Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Używany Opel Corsa C: Prawie bez wad

Opel Corsa C stylistyką nadwozia mocno nawiązuje do swojego poprzednika. I tylko nią. Duże zmiany, zwłaszcza jakościowe, kryją się pod karoserią.

Bogdan Czajkowski 2008-07-21

Bardzo podobna do Corsy B jest tylko z zewnątrz. Ma przestronniejsze wnętrze, dokładniej i z lepszych materiałów wykonane, w którym nie tylko z przodu, ale i z tyłu miejsca nie brakuje. Instrumentarium niewyszukanej tablicy przyrządów obsługuje się intuicyjnie. Układ jezdny jest jednym z lepszych w klasie, a zastosowane silniki pozwalają na oszczędną i dynamiczną jazdę. Wyjątkiem jest jednolitrowy trzycylindrowiec, bardzo oszczędny i trwały, ale o mocy sprawdzającej się tylko w mieście. Auto zapewnia dobry (jak na tę klasę) komfort jazdy.

Corsa C była konstrukcyjną bazą dla minivana Meriva i małego dostawczaka Combo. Najmniejszy z Opli jest jednym z najmniej kłopotliwych w eksploatacji. Nowoczesne układy napędowe nie są awaryjne, a uszkodzenia katalizatorów czy zaworów EGR są przede wszystkim wynikiem złej eksploatacji. W silnikach 1.0 z początków produkcji zdarzały się grzechoczące rozrządy – przyczyną był zbyt długi łańcuch rozrządu; po jego wymianie usterka nie występowała. Silniki nie mają problemów z wyciekami. Łańcuchowy rozrząd w większości aut bez problemu wytrzymuje 300 000 km.

W aucie powtarzają się uszkodzenia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i zacierające się piasty wycieraczek szyb. Umieszczony pod dźwignią zmiany biegów mechanizm początkowo wykonywany był z tworzywa sztucznego – uszkodzenie uniemożliwiało zmianę przełożenia. Wymiana mechanizmu kosztuje 451 zł (w tym metalowy mechanizm – 323 zł); z czasem plastikowy mechanizm zastąpiono metalowym. Natomiast zatarcia osi wycieraczek w skrajnym przypadku prowadzą do spalenia silnika ich napędu. W układzie wydechowym korozja atakuje tłumik końcowy, ale nie wcześniej niż po 4 latach. Jego koszt (z wymianą) to 329 zł dla wersji benzynowych i 399 zł dla diesli. W sprzęgłach jednostkowo ulegał rozszczelnieniu umieszczony centralnie na docisku sprzęgła siłownik; próba dalszej jazdy często prowadziła do spalenia sprzęgła.

     
Przestrzenią sprawiedliwie obdzielono wszystkich podróżnych Dobra jakość i czytelność charakteryzują tablicę przyrządów Poza trwałością, stosowane silniki wyróżniają się małym apetytem na paliwo
     

Czasami pęka łącznik stabilizatora (koszt 84 zł + 48 zł za wymianę). Końcówki drążków nawet na naszych drogach wytrzymują przynajmniej 100 000 km. Jednostkowe uszkodzenia układu wspomagania kierownicy usuwa się wymieniając cały agregat. Dużą trwałością odznaczają się hamulce, klocki w przednich zaciskach wymienia się najczęściej co 40 000–60 000 km (299 zł z wymianą), tarcze wytrzymują przebiegi dwa razy większe (lite + klocki + wymiana – 569 zł). W układzie elektrycznym, oprócz wspomnianych wycieraczek, psują się alternatory.

Od strony mechanicznej jak i właściwości użytkowych Corsa C to nowa jakość wśród Opli. Niestety, ma mało atrakcyjne, mocno już opatrzone nadwozie.

Ocena
plus Prosta obsługa, przyzwoity komfort, przestronne, modyfikowalne wnętrze, pewne właściwości jezdne, niskie zużycie paliwa
minus Mało wygodne fotele, niezbyt skuteczne hamulce, słabe światła mijania, nieprecyzyjny układ kierowniczy, słaby i o niskiej kulturze pracy trzycylindrowy silnik 1.0

Polecane silniki
1.2 16V – benzynowy, 4-cyl., rzędowy, poj. skok. 1199 (1229) cm3, moc maks. 55 (59) kW [75(80) KM] przy 5600 obr/min, maks. moment obr. 110 Nm przy 4000 obr/min, śr. zużycie paliwa 6,3 (5,8) l/100 km
1.4 16V – benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy, poj. skok. 1389 cm3, moc maks. 66 kW (90 KM) przy 6000 (5600) obr/min, maks. moment obr. 125 Nm przy 4000 obr/min, śr. zużycie paliwa 7,2 (5,9) l/100 km
1.3 CDTI – wysokoprężny, 4-cylindrowy, rzędowy, poj. skok. 1248 cm3, moc maks. 51 kW (70 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 170 Nm przy 1750 obr/min, śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km

Historia modelu
2000: jesień – premiera modelu III generacji w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej; benzynowce 1.0 (58 KM), 1.2 (75 KM), 1.4 (90 KM), 1.8 (125 KM), diesle 1.7 (65 i 75 KM)
2001: wiosna – wersja 1.2 ze zautomatyzowaną przekładnią Easytronic
2003: modernizacja; nowy przód, w opcji ksenony i ESP, nowy diesel 1.3 (70 KM) z układem wtryskowym typu common-rail
2004: silnik 1.2 o mocy 80 KM
2005: wersja Edition Sport ze sztywniejszym zawieszeniem
2006: jesień – Corsa IV generacji

Piotr Matuszek - Dyrektor Obsługi Posprzedażnej w firmie Autoserwis LM Sp. z o.o. Dolny Śląsk
Corsa C trwałością i niezawodnością wyróżnia się w swojej klasie. Ma przestronne wnętrze i wiele wersji wyposażeniowych oraz silnikowych. W pełni ocynkowane nadwozie nie koroduje. Moc dostarczają wyłącznie nowoczesne, szesnastozaworowe silniki. Poza dieslami 1.7 i benzynowym 1.8 wszystkie mają bardzo trwały łańcuchowy napęd rozrządu. W silniku 1.7 rozrząd wymienia się co 90 000 km, koszt wymiany to 1111 zł (w tym robocizna 400 zł).
Przebiegi pomiędzy przeglądami wydłużono do 30 000 km lub wykonuje się je raz na rok. Dzięki temu eksploatacja auta jest wyjątkowo tania, zwłaszcza że same przeglądy są również niedrogie. Pierwszy (i następne co 60 000 km) kosztuje ok. 480 zł, drugi przy 60 000 km (i następne co 60 000 km) to koszt 650 do 700 zł, m.in. dzięki stosowaniu firmowego, oplowskiego syntetycznego oleju silnikowego, który wytrzymuje 30 000-kilometrowe przebiegi. Auto nie ma problemów z zawieszeniem nawet na polskich drogach. Sporadyczne pęknięcia łącznika stabilizatora są wynikiem wpadnięcia koła w dziurę lub zbyt „ostrego” najazdu na krawężnik. Wynikiem stosowania kiepskiego oleju napędowego bywa zatarcie się zaworu recylkulacji spalin. W benzynowych jakość paliwa szkodzi katalizatorom. Prawidłowo serwisowane auta nie są awaryjne.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Używana Opel Corsa C cieszy się dobrymi opiniami. Corsa C jest trwała, niezawodna, ma przestronne wnętrze i wiele wersji wyposażeniowych.</p><br /><br /><a href="/testy/uzywany-uzywane-samochody-Opel-Corsa-Corsa-C,18838,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-27 15:12:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij