Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW e-Up!: Zabawka na serio

Naprawdę miejskie auto powinno być elektryczne – jak VW e-Up!, którym
przejechanie 100 km będzie Cię kosztować niecałe 7 zł.

Roman Skąpski 2013-11-15
VW e-Up! „Spala” 11,7 kWh na 100 km – koszt, jak 1,5 litra benzyny. Ale stacje benzynowe omija z daleka.

Wsiadasz i ruszasz z kopyta, bo moment obrotowy 210 Nm w elektrycznym silniku jest dostępny od razu. Przyspieszenie do setki – 12,4 s, czyli o prawie sekundę lepsze niż takiego samego auta z silnikiem spalinowym o mocy 75 KM. Jeśli zdarzy Ci się wyjechać poza miasto, bez problemów rozwiniesz prędkość 120 km/h i wyprzedzisz kogo trzeba. Ale zapłacisz za to szybką utratą energii zmagazynowanej w akumulatorach, a liczby oznaczające zasięg auta zaczną błyskawicznie maleć. Jest na to rada – włączasz tryb pracy eco albo eco+, wtedy maleje moc silnika (do 50 lub 40 kW) oraz maksymalna prędkość auta, ale energii ubywa znacznie wolniej.

 

Najlepiej jednak elektrycznym Up!-em nie wyjeżdżać z miasta. Wtedy zasięg wynoszący 120-160 km (im zimniej na dworze, tym mniejszy) wystarczy z nawiązką na cały dzień. Dojeżdżając do świateł albo podjeżdżając kilka metrów w korkach zarabiasz dodatkowe kilometry zasięgu, bo zamiast używać hamulca i marnować energię, przełączasz skrzynię w jeden z pięciu trybów oszczędnościowych. Wystarczy wtedy, że zdejmiesz nogę z gazu, a auto samo zacznie wyraźnie zwalniać, zachowując cenne kilowaty. W mieście taki sposób jazdy jest całkiem naturalny.

e-Up! to poważna zabawka, potrafi to, co zwykłe auta, ale trzeba pamiętać, że nadaje się tylko do miasta. W Polsce kupisz go w połowie roku.


Roman Skąpski - redaktor „auto motor i sport”


Naszym zdaniem
Dobry jako drugie auto w rodzinie, przeznaczenie – tylko do miasta. Czas już przyzwyczajać się do „elektryków”.
To polubisz - spokój na pokładzie
W środku cisza jak w lesie – nie słychać silnika, nie czuć drgań. Na zewnątrz też żadnego hałasu. Nam się podoba.
Tego nie - tankowanie prądu
Ładowanie z domowego gniazdka trwa 9 godzin, jeśli kupisz specjalną stację o mocy 3,6 kW – 6 h. Długo.

 

 

Dane producenta Volkswagen e-Up!
Cena jeszcze nieznana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu elektryczny
Moc maks./przy obrotach 60 kW/82 KM
Typ baterii litowo-jonowa
Masa baterii 230 kg
Pojemność nominalna 18,7 kWh/25 Ah
Maks. moment obr./przy obrotach 210 Nm
Przeniesienie napędu na przednie koła, 1-biegowa przekładnia
Osiągi
0–100 km/h 12,4 s
Prędkość maksymalna 130 km/h
Zasięg w cyklu NEDC 160 km
latem 120-165 km
zimą 80-120 km
Zużycie prądu
Średnie 11,7 kWh/100 km
Emisja CO2 0 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3540 x 1645 x 1477 mm, rozstaw osi 2420 mm, masa własna 1139 kg, ładowność 361 kg, pojemność bagażnika 250/923 l.

Roman Skąpski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mały, solidny, oszczędny i zwrotny. Taki powinien być idealny samochód miejski. Volkswagen z modelem e-Up! prezentuje ideał.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-28 14:50:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij