Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3
BP BP

VW Golf Alltrack - na przełaj

Rodzina VW Golfa powiększyła się o odmianę Alltrack. Jego większy prześwit i napęd na cztery koła sprawiają, że może więcej. Sprawdź, jak jeździ nowy VW Golf Alltrack.

VW Golf Alltrack

Variant (po naszemu kombi) to najbardziej praktyczna odmiana Golfa. Jego cechy charakterystyczne to przede wszystkim przestronna, dobra jakościowo i bardzo funkcjonalna kabina oraz wielki, ponad 600-litrowy bagażnik. Alltrack ma quasi-offroadowe opakowanie, na które składają się inne zderzaki, osłony progów oraz nadkoli. Nadwozie zostało podniesione o 20 mm, co oznacza, że podłogę samochodu od podłoża dzieli odległość 175 mm. Niby niewiele, ale Golf Alltrack nie boi się głębszych kolein czy szutrowych podjazdów.

Auto wyposażono w napęd na obie osie 4Motion wykorzystujący sprzęgło typu Haldex 5. generacji. Działa ono na zasadzie podłużnej blokady mechanizmu różnicowego. System EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) wraz z systemem stabilizacji toru jazdy ESC przejmują funkcję blokad poprzecznych obu osi. W praktyce okazuje się, że Golf potrafi wyjechać z terenowej pułapki nawet wtedy, gdy tylko jedno z kół ma kontakt z podłożem.

Alltracka wyposażono też w program jazdy terenowej. Po jego włączeniu Golf potrafi pełzając zjechać ze wzniesienia (utrzymuje stałą prędkość w zakresie od 2 do 30 km/h), pedał gazu ma zdecydowanie większą bezwładność, zaś system ABS pracuje w specjalnym trybie (tworzy przed kołami tzw. klin z szutru). Właściwości jezdne „terenowego” Golfa zaskakują, również na asfalcie. Auto można już zamawiać, a cennik startuje od 105 790 zł.


MICHAŁ HUTYRA - redaktor „auto motor i sport”

Golf Alltrack to idealne auto dla tych, którzy lubią aktywnie spędzać czas (kajaki, narty). Dojedzie dalej i o to chodzi.
To polubisz - duży bagażnik
Napęd 4x4 zwykle spłyca bagażnik i zmniejsza jego objętość. W Golfie dzięki platformie nie ma tego problemu.
Tego nie - osłony silnika
Silnik i elementy podwozia są szczelnie osłonięte przed kamieniami. Szkoda tylko, że plastikiem. 
Dane producenta VW GOLF VARIANT ALLTRACK 2.0 TDI
Cena 126 790 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maks./przy obrotach 184 KM/3500–4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 380 Nm/1750–3250 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,9 s
Prędkość maksymalna 219 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 132 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4578 x 1799 x 1515 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1584 kg, dopuszczalna ładowność 571 kg, pojemność bagażnika 605/1620 l, pojemność zbiornika paliwa ok. 55 l. 
 

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Kiedyś Golfa Varianta czyli kombi mogłeś mieć tylko w zwykłej odmianie. Niedawno dołączyły do niej też sportowe R-ki, GTD oraz uterenowiona Alltrack. Mieliśmy okazję sprawdzić tą ostatnią.</p><br /><br /><a href="/testy/VW-Golf-Alltrack-na-przelaj,21217,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-11-27 15:58:24
BP
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij