Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Volkswagen Beetle: W stylu retro

Nie ma silnika typu bokser ani napędu na tylną oś. Oferuje wiele współczesnych wygód, lecz jest autem w stylu retro.

Michał Hutyra 2015-02-20
Pomimo zastosowania prostego zawieszenia Beetle prowadzi się zaskakująco dobrze. Jest też bardzo komfortowy    

Nieskomplikowana technika, prosty, ponadczasowy wygląd oraz niska cena zapewniły sukces pierwszemu Garbusowi. Beetle, czyli Garbus 3. generacji, tylko kształtem nadwozia nawiązuje do pierwowzoru. Eliptyczną formę ma każdy element karoserii. Uwspółcześnienia pojawiły się tylko tam, gdzie były niezbędne – np. przedniemu zderzakowi nadano kształt, dzięki któremu lepiej chroni pieszych w razie wypadku. Wnętrze utrzymano w stylu retro, ale pomyślano też o wygodach (elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, zamek obsługiwany pilotem).

Klimat kabiny tworzą natomiast plastikowe, lakierowane na kolor nadwozia wstawki na kierownicy, desce rozdzielczej oraz na drzwiach. Kabinę zaprojektowano dla czterech osób, ale z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom. Silnik zamontowano współcześnie z przodu, dlatego z tyłu pozostało miejsce na porządny bagażnik (310 l). W konstrukcji tylnego zawieszenia zastosowano belkę skrętną – to również ukłon w stronę prostoty i niezawodności. Silnik 1.4 dzięki turbosprężarce rozwija moc aż 160 KM. Nie jest paliwożerny (downsizing) i zapewnia niezłe osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s).

Najbardziej poraża cena auta – co najmniej 74 290 zł. Powód? Miejsce produkcji – Meksyk – i wszystkie związane z tym uciążliwości podatkowe i celne.   

Wnętrze jest bardziej odjechane niż w typowym Golfie, mimo nowoczesnych elementów trzyma klimat  Szkoda, że VW Beetle nie ma modulatora dźwięku, który chociaż imitowałby odgłos pracy silnika typu bokser 
   
DANE PRODUCENTA VOLKSWAGEN BEETLE 1.4 TSI
Cena 82 590 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1390 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
160 KM
5800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
240 Nm
1500/min
Rodzaj napędu na przednie koła;
6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 208 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,6 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
NADWOZIE
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4278 x 1808 x 1486 mm, rozstaw osi 2537 mm, masa własna 1359 kg, pojemność bagażnika 310/905 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.    

NASZYM ZDANIEM

Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
Beetle to nic innego jak wyszukany stylistycznie Golf. Niestety kosztuje tyle co Passat – u nas się raczej nie sprzeda.
To polubisz - Nostalgiczne detale. Chromowany kołpak w stylu pierwszego Garbusa, schowek na rękawiczki w desce to tylko niektóre smaczki stylistyczne.
Tego nie - Tylny spoiler. Zbierająca się na nim woda, po otwarciu tylnej klapy spływa wprost do bagażnika. Walizki będą mokre...  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nie jest już "new" i nie jest już tak garbaty jak kiedyś. Nowy Volkswagen Beetle uwodzi swoim retro stylem ale odpycha wywindowaną ceną.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Volkswagen-Beetle-test-retro,19011,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-20 13:55:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij