Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW Passat Variant – Kontynuator

Jest większy, wygodniejszy, ładniejszy i elegantszy niż poprzednik. Nowy VW Passat Variant musi się tylko sprzedawać, bo ugruntowaną pozycję na rynku już ma.

VW Passat Variant Volkswagen Passat Variant

Rzadko się zdarza, żeby samochód sprzedawał się tak samo dobrze pod koniec jak i na początku produkcji. Rzadko się też zdarza, żeby chętniej kupowaną wersją nadwoziową było kombi, a nie limuzyna. Co więc takiego ma w sobie Passat Variant, że wybiera go co czwarty amator kombi w Europie? Na pozór nic. Poprzednie modele, a sprzedano ich 4,3 mln sztuk, były do znudzenia praktyczne, dobrze wykonane i solidne. Nigdy zaś nie grzeszyły urodą, nie gościły na szczytach list niezawodności i nie wodziły na pokuszenie. Ostatni model, wyglądał niczym "osobnik karmiony golonką i piwem". Szósta generacja czerpie to co najlepsze z przeszłości, ale kreuje się na pojazd raczej nie "ludowy", bo szlachetny, smukły i elegancki. Passat jest już bardziej Audi niż Volkswagenem i jest wreszcie ładny.

Kombi, tak samo jak limuzyna, dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia: Trendline (czyli podstawowa), Comfortline, Sportline i Highline (luksusowa). Do napędu Passata Varianta posłużą te same silniki, co w limuzynie, a niebawem pojawią się dwa nowe - benzynowy i diesel. Pierwszy z nich to jednostka 3.2 FSI o mocy 250 KM (znana choćby z Audi), drugi zaś to zupełna nowość - 2.0 TDI o mocy 170 KM, wyposażony w filtr cząstek stałych. Wersja z napędem na cztery koła (4MOTION) dostępna będzie jesienią 2005 r.

Varianta będzie można wyposażyć (za dopłatą) w zawieszenie tylne typu Nivomat - utrzymujące stały prześwit. Nowością, również oferowaną za dopłatą, jest składany przedni fotel pasażera, dzięki któremu można będzie przewieźć przedmioty o długości nawet 2,9 m. Pojemność bagażnika wynosi 603 litry, wliczając w to 90-litrowy schowek pod jego podłogą - w miejscu koła zapasowego. Standardowo auto nie będzie wyposażane w koło zapasowe i w razie przebicia opony musi wystarczyć zestaw naprawczy (kompresor i klej).

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4774 x 1820 x 1517, rozstaw osi 2709 mm, masa własna 1510 kg. Pojemność bagażnika 603-1731 litrów.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1968 cm3, moc maks. 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min, 6-przełożeniowa skrzynia biegów. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s Prędkość maksymalna 206 km/h Średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km

Podczas jazd testowych najbardziej efektywnym silnikiem do napędzania ważącego 1500 kg auta okazał się 140-konny diesel - wystarczająco dynamiczny, a przy tym oszczędny. Samochód po zakrętach prowadził się jak po sznurku, a na autostradzie nie był w ogóle wrażliwy na nagłe podmuchy bocznego wiatru. Hamulce na górskich zjazdach skutecznie zatrzymywały auto i okazały się wysoce odporne na fading.

VW Passat Variant pojawi się u nas w sprzedaży na przełomie września i października. Czy będzie się cieszył taką popularnością jak kombi poprzedniej generacji - czas pokaże. Ceny mają być o około 10 tys. zł wyższe niż w przypadku limuzyny. Wersja podstawowa powinna więc kosztować około 90 tys. zł.

Tekst Michał Hutyra
Zdjęcia Volkswagen

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest większy, wygodniejszy, ładniejszy i elegantszy niż poprzednik. Nowy VW Passat Variant musi się tylko sprzedawać, bo ugruntowaną pozycję na rynku już ma.
    auto motor i sport, 2008-03-13 14:37:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij