Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

VW Polo – gra o awans

2009-05-25
VW Polo Płaski dach, wysokie otwory drzwiowe i sporo miejsca na stopy pod przednimi fotelami ułatwiają dostęp do wnętrza VW Polo.

Lżej i oszczędniej

Mimo wzrostu wymiarów zewnętrznych (nieznacznego, ale jednak) i zdecydowanego zwiększenia sztywności nadwozia, karoseria Polo jest teraz o 7,5% lżejsza niż dotychczas. Wersja 1.2 o mocy 70 KM Polo piątej generacji waży o 24 kg mniej niż model z identycznym silnikiem czwartej generacji. Zyski z downsizingu pojemności silników są bardziej spektakularne. Zamiast jednostki o pojemności 1,6 l, Volkswagen stosuje teraz jednostkę napędową o pojemności 1,2 l, ale takiej samej mocy (105 KM). Mniejszy silnik zadowala się o 20% mniejszym średnim zużyciem paliwa i emituje mniej dwutlenku węgla.

VW Polo 1.2 TSI rwie się do jazdy od samego startu. Rusza tak, jakby prawie nic nie ważył i nabiera prędkości z taką łatwością, jakby był lekki jak piórko. Jest w tym nawet trochę prawdy, bo - mimo niewielkiego przyrostu wymiarów zewnętrznych - Polo schudło w porównaniu z poprzednikiem o średnio 7,5%. 70-konna wersja z silnikiem o pojemności 1,2 l waży mniej o 24 kg w porównaniu z Polo poprzedniej generacji. Jeszcze przed upływem 10 s od startu 105-konne Polo potrafi rozpędzić się do 100 km/h, a na autostradzie bez ograniczeń prędkości można nim mknąć z prędkością 190 km/h. Nieźle jak na mały samochód, który średnio ma się zadowalać 5,5 l paliwa na 100 km. Szybki i bardzo precyzyjny mechanizm zmiany biegów ułatwia wykorzystanie możliwości elastycznego silnika, który wystarczy kręcić do 3000 obr/min, aby wydobyć z niego maksimum możliwości.

Polo to bardzo ambitny maluch, który w drodze na szczyt w klasie małych aut chce o swoich talentach informować od razu. Idealnie spasowane elementy nadwozia, identyczny odcień lakieru na częściach metalowych i plastikowych, czy nawet sposób otwierania drzwi - wszystko to ma świadczyć o wysokiej jakości Polo już przy pierwszym poznaniu. Masywne drzwi, chociaż wydają się sporo ważyć, otwierają się lekko i w kilku "zaprogramowanych" etapach - tak aby w garażu nie uderzały zbyt łatwo w ścianę, a na parkingu w inny pojazd. Równie precyzyjnie drzwi otwierają się w samochodach wyższych klas.

DANE TECHNICZNE VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI

DANE TECHNICZNE VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciFord Fiesta, Opel Corsa
Silnikbenzynowy, R4, 1.2 turbo
Moc/przy obrotach105 KM/5000 obr/min
0-100 km/h9,7 s
Prędkość maksymalna190 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2129 g/km
Silnikpojemność 1197 cm3, 175 Nm w przedziale od 1500 obr/min do 3500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3970 x 1682 x 1462 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa wł. 993 kg*, ładowność 557 kg*, poj. bag. 280-952 l, pojemność zbiornika paliwa 45 litrów.

Po zajęciu miejsca za kierownicą jakość też bije po oczach. I tak ma być. Materiał, z którego wykonano główną część deski rozdzielczej, wygląda na miękki i taki też jest w dotyku. Dokładność spasowania wszystkich elementów, jednakowe odstępy między tablicą rozdzielczą a drzwiami z lewej i z prawej strony cieszą oko już na początku obcowania z Polo. Dopiero później zwraca się uwagę na porządek na desce rozdzielczej i spokój, jaki wprowadza do wnętrza. Gdy doświadczy się perfekcyjnej ergonomii, można poczuć się jak w domu. Obsługa auta jest dziecinnie prosta, wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki.

Dla tych, którzy nie wierzą w awans Polo na pierwszą pozycję w klasie małych aut, najnowszy Volkswagen ma w rękawie karetę asów - wystarczająco przestronne wnętrze dla czterech osób, spory i ustawny bagażnik z podwójnym dnem, silniki (wszystkie!) spełniające normę emisji spalin Euro 5 oraz ESP i sześć poduszek powietrznych w standardzie na "najważniejszych europejskich rynkach". O tym, czy zalicza się do nich również Polska przekonamy się pod koniec wakacji lub we wrześniu, kiedy Volkswagen ujawni ceny i wyposażenie Polo, oferowanego na naszym rynku. Biorąc pod uwagę ceny nowych podstawowych modeli konkurencji, cennik Polo może zaczynać się poniżej 40 tys. zł.

Tekst: Maciej Ziemek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Polo w ekstraklasie? Nowy mały Volkswagen wkracza do gry. Znudziło mu się podziwianie sukcesów starszych braci - Golfa i Passata. Model piątej generacji zamierza dojść na szczyt w swojej lidze, czyli w klasie małych aut.
    auto motor i sport, 2009-05-25 14:05:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij