Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

VW Passat BlueMotion – niebiesko-zielony

Wstrzemięźliwy. Volkswagen ma prosty przepis na ekologię. Brzmi on - oszczędny turbodiesel oraz dopracowana aerodynamika. Oto Passat 1.9 TDI BlueMotion w krótkim teście.

Maciej Struk 2009-05-05
VW Passat BlueMotion BlueMotion - na zewnątrz tylko plakietka z nazwą modelu zdradza jego odmienność. To typowy Passat.

Na pierwszy rzut oka to zwykły Passat. Ale, by "niebieski" VW był bardziej "zielony", silnik 1.9 TDI otrzymał nowy komputer oraz skrzynię biegów o wydłużonych przełożeniach. Dzięki obniżeniu zawieszenia (przedniego o 15 mm, tylnego o 8 mm) i obudowaniu spodu auta panelami, Passat może się pochwalić teraz znakomitym współczynnikiem oporu powietrza (0,27). Dodatkowo zastosowano opony o obniżonych oporach toczenia. W efekcie BlueMotion, według fabryki, na każde 100 km potrzebuje średnio 5,1 l paliwa.

Tyle teorii. A praktyka? Testowy VW otrzymał "zimówki", miast opon ekologicznych. Wrażenia z jazdy odmianą BlueMotion są mocno zbliżone do tych z jazdy zwykłym Passatem 1.9 TDI. Jego silnik jest tak samo głośny, ma dużą turbodziurę poniżej 1700 obr/min i nie lubi, gdy zapędza się go powyżej 4000 obr/min. Na drodze auto zachowuje się pewnie, jak każdy Passat, jednak jego zawieszenie straciło trochę ze swojej sprężystości, co oznacza nieco niższy komfort resorowania.

Najlepsze w Passacie BlueMotion jest to, że na jednym siedemdziesięciolitrowym zbiorniku paliwa można pokonać ciurkiem grubo ponad 1000 km. Na 150-kilometrowej trasie z Boboszowa do czeskiego Zlina - z m.in. 60-kilometrowym odcinkiem autostrady oraz przejazdem przez góry - Volkswagen zużył jedynie 5,0 l/100 km! Przy bardzo dynamicznej jeździe poza miastem Passat spala nie więcej niż 6,7 l/100 km. W mieście zaś, w zależności od natężenia ruchu, auto "wciąga" od 6,5 do nawet 10,2 l/100 km - tyle zanotowaliśmy przy godzinnej jeździe w korku.

Ślinka cieknie? Auta z tym silnikiem już nie kupisz! VW przyszykował bowiem jego nowszą, cichszą i oszczędniejszą odmianę z silnikiem 2.0 TDI (110 KM) oraz układem wtrysku typu common-rail.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 4/2009
Silnik turbodiesel, R4, 1.9
Moc kW (KM) 77 (105)
Przy obrotach (/min) 4000
Pojemność skokowa [cm3] 1896
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 250
Przy obrotach (/min) 1900
Przeniesienie napędu napęd na przednie koła
Skrzynia biegów 5M
Nadwozie 4-drzwiowy, 5-miejsc. sedan
Układ jezdny niezależne zawieszenie kół, z przodu kolumny McPhersona i dolne wahacze trójkątne, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe; stabilizator z przodu i z tyłu.
Dł/szer/wys [mm] 4765/1820/1472
Rozstaw osi [mm] 2710
Masa własna [kg] 1497
Poj. bagażnika [l] 565
CO2 (limit) [g/km] 136
Wyposażenie seryjne czołowe poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtyny, układy ABS i ESP, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, radio CD z MP3, komputer pokładowy.
0-80 km/h (s) 8,1
0-100 km/h (s) 11,9
0-130 km/h (s) 21,6
Prędkość maksymalna (km/h) 193
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 4,5
Maksymalne (l/100 km) 10,5
średnie podczas testu (l/100 km) 6,3
zasięg (km) 1111
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 39
ze 100 km/h na ciepło (nie obciążony) (m) 38

PODSUMOWANIE

Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

Ocena:
4
(, )
Nazwy BlueMotion, przynajmniej w przypadku Passata, nie ma co się bać. Poświęcając nieco z komfortu i trochę więcej z dynamiki, otrzymujemy auto, które jest bardzo oszczędne.
Nadwozie
przestronne wnętrze
wysoka jakość wykonania
Właściwości jezdne
pewne właściwości jezdne
dobry komfort resorowania
Eksploatacja
bardzo oszczędny silnik
bardzo duży zasięg
tylko dwa lata gwarancji
Napęd
głośna jednostka napędowa
przeciętna dynamika
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tak.... prawdziwa rewolucja.Za miastem każdy pali mało.Prawdziwym dzisiaj wyzwaniem jest jazda w mieście.Tylko hybryda daje współmierne oszczędności.Kto jeżdzi hubrydą to wie, kto nie jeżdzi to szuka... i nic nie znajdzie.Tylko pociesza się śr. spalaniem.Pozdrawiam.
    ~gość, 2009-05-06 09:48:07
  • avatar
    zgłoś
    Wstrzemięźliwy. Volkswagen ma prosty przepis na ekologię. Brzmi on - oszczędny turbodiesel oraz dopracowana aerodynamika. Oto Passat 1.9 TDI BlueMotion w krótkim teście.
    auto motor i sport, 2009-05-05 11:20:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij