Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Volkswagen Golf Cabrio – praktyczny i klasyczny

Wracający po 10 latach Golf Cabrio ma być bardziej dostępny (czytaj: tańszy) niż Eos i nie pozbawiony jego zalet.

2011-07-11
Volkswagen Golf Cabrio Zwartą sylwetką nawiązuje do pierwszego Cabrio, ma krótki i wysoki tył, a płócienny dach zachodzi daleko na bagażnik

 

Elektrohydrauliczny mechanizm składa płócienny dach nowego Cabrio w czasie 9 sekund, a rozkłada w 11 s - żadne auto nie wykonuje tego szybciej! Przy tym miękki dach po złożeniu nie chowa się w bagażniku, lecz mieści się we wnęce za zagłówkami kanapy; a bagażnik ma stałą, 250-litrową objętość. Praktycznym rozwiązaniem w Golfie Cabrio jest możliwość składania połówek oparcia kanapy; znajdująca się za nimi otwarta przestrzeń pozwala przewieźć długie przedmioty. Pochylona, lecz niewysoka przednia szyba nie wisi nad głowami pasażerów, kończy się kilkadziesiąt centymetrów przed czołem. Gdy założony jest windshot a szyby boczne podniesione, we wnętrzu wiatr nie targa włosami, nie dokucza hałas, można swobodnie rozmawiać.

Kokpit samochodu przeszczepiono ze "zwykłego" Golfa - czyli jest solidnie, praktycznie, na czarno. Przednie siedzenia są wygodne jak w hatchbacku.

Wzmocnione nadwozie nie trzeszczy i nie wpada w drgania. Przekłada się to na precyzję prowadzenia nie gorszą niż w hatchbackach. Pokonywanie trasy pełnej ostrych łuków ułatwia dobrze skalibrowany układ kierowniczy.

Z dostępnych silników godny polecenia jest benzynowy Twincharger 1.4 (doładowany 2 sprężarkami - mechaniczną i turbo) osiągający 160 KM i zużywający tyle samo paliwa, co słabsza, 122-konna jednostka 1.4. Dobrym jego uzupełnieniem okazuje się 7-biegowa przekładnia DSG - przy nieskrępowanym korzystaniu z osiągów silnika średnie, zmierzone przez nas, zużycie paliwa wyniosło 8,3 l/100 km.

Nowego Golfa Cabrio wyróżnia bogate wyposażenie; auto ma m.in. ESP, komplet poduszek gazowych, Climatronic, aluminiowe obręcze kół i diodowe tylne lampy. Tak wyposażona bazowa wersja - 1.2 TSI - ma kosztować 85 000 zł. Auta można zamawiać już w pierwszej połowie czerwca, wtedy też poznamy ceny pozostałych wersji.

Tekst Bogdan Czajkowski
Amis 7/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    '84styleFury' napisał(-a):hehe nie podjechal mi jakos sa lepsi zawodnicy Zgodzę się, bo jakoś zwykły Golf VI z szyberdachem bardziej się nadaje na co dzień i kosztuje dużo mniej. Ale też jest prawdą, że kabrioletem będzie można zaimponować na bulwarze, pod kawiarnią i modnym klubem.W takiej sytuacji talenty Golfa VI z miękkim dachem raczej dadzą mu przewagę nawet u boku porównywalnych coupe-cabrio ze znaczkiem Peugeota czy Renault
    airmatic, 2011-07-11 23:09:30
  • avatar
    zgłoś
    heh wraca ale slabo braknie mi tu czegos heheeh Eos chyba robote robi swoja nie wiem ?hehe nie podjechal mi jakos sa lepsi zawodnicy
    84styleFury, 2011-07-11 22:52:08
  • avatar
    zgłoś
    W sumie nie zabija ceną bazową, ale przekroczenie 100 kafli też raczej problemem nie będzie. Powiem to - nawet mi się podoba, choć w dalszym ciągu wolałbym Eosa (gdyby tylko był tańszy) ... .
    ~Samuraj, 2011-07-11 12:23:42
  • avatar
    zgłoś
    Wraca po 10 latach Golf Cabrio. Ma być bardziej dostępny (czytaj: tańszy) niż Eos i nie pozbawiony jego zalet. Zobacz co jeszcze oferuje Golf bez dachu.
    auto motor i sport, 2011-07-11 09:26:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij