Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

VW Caddy Maxi Life i VW CrossTouran - przestrzeń to nie wszystko

2009-03-24
VW Caddy MaxiLife i CrossTouran W najtańszej wersji ze 140-konnym silnikiem 2.0 TDI Touran kosztuje 89 540 zł, a Caddy Maxi Life - 89 480 zł; trzeba być w „budowlanej" potrzebie, aby zdecydować się na Caddy'ego

Caddy Maxi Life kontra CrossTouran - obydwa mogą przewieźć nawet po siedem osób. Mimo że znacznie więcej miejsca oferuje ten pierwszy, zarówno kierowca jak i pasażerowie zdecydowanie lepiej będą wspominać jazdę tym drugim.

Dlaczego? Bo przystosowanemu do przewozu osób, ale na wskroś dostawczemu Caddy'emu Maxi Life na każdym kroku wystaje... słoma z kół.

W ofercie osobowych modeli na stronie internetowej Volkswagena takie auto jak Caddy Maxi Life nawet nie występuje. Informacje o nim pojawiają się dopiero, gdy wejdzie się do działu "samochody użytkowe". I wszystko jasne. Oprócz wersji Maxi Furgon z "paką" o gigantycznej objętości (4,2 m3) i Maxi Kombi z dodatkową 3-osobową kanapą, za którą pozostaje jeszcze przestrzeń ładunkowa o objętości 1,6 m3, w ofercie dostawczego VW Caddy znajduje się też odmiana Maxi Life przeznaczona do przewozu siedmiu osób.

Ani trzyosobowej środkowej, ani dwuosobowej tylnej kanapy nie można zastąpić w Caddym osobnymi fotelami. W crossowej z wyglądu odmianie Tourana, tak jak i we wszystkich innych, należą one do standardu. Trzy fotele środkowego rzędu można niezależnie przesuwać, składać na płasko i regulować kąt pochylenia oparcia. Środkowa kanapa w Caddym jest jedynie asymetrycznie dzielona i składana po to, żeby umożliwić dostęp do kanapy w trzecim rzędzie lub po to, aby złożyć ją w całości i powiększyć przestrzeń ładunkową. Poza tym, nie ma żadnej regulacji, tylna - też nie. Aby w pełni wykorzystać transportowe możliwości Caddy'ego, ciężką tylną kanapę trzeba zostawić w garażu. Jej demontaż i montaż to prawdziwa mordęga. System mocowania kanapy do podłogi nie jest przy tym zbyt prosty. Nagrodą za jej usunięcie i złożenie środkowej jest gigantyczny przedział ładunkowy sporej wysokości i o płaskiej podłodze. Pod tym ostatnim względem Touran oferuje mniej, ale za to zmianę konfiguracji wnętrza robi się jedną ręką, a foteli nie trzeba usuwać z auta.

W porównaniu z Touranem, Caddy - mający tylne zawieszenie z minionej epoki (resory piórowe i sztywna oś) - niewiele wie o komforcie resorowania. W ogóle o komforcie wie mało. Poziom hałasu i wykończenie wnętrza jasnym, szarym plastikiem twardym jak kamień są na miarę auta dostawczego. Względny spokój pasażerom kabina Caddy'ego zapewnia tylko na drodze o równej nawierzchni.

Dostawczy, osobowy lub pół na pół

Blaszany furgon ze sztywną przegrodą między dwuosobową kabiną a przedziałem ładunkowym lub przeszklone kombi, oferujące miejsce dla 5 osób i spory bagażnik. Tylko dwoje drzwi i asymetrycznie dzielona, otwierana na boki, przeszklona dwuskrzydłowa pokrywa bagażnika lub przesuwane drzwi po obu stronach samochodu i jednoczęściowa pokrywa bagażnika podnoszona do góry. Od samochodu dostawczego z krwi i kości po auto osobowe pełną gębą - kombivany mogą mieć nadwozie skrojone na różne sposoby. Do tego dochodzą wersje z przedłużonym rozstawem osi oraz podwyższonym dachem.

Teksty: Maciej Ziemek,
Zdjęcia: Paweł Łapot

Dane techniczne

  Caddy Maxi Life 2.0 TDI CrossTouran 2.0 TDI
Poj. skokowa cm319681968
Układ napędowy
Moc maksymalna140140 KM
Przy obrotach (/min)40004000
Maksymalny moment obrotowy (Nm)320320
Przy obrotach (/min)17501750
Przeniesienie napędunapęd przedninapęd przedni
Rodzaj skrzyni biegów6-biegowa przekładnia mechaniczna6-biegowa przekładnia mechaniczna
Wymiary i masy
Dł/szer/wys (mm)4875/1794/18344407/1799/1670
Rozstaw osi (mm)30022677
Układ napędowy
Poj. zbiornika paliwa (l)6060
Wymiary i masy
Masa własna (kg)14291574
Dopuszczalne obciążenie (kg)3900616
Poj. bagażnika (l)636695/1989
Ciężar ciągniony niehamowany/hamowany (kg)750/1300750/1500
Rozmiar oponprzód: 195/65 R15; tył: 195/65 R15przód: 215/50 ZR17; tył: 235/45 ZR17
Układ zawieszenia z przodukolumny McPhersona, trójkątne wahacze poprzeczne, stabilizatorkolumny PcPhersona, trójkątne wahacze poprzeczne, stabilizator
Układ zawieszenia z tyłuoś sztywna, resory piórowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizatoroś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zużycie paliwa (wg normy NEDC)
Zużycie paliwa (w mieście) l/km7,87,6
Zużycie paliwa (poza miastem) l/km5,65,2
Zużycie paliwa (średnie) l/km6,46,0
zasięg (km)9371000
Emisja CO2 g/km169159
Osiągi
0-100 km/h (s)10,510,2
Prędkość maksymalna (km/h)186200
Ceny i wyposażenie
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ b.d.tak/ tak
ABS + BAS + EBDtak/ b.d./ b.d.tak/ b.d./ b.d.
ESP + ASR1880 zł/b.d.tak/ b.d.
Radioodtwarzacz CD/zmieniarkataktak
Klimatyzacja manualna5583 zł złtak
Klimatyzacja automatyczna6477 zł zł1060 zł zł
Lakier metalizowany2070 zł zł2070 zł zł
Skórzana kierownica672 zł złtak
Regulacja wysokości kierownicy taktak
Regulacja wysokości fotela kierowcy taktak
Elektr. sterowane szyby przód/tyłtaktak
Elektrycznie sterowane lusterkataktak
Centralny zamektaktak
Zestaw głośnomówiący Bluetoothb.d.b.d.
Trzy pojedyncze fotele w drugim rzędzieb.d.tak
Cena
Cena modelu testowanego (zł)89 480 zł97 940 zł
Uzasadnienie
UzasadnienieTanie (twardy plastik) i bardzo tanie (płyta pilśniowa) materiały we wnętrzu, słabe tłumienie nierówności i spory hałas w kabinie – Caddy, nawet w wersji Life, nie za bardzo nadaje się do przewozu osób. Cena z kosmosu.Lepszy pod każdym względem, może zazdrościć Caddy’emu jedynie przesuwanych bocznych drzwi. Jakość wykonania, komfort jazdy, możliwość aranżacji wnętrza i prowadzenie Tourana są z czasów nowożytnych, natomiast w wypadku Caddy’ego – z minionej epoki.
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 691 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Caddy Maxi Life kontra CrossTouran - obydwa mogą przewieźć nawet po siedem osób. Mimo że znacznie więcej miejsca oferuje ten pierwszy, zarówno kierowca jak i pasażerowie zdecydowanie lepiej będą wspominać jazdę tym drugim.
    auto motor i sport, 2009-03-24 12:25:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij