Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

VW Golf Alltrack - na przełaj

Rodzina VW Golfa powiększyła się o odmianę Alltrack. Jego większy prześwit i napęd na cztery koła sprawiają, że może więcej. Sprawdź, jak jeździ nowy VW Golf Alltrack.

Michał Hutyra 2015-11-29

VW Golf Alltrack

Variant (po naszemu kombi) to najbardziej praktyczna odmiana Golfa. Jego cechy charakterystyczne to przede wszystkim przestronna, dobra jakościowo i bardzo funkcjonalna kabina oraz wielki, ponad 600-litrowy bagażnik. Alltrack ma quasi-offroadowe opakowanie, na które składają się inne zderzaki, osłony progów oraz nadkoli. Nadwozie zostało podniesione o 20 mm, co oznacza, że podłogę samochodu od podłoża dzieli odległość 175 mm. Niby niewiele, ale Golf Alltrack nie boi się głębszych kolein czy szutrowych podjazdów.

Auto wyposażono w napęd na obie osie 4Motion wykorzystujący sprzęgło typu Haldex 5. generacji. Działa ono na zasadzie podłużnej blokady mechanizmu różnicowego. System EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) wraz z systemem stabilizacji toru jazdy ESC przejmują funkcję blokad poprzecznych obu osi. W praktyce okazuje się, że Golf potrafi wyjechać z terenowej pułapki nawet wtedy, gdy tylko jedno z kół ma kontakt z podłożem.

Alltracka wyposażono też w program jazdy terenowej. Po jego włączeniu Golf potrafi pełzając zjechać ze wzniesienia (utrzymuje stałą prędkość w zakresie od 2 do 30 km/h), pedał gazu ma zdecydowanie większą bezwładność, zaś system ABS pracuje w specjalnym trybie (tworzy przed kołami tzw. klin z szutru). Właściwości jezdne „terenowego” Golfa zaskakują, również na asfalcie. Auto można już zamawiać, a cennik startuje od 105 790 zł.


MICHAŁ HUTYRA - redaktor „auto motor i sport”

Golf Alltrack to idealne auto dla tych, którzy lubią aktywnie spędzać czas (kajaki, narty). Dojedzie dalej i o to chodzi.
To polubisz - duży bagażnik
Napęd 4x4 zwykle spłyca bagażnik i zmniejsza jego objętość. W Golfie dzięki platformie nie ma tego problemu.
Tego nie - osłony silnika
Silnik i elementy podwozia są szczelnie osłonięte przed kamieniami. Szkoda tylko, że plastikiem. 
Dane producenta VW GOLF VARIANT ALLTRACK 2.0 TDI
Cena 126 790 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maks./przy obrotach 184 KM/3500–4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 380 Nm/1750–3250 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,9 s
Prędkość maksymalna 219 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 132 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4578 x 1799 x 1515 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1584 kg, dopuszczalna ładowność 571 kg, pojemność bagażnika 605/1620 l, pojemność zbiornika paliwa ok. 55 l. 
 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Kiedyś Golfa Varianta czyli kombi mogłeś mieć tylko w zwykłej odmianie. Niedawno dołączyły do niej też sportowe R-ki, GTD oraz uterenowiona Alltrack. Mieliśmy okazję sprawdzić tą ostatnią.</p><br /><br /><a href="/testy/VW-Golf-Alltrack-na-przelaj,21217,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-11-27 15:58:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij