Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Używany Ford Mondeo III

Po swoim poprzedniku odziedziczył niewiele - prawd ę mówiąc, tylko imię: Mondeo.

2005-08-29
Używany Ford Mondeo Długość 4731 mm; Szerokość 1812 mm; Wysokość 1429 mm; Rozstaw osi 2754 mm.

Od pojawienia się na rynku drugiej generacji tego samochodu upłynęło już pięć lat, w trakcie których Ford doczekał się delikatnego face liftingu (2003 rok) oraz iście sportowej wersji ST 220 (2002 rok).

Projektanci stworzyli samochód klasy wyższej średniej, który spełniał ówczesne wymagania stylistyki New Age. Na zewnątrz jak i wewnątrz dominują przyjazne proste linie i kształty, gdzieniegdzie przechodzące w zaokrąglenia.

Do podstawowych zalet Mondeo trzeba zaliczyć jego wyśmienite właściwości jezdne oraz dobry komfort podróżowania. Dzięki nowoczesnemu, wielowahaczowemu zawieszeniu, Ford w swojej klasie rozkłada konkurencję na łopatki. Mondeo II zgrabnie pokonuje wszelkie nierówności na dziurawych i zniszczonych drogach. Zawieszenie nie emituje żadnych nieprzyjemnych stuków oraz drgań. Twarda charakterystyka amortyzatorów w połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym tworzy idealny przepis na szybkie i bezpieczne pokonywanie ostrych zakrętów.

Wnętrze oferuje sporą ilość miejsca, nie tylko osobom siedzącym z przodu, ale również pasa- żerom podróżującym na tylnej kanapie. Wszystkie przyciski zlokalizowane na desce rozdzielczej i konsoli środkowej, a jest ich niemało, są uporządkowane i czytelnie opisane. Wystarczy wsiąść i ruszyć w drogę.

WYNIKI CRASH-TESTU

Ford Mondeo otrzymał w teście NCAP cztery gwiazdki. W zderzeniu czołowym konstrukcja karoserii nie wypadła dobrze. Odkształceniu uległy progi oraz przednia część dachu. Przednie koło przemieściło się w głąb kabiny, a do otwarcia przednich drzwi trzeba było użyć sporej siły. W tym teście przeciążenia działające na klatkę piersiową były bardzo duże. Nogi kierowcy zostały zranione przez sztywne struktury przegrody czołowej znajdujące się pod deską rozdzielczą.

W "służbie" redakcji auto motor i sport Ford Mondeo przeszedł wyczerpujący test na dystansie 50 tysięcy kilometrów. Samochód w tym czasie nie odmówił posłuszeństwa ani razu. Ale "diabeł tkwi w szczegółach". Kilka małych niedomagań trochę popsuło nieskazitelny wizerunek Forda. Tworzywo na uchwytach drzwi zaczęło nieestetycznie obłazić. Nie wiadomo dlaczego, urwał się uchwyt nad drzwiami pasażera. Całości dopełnił zepsuty pilot centralnego zamka, który skutecznie utrudnił uruchomienie samochodu. Pod koniec testu, z tyłu naszego Mondeo zaczął dochodzić niemiły monotonny dźwięk, którego sprawcą było zużyte łożysko tylnej osi.

Testowy Ford był wyposażony w dwulitrowy silnik, który zapewniał autu osiągi na dobrym poziomie. "Setkę" osiąga w 9,8 sekundy, a do tego zaskakuje niewielkim - choć wyższym niż deklaruje producent - zużyciem paliwa (średnie spalanie w trakcie testu - 9,15 l/100 km).

Godne polecenia są Fordy napędzane wysokoprężnymi jednostkami napędowymi. Nie tylko potrafią zaskoczyć kierowcę niewiarygodną elastycznością i przyzwoitym przyspieszeniem, ale również niedużym apetytem na paliwo.

W świetle raportu usterkowości Dekry Ford Mondeo prezentuje się dobrze. W grupie wiekowej do 3 lat, 80% przebadanych modeli nie wykazało żadnych usterek. Wśród używanych pięciolatków usterkowość zbiera większe żniwo. Już tylko u 66% badanych Fordów nie wykryto żadnych poważnych niedomagań. Największymi bolączkami Mondeo okazują się zużycie elementów przedniej osi, awarie oświetlenia tyłu pojazdu oraz usterki instalacji elektrycznej. W Fordzie psuło się też oświetlenie przodu pojazdu i zbyt wcześnie zużywały się tarcze hamulcowe.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia archiwum

Ocena
plus Dobre właściwości jezdne, przestronne wnętrze i duży bagażnik, dobre silniki wysokoprężne, wygodne siedzenia
minus Nie najlepsza jakość materiałów we wnętrzu, mało precyzyjna regulacja ogrzewania, małe lusterka zewnętrzne, opornie działająca skrzynia biegów

Polecane silniki
•1.8 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1798 cm3, moc maksymalna 81 kW (110 KM) przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3950 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,6 l/100 km
•2.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1999 cm3, moc maksymalna 107 kW (145 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,9 l/100 km
•2.0 16V TDCi - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1998 cm3, moc maksymalna 96 kW (130 KM) przy 3800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min, średnie zużycie paliwa 6 l/100 km

Historia modelu
1993: debiut Forda Mondeo I.
2000: debiut Forda Mondeo II.
2002: wersja sportowa (ST220).
2003: face lifting, nowy silnik 1.8 SCi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po swoim poprzedniku odziedziczył niewiele - prawd ę mówiąc, tylko imię: Mondeo.
    auto motor i sport, 2008-04-04 09:27:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij