Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW Passat Variant – Kontynuator

Jest większy, wygodniejszy, ładniejszy i elegantszy niż poprzednik. Nowy VW Passat Variant musi się tylko sprzedawać, bo ugruntowaną pozycję na rynku już ma.

2005-09-07
VW Passat Variant Volkswagen Passat Variant

Rzadko się zdarza, żeby samochód sprzedawał się tak samo dobrze pod koniec jak i na początku produkcji. Rzadko się też zdarza, żeby chętniej kupowaną wersją nadwoziową było kombi, a nie limuzyna. Co więc takiego ma w sobie Passat Variant, że wybiera go co czwarty amator kombi w Europie? Na pozór nic. Poprzednie modele, a sprzedano ich 4,3 mln sztuk, były do znudzenia praktyczne, dobrze wykonane i solidne. Nigdy zaś nie grzeszyły urodą, nie gościły na szczytach list niezawodności i nie wodziły na pokuszenie. Ostatni model, wyglądał niczym "osobnik karmiony golonką i piwem". Szósta generacja czerpie to co najlepsze z przeszłości, ale kreuje się na pojazd raczej nie "ludowy", bo szlachetny, smukły i elegancki. Passat jest już bardziej Audi niż Volkswagenem i jest wreszcie ładny.

Kombi, tak samo jak limuzyna, dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia: Trendline (czyli podstawowa), Comfortline, Sportline i Highline (luksusowa). Do napędu Passata Varianta posłużą te same silniki, co w limuzynie, a niebawem pojawią się dwa nowe - benzynowy i diesel. Pierwszy z nich to jednostka 3.2 FSI o mocy 250 KM (znana choćby z Audi), drugi zaś to zupełna nowość - 2.0 TDI o mocy 170 KM, wyposażony w filtr cząstek stałych. Wersja z napędem na cztery koła (4MOTION) dostępna będzie jesienią 2005 r.

Varianta będzie można wyposażyć (za dopłatą) w zawieszenie tylne typu Nivomat - utrzymujące stały prześwit. Nowością, również oferowaną za dopłatą, jest składany przedni fotel pasażera, dzięki któremu można będzie przewieźć przedmioty o długości nawet 2,9 m. Pojemność bagażnika wynosi 603 litry, wliczając w to 90-litrowy schowek pod jego podłogą - w miejscu koła zapasowego. Standardowo auto nie będzie wyposażane w koło zapasowe i w razie przebicia opony musi wystarczyć zestaw naprawczy (kompresor i klej).

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4774 x 1820 x 1517, rozstaw osi 2709 mm, masa własna 1510 kg. Pojemność bagażnika 603-1731 litrów.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1968 cm3, moc maks. 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min, 6-przełożeniowa skrzynia biegów. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s Prędkość maksymalna 206 km/h Średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km

Podczas jazd testowych najbardziej efektywnym silnikiem do napędzania ważącego 1500 kg auta okazał się 140-konny diesel - wystarczająco dynamiczny, a przy tym oszczędny. Samochód po zakrętach prowadził się jak po sznurku, a na autostradzie nie był w ogóle wrażliwy na nagłe podmuchy bocznego wiatru. Hamulce na górskich zjazdach skutecznie zatrzymywały auto i okazały się wysoce odporne na fading.

VW Passat Variant pojawi się u nas w sprzedaży na przełomie września i października. Czy będzie się cieszył taką popularnością jak kombi poprzedniej generacji - czas pokaże. Ceny mają być o około 10 tys. zł wyższe niż w przypadku limuzyny. Wersja podstawowa powinna więc kosztować około 90 tys. zł.

Tekst Michał Hutyra
Zdjęcia Volkswagen

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest większy, wygodniejszy, ładniejszy i elegantszy niż poprzednik. Nowy VW Passat Variant musi się tylko sprzedawać, bo ugruntowaną pozycję na rynku już ma.
    auto motor i sport, 2008-03-13 14:37:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij