na długość, reguluje się w nich oparcie, a po złożeniu tworzą przepastny bagażnik – maksymalnie 2000 l. Przy 5 osobach na pokładzie jego pojemność to słuszne 755 l. S-Max z 1,8-litrowym dieslem TDCi kosztuje ok. 55 000 zł.

Świetnie jeździ, ma wielki bagażnik o regularnych kształtach; na deser – rekordowa ładowność
   
Dane producenta Ford S-Max
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1999 cm3
Moc maks./przy obrotach 145 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 185 Nm przy 4500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia manualna
Pojemność bagażnika 755/2000 l
Osiągi
0–100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,1 l/100 km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4768 x 1884 x 1658 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1605 kg, ładowność 735 kg.
 

ZALETY I WADY
plus bezproblemowe zachowanie podczas jazdy
plus duże, dające się aranżować wnętrze
plus precyzyjny układ kierowniczy
plus oszczędne diesle
plus dobry komfort resorowania
plus duża ładowność
minus słaba widoczność do przodu
minus diesle słabe na niskich obrotach
minus niewystarczająca wydajność ogrzewania
minus brak przesuwanych bocznych tylnych drzwi
TYPOWE USTERKI
> zużycie elementów przedniej osi
> nadmiernie zużycie hamulców
> awarie oświetlenia

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Duże kombi przewiozą prawie wszystko. Wielkość bagażnika ma znaczenie nie tylko w chwili przeprowadzki. Przedstawiamy 9 aut używanych z największym kufrem.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/samochody-uzywane-uzywane-Kombi-Skoda-Octavia-VW-Passat-Mercedes-Klasa-E-Jeep-Grand-Cherokee-Fiat-Doblo-Dacia-Logan-MCV-Grand-Voyager-Navara-Ford-S-Max,18889,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-06 12:23:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij