Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Używany Fiat Punto II

2005-06-02
Fiat Punto Długość 3800 mm; Szerokość 1660 mm; Wysokość 1480 mm; Rozstaw osi 2460 mm.

Gdy w 1993 roku pojawił się Fiat Punto pierwszej generacji, konstruktorzy obiecywali, że auto zmieni wizerunek firmy. Tak też się stało. Punto zaskarbiło sobie serca kilku milionów europejskich kierowców.

Fiat Punto I nawet po 12 latach zaciekawia swoją stylistyką. Jednak do jego podstawowych zalet trzeba zaliczyć przede wszystkim przestronne, choć plastikowe wnętrze oraz dobre właściwości jezdne. Poza tym, Punto podważyło przekonanie o awaryjności włoskich aut. W trakcie testu przeprowadzonego przez redakcję auto motor i sport na dystansie 100 tys. km tylko raz "fiacik" zaniemógł. Przyczyną okazała się uszkodzona tarcza sprzęgła, którą wraz z dociskiem oraz łożyskiem wymieniono (na gwarancji) na nowe. Pomijając ów incydent, nie zdarzyła się już żadna nieplanowana wizyta w autoryzowanym serwisie. Po 78 tys. km zużyły się okładziny hamulcowe, a dwukrotnie - w trakcie trwania testu -wymieniliśmy pióra wycieraczek. Punto napędzane silnikiem 1.1 o mocy 55 KM okazało się samochodem o niewielkim apetycie na paliwo. Na dystansie 100 tys. km Fiat spalił średnio 6,7 litra benzyny na 100 km.

Pod koniec 1999 r. zadebiutowało Punto drugiej generacji (na naszych zdjęciach), które zachowało zasadniczą bryłę poprzednika, ale różni się stylistyką. Okrągłości ustąpiły miejsca ostrym, podkreślającym dynamik ę auta krawędziom. Wnętrze zyskało na wyglądzie i praktyczności, a to za sprawą dwukolorowej deski rozdzielczej oraz trzech głębokich schowków.

WYNIKI CRASH-TESTU

Fiat Punto II w crash-teście czołowym i bocznym otrzymał cztery gwiazdki. W trakcie zderzenia czołowego kabina zachowała stabilność, a drzwi otwierały się bez problemu. Groźnie wyglądało uderzenie głowy pasażera w deskę rozdzielczą. Pomimo ograniczników napięcia pasów, przeciążenia działające w Fiacie Punto na klatkę piersiową są wysokie. Podczas zderzenia bocznego kierowca odniósł minimalne obrażenia klatki piersiowej.

W teście przeprowadzonym przez auto motor i sport Punto II z silnikiem 1.2 o mocy 60 KM ani razu nie odmówiło posłuszeństwa. Ogólną dobrą ocenę psuły jedynie uciążliwe trzaski w kolumnie kierownicy oraz nierówno pracujące i skrzypiące wycieraczki (ku naszemu zdziwieniu w serwisie stwierdzono, że tej awarii nie da się usunąć). W połowie testu z bagażnika zaczęły dobiegać stuki spowodowane poluzowaniem obudowy subwoofera - to dowód na nie najlepszą jakość montażu.

Właściwości jezdne Fiata Punto drugiej generacji zasługują na słowa pochwały. Zawieszenie jest zestrojone tak, aby zapewnić pasażerom dobry komfort resorowania - szczególnie w trakcie jazdy po dziurawych nawierzchniach. W trakcie pokonywania ostrych zakrętów nadwozie Fiata wykazuje lekką tendencję do nadmiernego wychylania się, ale nie powoduje to żadnych nieoczekiwanych reakcji samochodu.

W raporcie awaryjności Dekry Fiat Punto wypada dobrze. W grupie aut do 3 lat w 80% przebadanych modeli nie wykryto żadnych usterek, a tylko 6,3% wykazało poważne niedomagania. W Fiatach starszych niż sześcioletnie odsetek aut bez usterek wynosi 53%. Do najbardziej awaryjnych podzespołów Punto trzeba zaliczyć oświetlenie oraz układ hamulcowy. W starszych modelach przerdzewieniu ulega układ wydechowy.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia archiwum

Ocena
plus Wysoka niezawodność, obszerne wnętrze, zwrotność, bogate wyposażenie dodatkowe z zakresu bezpieczeństwa, duży wybór silników
minus Mało wydajne ogrzewanie i nawiew, głośne szumy toczenia, niedokładne wskazania poziomu paliwa, nadmierne wychylenia karoserii w zakrętach

Polecane silniki
•1.2 - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1242 cm3, moc maksymalna 44 kW (60 KM) przy 5000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,7 l/100 km
•1.8 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1747 cm3, moc maksymalna 96 kW (131 KM) przy 6300 obr/min, maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4300 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km
•1.9 JTD - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1910 cm3, moc maksymalna 59 kW (80 KM) przy 3000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr/min, średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km

Historia modelu
1993: debiut Fiata Punto I.
1997: silnik 1.2 16V o mocy 86 KM.
1999: debiut Fiata Punto II.
2003: face lifting, nowe silniki - 1.3 JTD o mocy 70 KM oraz 1.9 JTD o mocy 100 KM.  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Gdy w 1993 roku pojawił się Fiat Punto pierwszej generacji, konstruktorzy obiecywali, że auto zmieni wizerunek firmy. Tak też się stało. Punto zaskarbiło sobie serca kilku milionów europejskich kierowców.
    auto motor i sport, 2008-04-13 19:02:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij