Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Używany Nissan Micra

2005-09-23
Nissan Micra Micra po face liftingu zyskała większe przednie reflektory oraz charakterystyczne dla całej rodziny Nissana, chromowane wloty powietrza do chłodnicy.

Japońskiego malucha śmiało można zaliczyć do grona weteranów europejskiego rynku. Swoje cztery gumowe "łapy" Micra, po raz pierwszy, postawiła na asfalcie w 1992 roku.

Od tego czasu projektanci przeprowadzili na niej dwie operacje upiększające i takie auto, o nieco uszlachetnionej sylwetce, jeździło do 2003 roku, kiedy to pojawiła się zupełnie nowa Micra.

Nawet teraz modele z pierwszych lat produkcji kuszą klasyczną sylwetką nawiązującą do legendarnego Mini. Montowane wówczas 1- oraz 1,3-litrowe, szesnastozaworowe silniki, jak na tamte czasy, zaliczały się do jednych z bardziej nowoczesnych w swojej klasie. Nowinki techniczne i zgrabna sylwetka pozwoliły małemu Nissanowi zdobyć prestiżowy tytuł Car of The Year (1993 rok).

Mała Micra niestety nie rozpieszcza pasażerów przestronnym wnętrzem. Cztery osoby "na pokładzie" czują się jak sardynki w puszce. Na dodatek, w 206-litrowym bagażniku za wiele upakować się nie da. Dopiero po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa Micry wzrasta do 960 litrów.

Na przestrzeni 11 lat wnętrze Nissana uległo sporym przeobrażeniom. W modelach z 1992 roku dominował szary i twardy plastik, a siedzenia nie należały do najwygodniejszych. Zmodernizowane wnętrze (1998 rok) nabrało wyrazu. Widocznej modyfikacji uległa deska rozdzielcza, która przestała straszyć ponurym wyglądem, ponieważ teraz zrobiono ją z materiałów znacznie lepszego gatunku. Na bardziej wygodne i lepiej wyprofilowane wymienione zostały także fotele. Z zewnątrz japoński maluch zyskał nowe, większe przednie reflektory, zmieniono także kształt wlotów powietrza do chłodnicy.

WYNIKI CRASH-TESTU

Nissan Micra pierwszej generacji w teście zderzeniowym otrzymał tylko dwie gwiazdki. W zderzeniu czołowym słupek przedni i dach mocno się odkształciły. Deska rozdzielcza uderzyła niebezpiecznie w nogi oraz miednicę kierowcy. Pasy bezpieczeństwa przeciążyły znacznie klatkę piersiową i kierowcy, i pasażera. W zderzeniu bocznym kierowca doznał obrażeń miednicy i klatki piersiowej. Podłokietnik, który znajduje się w drzwiach, uderzył bardzo mocno w brzuch kierowcy.

Szczególnie godny polecenia jest 1,3-litrowy silnik o mocy 75 KM. Jest na tyle elastyczny, że bez większego problemu można mu zaufać podczas wyprzedzania w trasie. Nissan równie sprawnie poczyna sobie w mieście. Potrafi dość szybko przyspieszyć i zwinnie wcisnąć się w każdą lukę pomiędzy samochodami. W 2001 roku opisywaną jednostkę znacznie zmodyfikowano. Wzrosły jej pojemność (do 1,4 l), moc (82 KM) oraz moment obrotowy (108 Nm). Dzięki tym zabiegom, Micra stała się jeszcze bardziej dynamiczna i oszczędna. Auto średnio spala 6,1 litra paliwa na 100 km. W trasie apetyt na benzynę jeszcze bardziej maleje i wyraża się liczbą 5,2 l/100 km.

W trakcie testu długodystansowego (100 tys. km) przeprowadzonego przez redakcję auto motor i sport Micra wypadła bardzo dobrze. Wizyty w serwisie ograniczały się do zaplanowanych przeglądów w autoryzowanym serwisie.

Według raportu Dekry, w grupie wiekowej od 4 do 5 lat u 67 procent przebadanych modeli nie wykryto usterek. Micry starsze niż siedmioletnie ulegają poważnym awariom równie rzadko. Tylko u 19% badanych aut wystąpiły poważne usterki.

Decydując się na zakup Micry z pierwszych lat produkcji, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na stan układu elektrycznego oraz na ogniska rdzy, które mogą się pojawić w obrębie tylnych błotników. W starszych modelach trzeba pamiętać o hamulcach, które są podatne na fading. Jazdy nie umili również bardzo ciężko pracujący pedał hamulca.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia archiwum

Ocena
plus Dobre właściwości jezdne, oszczędne silniki, niezawodność, niskie koszty utrzymania
minus Mało miejsca z tyłu, mały bagażnik, stukające zawieszenie, hamulce podatne na fading

Polecane silniki
•1.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 998 cm3, moc maksymalna 44 kW (60 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 80 Nm przy 4000 obr/min, średnie zużycie paliwa 6 l/100 km
•1.3 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1275 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4000 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km
•1.4 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1348 cm3, moc maksymalna 60 kW (82 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 2800 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km
•1.5 D - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1527 cm3, moc maksymalna 42 kW (57 KM) przy 5000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 2250 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km

Historia modelu
1992:
debiut Nissana Micry.
1995: niewielkie modyfikacje.
1998: face lifting wnętrza i karoserii.
2000: zmodyfikowany silnik 1,4 l 16V.
2003: debiut Micry II.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Japońskiego malucha śmiało można zaliczyć do grona weteranów europejskiego rynku. Swoje cztery gumowe „łapy" Micra, po raz pierwszy, postawiła na asfalcie w 1992 roku.
    auto motor i sport, 2008-03-17 15:36:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij