Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Używany Peugeot 206

2005-10-31
Peugeot 206 Nawet po 7 latach od debiutu „206” kusi zgrabną sylwetką.

Peugeot 206 od swojego debiutu potrzebował jedynie roku, aby jego sprzedaż w Europie przekroczyła ponad pół miliona egzemplarzy. Sprzedawcy z salonów zacierali ręce.

Jednak "dwieścieszóstka" jest trochę jak robaczywy owoc. Z zewnątrz kusi swoim smakowitym wyglądem, a po mocniejszym ugryzieniu może zaskoczyć nie doskonałościami techniki, zmuszającymi do częstych wizyt w autoryzowanych serwisach (dotyczyło to głównie modeli z pierwszych lat produkcji, które były niedopracowane).

Podstawowymi zaletami "206" są wysoki komfort podróży oraz zadowalające właściwości jezdne. Samochód elastycznie i miękko wybiera wszelkie nierówności na drodze. Na wąskich, krętych górskich drogach potrafi także pozytywnie zaskoczyć kierowcę dobrymi właściwościami jezdnymi. Jedynie podczas szybkiego pokonywania zakrętów trzeba uważać na dużą skłonność Peugeota do nadsterowności. Słabą stroną zawieszenia są gumowe tuleje przednich wahaczy. Ich zaskakująco szybkie zużycie objawia się nieprzyjemnymi stukami we wnętrzu samochodu.

Z przodu nawet wysokie osoby nie będą narzekały na małą ilość miejsca, z tyłu wygodnie podróżować mogą jedynie dzieci. Peugeot we wnętrzu odstrasza otchłanią czarnego, smutnego i twardego w dotyku tworzywa, z którego jest wykonana deska rozdzielcza. Słowa uznania należą się "206" za wygodne, choć nie największe, przednie fotele. Nawet w trakcie długich podróży, kierowcy obce są bóle kręgosłupa. Do bagażnika zmieszczą się jedynie większe zakupy. 245 litrów z trudem wystarcza na dwie średnich rozmiarów torby podróżne.

WYNIKI CRASH-TESTU

Peugeot 206 w crash-teście otrzymał cztery gwiazdki. Podczas zderzenia czołowego kolana kierowcy zostały zranione przez sztywne elementy deski rozdzielczej oraz obudowę poduszki powietrznej. Kontakt głowy z poduszką powietrzną - zarówno pasażera, jak i kierowcy - okazał się bezpieczny. Urazu doznały także podudzia, które zostały zranione przez przesunięte pedały. W zderzeniu bocznym kierowca doznał obrażeń klatki piersiowej, jamy brzusznej oraz miednicy.

Długodystansowy test przeprowadzony przez redakcję auto motor i sport ujawnił wiele niedociągnięć technicznych Peugeota 206. Jednostka napędowa sześć razy odmówiła posłuszeństwa. Problemy objawiały się odczuwalnym spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym (obroty dochodziły nawet do 3000 tysięcy na minutę). W trakcie testu wymieniono skrzynię biegów (awaria V biegu), wtryskiwacz i wentylator chłodnicy. Awarie nie oszczędziły także silnika krokowego, komputera oraz sondy lambda.

Testowy egzemplarz wyposażony był w przestarzały technologicznie silnik o pojemności 1,4 litra o mocy 75 KM, którego osiągi nie do końca potrafiły uszczęśliwić kierowcę. Rozpędza on "206" do setki w 13,3 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem. Jego dobry wizerunek psuje pomiar elastyczności. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu (21,4 sekundy) pozostawia wiele do życzenia. Peugeot 206 w trakcie całego testu zadowalał się średnio 7,6 litra benzyny bezołowiowej na sto kilometrów.

Według raportu Dekry, w grupie wiekowej od 0 do 3 lat aż u 77 procent Peugeotów 206 nie wykryto żadnych usterek. Ów procent drastycznie spada w autach starszych niż sześcioletnie - 47,7 procent przebadanych egzemplarzy nie wykazało usterek, natomiast u 20% modeli wystąpiły poważne awarie. Według Dekry, najczęściej występującymi defektami są nadmierne zużycie elementów osi przedniej, awarie instalacji elektrycznej oraz usterki układu wydechowego. Częste awarie nękają również oświetlenie tylnej części pojazdu.

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia archiwum

Ocena
plus Oszczędne silniki Diesla, precyzyjny układ kierowniczy, funkcjonalna obsługa
minus Niezadowalające osiągi mniejszych silników benzynowych, zbyt małe wnętrze, słaby komfort resorowania, trzeszczące elementy deski rozdzielczej

Polecane silniki
•1.1 - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1124 cm3, moc maksymalna 44 kW (60 KM) przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 94 Nm przy 2700 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km
•1.4 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1361 cm3, moc maksymalna 65 kW (88 KM) przy 5250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 3250 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km
•1.6 HDi - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1560 cm3, moc maksymalna 80 kW (109 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min, średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km
•2.0 HDi - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1997 cm3, moc maksymalna 66 kW (90 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,0 l/100 km

Historia modelu
1998: debiut Peugeota 206.
1999: nowy silnik 2.0 HDi.
2002: wersja kombi (SW).
2002: face lifting, 206 RC (177 KM).  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Może pani po prostu jest niska ... . Też mnie zastanawia to co tutaj koleżanka Madzia pisze. Z tyłu dużo miejsca, wygodnie i równie komfortowo co z przodu? Ciekawe ... .
    ~Samuraj, 2011-01-31 02:29:38
  • avatar
    zgłoś
    'Madzia' napisał(-a):Witam, mam peugota 206 1,9D, 5drzwi, te autka nie maja wcale malo miejsca, wygladaja na ale, ale tak nie jest, w przodzie spokojnie mozna sie wygodnie rozsiasc, a z tylu spokojnie zmieszcza sie dwie dorosle osoby, komfort jazdy nie rozni pasazerów z przodu od tych siedzacych z tylu. Z mezem w pelni wyprobowalismy wnetrze auta jesli wiecie co mam na mysli, wiec z przodu jak i z tyłu jest duzo miejsca na komfortowe..., W aucie tym cieszy nas spalanie, komfort i to ze nadaje sie do jazdy miejskiej jak i w dluzsze trasy.. PozdrawiamChyba żartujesz, przecież za kierownicą ledwo mieszczą się nogi i to po odsunięciu fotela maksymalnie do tyłu.
    rzęsor, 2011-01-30 22:27:37
  • avatar
    zgłoś
    starszego tematu sie nie dało odkopać ?
    ~POSTER, 2011-01-30 09:59:28
  • avatar
    zgłoś
    Witam, mam peugota 206 1,9D, 5drzwi, te autka nie maja wcale malo miejsca, wygladaja na ale, ale tak nie jest, w przodzie spokojnie mozna sie wygodnie rozsiasc, a z tylu spokojnie zmieszcza sie dwie dorosle osoby, komfort jazdy nie rozni pasazerów z przodu od tych siedzacych z tylu. Z mezem w pelni wyprobowalismy wnetrze auta jesli wiecie co mam na mysli, wiec z przodu jak i z tyłu jest duzo miejsca na komfortowe..., W aucie tym cieszy nas spalanie, komfort i to ze nadaje sie do jazdy miejskiej jak i w dluzsze trasy.. Pozdrawiam
    ~Madzia, 2011-01-30 02:50:53
  • avatar
    zgłoś
    Peugeot 206 od swojego debiutu potrzebował jedynie roku, aby jego sprzedaż w Europie przekroczyła ponad pół miliona egzemplarzy. Sprzedawcy z salonów zacierali ręce.
    auto motor i sport, 2008-03-11 14:54:27
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij