Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0
BP BP

VW Golf R: Sleeper

VW Golf R nie imponuje wyglądem, nie straszy głośnym wydechem, ale potrafi więcej niż wiele droższych, sportowych aut. Oto najtańsze 300 KM na rynku.

Pierwsza jazda Golf R Volkswagen Golf R

Pod maską Golfa R czwartej generacji pracuje dwulitrowy silnik TSI, poddany istotnym modyfikacjom, dzięki którym ma teraz 300 KM mocy i z opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią DSG (dopłata 8100 zł) rozpędza auto do setki w 4,9 s. To nie pomyłka – dzięki napędowi na cztery koła, startując z wykorzystaniem tzw. procedury startowej ten niepozorny pojazd osiąga trzycyfrową prędkość szybciej niż 99% aut z naszych dróg.

Najbardziej jednak zachwyca w nim to, jak mimo niesamowitych osiągów, „R” potrafi być przyjazny do użytkowania na co dzień. Zachowuje pełną funkcjonalność zwykłego hatchbacka – ma pięcioro drzwi, pięć miejsc, spory bagażnik, komfortowe zawieszenie i doskonale wyciszoną kabinę.

My testowaliśmy go na tafli zamarzniętego jeziora, gdzie haldex piątej generacji, za pośrednictwem którego moment obrotowy przekazywany jest na obie osie, mógł pokazać co potrafi, by zapewnić bezpieczeństwo na podłożu o przyczepności bliskiej zeru. I napęd 4x4 sprawdza się tu doskonale – Golf R niezauważalnie szybko przeobraża się z przednionapędówki w czterołapa i sunie jak przyklejony niezależnie od tego, co ma pod kołami.

Ale jeśli zechcesz, możesz przełączyć układ ESP na tryb sportowy albo nawet wyłączyć go i pobawić się prowadzeniem auta w kontrolowanym poślizgu. Nawet wtedy Golf jest cały czas bardzo przewidywalny i łatwy do kontrolowania.

Niestety, jak na bardzo dopracowaną zabawkę przystało, Golf R sporo kosztuje – trzeba szykować na niego 150 tysięcy złotych. Chociaż z drugiej strony, drugiego równie szybkiego i mocnego auta na naszym rynku nie znajdziesz.

 

 

Dane producenta Volkswagen Golf R 2.0 TSI
Cena 149 190 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maks./przy obrotach 300 KM/5500-6200/min
Maks. moment obr./przy obrotach 380 Nm/1800-5500 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 5,1 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 165 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4276 x 1790 x 1436 mm, rozstaw osi 2631 mm, masa własna 1476 kg, pojemność bagażnika 343/1233 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Dwa w jednym – w tygodniu zawieziesz nim dzieci do przedszkola, a w weekend wyskoczysz na tor. Lubimy to!

To polubisz - wyłączalne ESP
Przytrzymaj przycisk przez 3 sekundy, a usłyszysz charakterystyczne „ping”. Elektronika już Ci nie pomoże.

Tego nie - za bardzo ... Golf
Niektórym może przeszkadzać to, że z wyglądu ta wersja niewiele różni się od podstawowej z silnikiem 1.2 TSI.

Adam Majcherek

amis

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    VW Golf R nie imponuje wyglądem, nie straszy głośnym wydechem, ale potrafi więcej niż wiele droższych, sportowych aut. Oto najtańsze 300 KM na rynku.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-01 16:25:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij