Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Używany Peugeot 407 (2004-2011)

Mocno wydłużony przód, niewiele miejsca z tyłu oraz zaawansowane technicznie zawieszenie obu osi to główne cechy Peugeota 407. Pod względem awaryjności model ten prezentuje średni poziom.  

Jacek Dobkowski 2015-04-24
Używany Peugeot 407 (2004-2011) Długi przód wygląda interesująco, lecz utrudnia podjazd pod krawężniki. A czujniki ciśnienia w oponach nie należą do trwałych...

Jako nowy nie jest sprzedawany już od czterech lat, ale na największym polskim branżowym portalu znajdziesz ponad 1100 ogłoszeń o sprzedaży egzemplarzy używanych. To bardzo dużo jak na Peugeota, więcej jest tylko anonsów o sprzedaży „307”. Od razu zaznaczmy, że zwolennicy benzynowych silników mogą wybierać tylko spośród stu kilkudziesięciu ofert. Mniej więcej połowa z nich to auta z silnikami 2.0 (138, 140, 143 KM), mniej popularne są 1.8 (116, 125 KM), 2.2 (160, 163 KM) i 3.0 V6 (211 KM). Około 1000 ogłoszeń dotyczy sprzedaży turbodiesli z wtryskiem common-rail. W 60% w grę wchodzą 2.0 HDi (136 KM), a praktycznie cała reszta to psujące się 1.6 HDi (110 KM), bo tylko sporadycznie natkniesz się na 2.2 HDi (170 KM) albo na biturbo 2.7 V6 HDi (204 KM). Oferowane u nas używane Peugeoty 407 w większości zostały sprowadzone z zagranicy, przeważnie z Niemiec i Francji. Ich stan techniczny może być różny, a w wielu licznik przebiegu cofnięty. Peugeoty 407, które jako fabrycznie nowe wyjechały z polskich salonów trafiają się raz na 10-11 egzemplarzy, a jeśli przy tym nie miały wypadku i serwisowano je w ASO – to raz na 20. Mało.

Wersje nadwoziowe są trzy: sedan, kombi SW i coupé. Na rynku jest mniej więcej tyle samo sedanów co kombi, jednak najbardziej oryginalne jest czteromiejscowe Coupé. Jest to coupé nie tylko z nazwy, bo dwudrzwiowe – pokrywa bagażnika nie obejmuje tylnej szyby. Auto wygląda interesująco, choć nie tak powabnie jak 406 Coupé, zwane nie bez racji „małym Ferrari”.

Wersja kombi z charakterystyczną tylną szybą zachodzącą na boki nadwozia. Przed zakupem sprawdź, czy nie hałasują łożyska tylnych kół – wymienia się je razem z piastą Eleganckie wnętrze i wysoki poziom bezpieczeństwa – „407” ma siedem poduszek powietrznych
   

Obojętnie, które nadwozie wybierzesz, nie licz na przestronność z tyłu i na szczególnie duży bagażnik. Ten w sedanie ma 407 l (łatwo zapamiętać), w kombi od 448 do 1365 l, w coupé natomiast 400 l. Tylko w wypadku tego ostatniego jest to w miarę dobry wynik. Cechy szczególne bagażników – zawiasy tego w sedanie nie wchodzą do środka, a w kombi roleta nie jest podnoszona, tylko składana (na cztery razy). Szkoda, że przy składaniu i rozkładaniu rolety brudzi się tapicerka na słupku dachowym D. Sporo kombi ma panoramiczny szklany dach z elektrycznie obsługiwaną roletą. Sprawdź i stan rolety, i elektryki, bo po latach nie zawsze wszystko działa idealnie. Bez wątpienia konstruktorzy zadbali o bezpieczeństwo Peugeota 407 – wyposażono go w aktywne zagłówki z przodu i w siedem poduszek powietrznych, w tym chroniącą nogi kierowcy; niektóre egzemplarze mają też dwa airbagi boczne z tyłu. Testy zderzeniowe Euro-NCAP Peugeot zaliczył na maksymalne pięć gwiazdek. Z zawieszeniem mamy pewien problem – jego schemat jest świetny, z przodu zastosowano układ dwuwahaczowy, z tyłu wielowahaczowy.

Producent nadał nawet układowi jezdnemu specjalną nazwę Peugeot Road Touch Tech. Jednak przy dużych prędkościach w zakręcie daje się we znaki wpływ przedniego napędu. Przód wypycha samochód na zewnątrz, a towarzyszy temu lekkie szarpanie kierownicy. Fordy Mondeo III i IV wypadają lepiej, nie wspominając już o tylnonapędowym BMW 3 E90. Jednak przy nieco spokojniejszym stylu jazdy „francuz” podoba się bardziej: koła szybko reagują na ruchy kierownicą, asfaltowe koleiny auto przecina sprawnie i bezpiecznie, hamulce dają się łatwo wyczuć, nad bezpieczeństwem czuwa seryjny układ ESP. Komfort jest, lecz nie ma mowy o kołysaniu we wszystkie strony, w starym francuskim stylu.

Warto szczególnie ostrożnie podjeżdżać pod krawężniki – długi, ponadmetrowy przedni zwis (odległość od przodu samochodu do osi) sprawia, że łatwo uszkodzić zderzak. Co gorsza, przy wsiadaniu czy wysiadaniu można zadrapać twarz o róg otwartych drzwi. Uważaj!

Fakty i opinie
Robert Sachmata - Niezależny serwis Moto-Partner w Warszawie
Silnik sprawiający najwięcej kłopotów to 1.6 HDi. Wycieki i przedmuchy spod wtryskiwaczy to niestety typowa usterka po 80-100 tys. km. Częste awarie turbosprężarek są spowodowane problemami ze smarowaniem tego podzespołu, co objawia się głośną pracą. Wirnik sprężarki często zaciera się w łożyskowaniu, występuje na nim duży luz, często powoduje to ukręcenie wałka wirnika. Turbosprężarka regenerowana fabrycznie kosztuje w ASO 1800 zł. Powtarzającą się usterką jest uszkodzenie zaworu recyrkulacji spalin EGR. Słabe punkty to sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe.
Niezależnie od silnika, stukanie z przodu i luz na kierownicy świadczą o uszkodzeniu tulei zwrotnicy. Producent dostarcza część oryginalną jako zwrotnicę z tuleją, osobno tuleje można kupić jako zamiennik. Jeżeli do kabiny pasażerskiej dostaje się tylko zimne albo tylko ciepłe powietrze, trzeba wymienić klapki nawiewu. Przyczyną niesprawnej klimatyzacji w 90% jest nieszczelny, aluminiowy skraplacz.

 

Zalety i wady
plus wysoki komfort jazdy
plus „szybki” układ kierowniczy
plus hamulce łatwe do wyczucia
plus bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
plus efektowna sylwetka
minus mało miejsca z tyłu i nieduży bagażnik
minus za długi przedni zwis
minus podsterowność przy dynamicznej jeździe
minus róg przednich drzwi groźny dla twarzy

Typowe usterki
> nieszczelności gniazd wtryskiwaczy w 1.6 HDi
> głośna turbosprężarka w 1.6 HDi
> luzy na tulejach zwrotnicy w przednim zawieszeniu
> przeciekający skraplacz klimatyzacji

Polecane silniki
> 2,0-litrowy benzynowy, 140 KM – pasuje do wielkości samochodu, całkiem dynamiczny, spalanie 9 l/100 km
> 2,0-litrowy diesel, 136 KM – nieporównanie mniej awaryjny niż 1.6 HDi, dobry stosunek ceny do osiągów, pali 7 l/100 km

Historia modelu
> 2004 debiut modelu 407 na salonie w Genewie, sedan i kombi SW, silniki benzynowe 1.8 (1749 cm3, 116 KM,), 2.0 (138 KM), 2.2 (160 KM), 3.0 V6 (2946 cm3, 211 KM), turbodiesle 1.6 HDi (110 KM), 2.0 HDi (136 KM)
> 2005 prezentacja Coupé na salonie we Frankfurcie nad Menem, nowe silniki w gamie modelu: benzynowe 2.0 (143 KM), 2.2 (163 KM), turbodiesel 2.7 V6 HDi (biturbo, 204 KM)
> 2006 turbodiesel 2.2 HDi (170 KM)
> 2008 lifting, silniki benzynowe 1.8 (1749 cm3, 125 KM), 2.0 (140 KM)
> 2010 prezentacja Peugeota 508 na wystawie w Paryżu – następcy modeli 407 i 607
> 2011 koniec sprzedaży Peugeota 407

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij