Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

VW Touareg: Mocny zawodnik

Po faceliftingu Volkswagen Touareg zyskał więcej wdzięku, choć sylwetkę ma nadal masywną jak czołg. Ale jeździ się nim znacznie przyjemniej i lżej – dzięki mocniejszemu dieslowi V6.

Szymon Piaskowski 2014-11-27

Z zewnątrz, jak to u Volkswagena, rewolucji nie ma. Przestylizowano delikatnie przedni zderzak, większe są wloty powietrza chłodzącego silnik, osłona chłodnicy jest szersza, a w standardzie każdy Touareg ma teraz biksenonowe reflektory.

W klasę dużych SUV-ów model ten, z dużą powierzchnią blach, 22-centymetrowym prześwitem, stałym napędem na cztery koła i przestronnym wnętrzem wpisuje się idealnie. W dużym nadwoziu można zarówno posadzić wygodnie cztery, a nawet pięć osób, jak i zmieścić sporo bagażu – kufer ma pojemność 697 litrów. Tylną kanapę da się przesuwać, a kąt pochylenia jej oparcia regulować. Touarega można też obciążyć 770 kilogramami.

Właścicielom łodzi czy koni spodoba się, że auto pociągnie przyczepę o masie nawet 3,5 tony. Pomoże w tym 3-litrowy V6 TDI, który zyskał 22 KM i 30 Nm. W sumie 262 KM i 580 Nm wystarcza, żeby Touareg nie ociągał się, kiedy kierowca mocniej naciśnie na gaz, każde obroty w zakresie 1500-3500 na minutę pozwalają dynamicznie przyspieszać. Przy jeździe ze stałą prędkością Touareg ma teraz funkcję żeglowania, czyli odłączenia 8-biegowej skrzyni od silnika, co pozwala zmniejszyć spalanie; średnio poza miastem wynosi ono ok. 8 l/100 km.

Pneumatyczne zawieszenie dobrze neutralizuje nierówności i nie kołysze nadwoziem w wirażach. Touareg po liftingu zmienił się nieznacznie, pozostając w świecie SUV-ów naprawdę mocnym zawodnikiem.  

 

 

Dane producenta Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4MOTION
Cena 238 590 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, V6 turbo
Pojemność skokowa 2967 cm3
Moc maks./przy obrotach 262 KM/3800–4400 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 580 Nm/1750–2500 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 7,3 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,6 l/100 km
Emisja CO2 174 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4801 x 1940 x 1709 mm, rozstaw osi 2893 mm, masa własna 2185 kg, pojemność bagażnika 697/1642 l, pojemność zbiornika paliwa 85 l.

 


Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

Ameryki w klasie SUV-ów nie odkrywa pod żadnym względem, ale trudno wytknąć mu konkretne wady.
To polubisz - łatwe pakowanie
Przyciskiem w bagażniku można obniżyć zawieszenie, by łatwiej włożyć bagaż. Jest też gniazdko 12V.
Tego nie - jakość plastików
Niektóre tworzywa na drzwiach wydają się za twarde jak na auto, które chce grać w klasie premium.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 236 790 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po faceliftingu Volkswagen Touareg zyskał więcej wdzięku, choć sylwetkę ma nadal masywną jak czołg. Ale jeździ się nim znacznie przyjemniej i lżej – dzięki mocniejszemu 3-litrowemu dieslowi V6.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-26 16:44:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij