Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Volkswagen Caddy Mixt – Wielozadaniowiec

Niektóre auta sprawiają kierowcy radość z jazdy. Inne wprawiają w zazdrość otoczenie. Są w końcu i takie, które służą jako "woły robocze", a w weekendy pełnią rolę auta rodzinnego. Taki jest Volkswagen Caddy Mixt.

2008-06-04
Volkswagen Caddy Mixt Z zewnątrz bardziej przypomina minivana Tourana niż auto dostawcze. Ma też z nim 50 procent wspólnych części.

auto motor i sport 9/2004

Caddy to prawdziwy wielozadaniowiec - może pełnić funkcję samochodu dostawczego, kurierskiego, podręcznego warsztatu bądź służyć do przewozu osób.

Kierowca i pasażerowie docenią duże, przestronne wnętrze oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Dostęp do auta ułatwiają przesuwane drzwi boczne o szerokości 70 cm. Samo wnętrze jest surowe - świadczy o tym choćby goła blacha w tylnej części kabiny, w niektórych miejscach przykryta "stylową" dyktą. Świadczy to o bardziej dostawczym przeznaczeniu auta. Jakość montażu - bez zarzutu. Nad głowami kierowcy i pasażera znajduje się pojemna półka. Schowków i półeczek na drobiazgi - sporo. Drzwi przednie to centrum sterowania elektrycznymi szybami, lusterkami i zamkiem centralnym. Kieszenie w drzwiach pomieszczą nawet półtoralitrowe butelki z napojami. Znalezienie optymalnej pozycji ułatwi kierowcy regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. Wysokość przednich foteli można zmieniać, brak im jednak regulacji pod lędźwie, co po kilkugodzinnej jeździe może objawić się bólem kręgosłupa.

Auto potrafi udźwignąć 775 kg. Tak więc spełnia "normę Lisaka", według której minimalna ładowność dla pięcioosobowej ciężarówki wynosi 697 kg.

Źródłem napędu Mixta jest silnik 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami, o mocy 104 KM - to najsilniejsza jednostka montowana w tym modelu. Odznacza się niskim zużyciem paliwa (zmierzone - około 7 l/100 km) i niezłą dynamiką. Jego mankament to spory hałas, jaki emituje tuż po rozruchu i powyżej 3500 obr/min; lepiej też współpracowałoby się silnikowi Mixta z 6-biegową skrzynią biegów.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe, długość x szerokość x wysokość 4405 x 1802 x 1833 mm, rozstaw osi 2682 mm, masa własna 1485 kg.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy turbodiesel, 2 zawory na cylinder, pojemność skokowa 1896 cm3, moc 77 kW (104 KM), przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 13,3 s Prędkość maksymalna 166 km/h Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km

Dopóki nawierzchnia jest równa, Caddy prowadzi się jak auto osobowe. Na niezbyt równej drodze pasażerowie siedzący z tyłu skaczą jak piłeczki pingpongowe - winne temu jest zależne zawieszenie tylne, z resorami piórowymi (przystosowane do dużych obciążeń). Samochód ma w standardzie elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego - servotronic. Dzięki niemu manewrowanie na parkingu nie wymaga praktycznie używania siły, natomiast wraz ze wzrostem prędkości układ kierowniczy "twardnieje".

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 691 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Niektóre auta sprawiają kierowcy radość z jazdy. Inne wprawiają w zazdrość otoczenie. Są w końcu i takie, które służą jako „woły robocze", a w weekendy pełnią rolę auta rodzinnego. Taki jest Volkswagen Caddy Mixt.
    auto motor i sport, 2008-06-04 21:06:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij