Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Volkswagen Golf GTD: GTI dla oszczędnych

Golf GTD to odpowiednik Golfa GTI, ale napędzany silnikiem Diesla. Też oferuje ponadprzeciętne osiągi, zużywając nieprzyzwoicie mało paliwa.

2013-10-10

Ma wszystkie atrybuty auta usportowionego – groźniejszy,
bardziej rasowy wygląd, a pod maską mocnego... diesla. Tu 2.0 TDI, który rozwija przyzwoite 184 KM. Co więcej, TDI niemal od chwili startu (1750
obr/min) oferuje kierowcy aż 380 Nm momentu obrotowego.

To sprawia, że Golf GTD imponuje zapasem siły napędowej. Dzięki dwusprzęgłowej skrzyni DSG (dopłata 8 tys. zł) biegi zmieniane są z szybkością karabinu maszynowego. Pierwsza setka „pęka” już po 7,5 s, a  zapał do jazdy Golfa GTD kończy się, kiedy wskazówka prędkościomierza zbliża się do liczby 230.

W parze z osiągami idą świetne właściwości jezdne. Auto jest zaskakująco komfortowe, mimo że zawieszenie zostało usztywnione i obniżone o 15 mm. Standardowo montowane są 17-calowe obręcze kół (w opcji są felgi 18-, a nawet 19-calowe). W GTD, podobnie jak w GTI, zastosowano progresywny układ kierowniczy. Działa z dużą precyzją i usztywnia się wraz ze
wzrostem prędkości. Samochód jest niesamowicie zwinny, a elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego skutecznie neutralizuje podsterowność.

Właśnie dlatego za kierownicą Golfa GTD wyśmienicie poczujesz się na krętych drogach. Zanim jednak zaczniesz szaleć i prowokować auto do nadsterowności, np. zdejmując nogę z gazu w trakcie pokonywania zakrętu, upewnij się, że „uśpiłeś” czujność systemu ESP (reaguje wówczas z dużym
opóźnieniem). Inaczej całą zabawę diabli wezmą.

Jeśli w pełni korzystasz z osiągów i możliwości jakie oferuje GTD, zużycie paliwa wynosi około 9 l/100 km, co jest wynikiem rewelacyjnym. Przy odrobinie samodyscypliny ze strony kierowcy, można zejść do 4,5 l/100 km. Pytanie tylko czy auta usportowione kupuje się z myślą o oszczędzaniu paliwa?

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć:

Golf GTI zużywa więcej paliwa niż GTD, ale jest mocniejszy, szybszy i kosztuje 5300 zł mniej.

DANE PRODUCENTA VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG

DANE PRODUCENTA

VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG

Cena122 350 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1986 cm3
Moc maksymalna184 KM
w przedziale obrotów3500–4000/min
Maksymalny moment obrotowy380 Nm
w przedziale obrotów1750–3250/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia DSG
OSIĄGI
0–100 km/h7,5 s
Prędkość maksymalna228 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4268 x 1790 x 1442 mm, rozstaw osi 2631 mm, masa własna 1395 kg, ładowność 560 kg, pojemność bagażnika 380/1270 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś

    Oszczędni wybiorą sporo tańszego Leona FR z tym samym silnikiem.
    lamborghini, 2013-11-13 07:41:12
  • avatar
    zgłoś
    Klasyczne i książkowe "wiesz co masz" w jednym (VW Golf GTI) kontra "nikt nie wie co masz" w drugim (Leon FR)

    airmatic, 2013-10-25 13:29:56
  • avatar
    zgłoś
    ... co chyba nie jest specjalnie dziwne. ;)

    Samuraj, 2013-10-23 21:10:04
  • avatar
    zgłoś
    Rzęsior nie wiem czy Seat jest az tak tani, a właśnie wyniki sprzedazy pokazuja że jednak ludzie częsciej wybieraja Golfa

    wasyl, 2013-10-23 20:54:25
  • avatar
    zgłoś
    w opisie jest bląd skoro szczyt mocy mamy jak w typowym dislu ty 3.5-4 tys obrotow to max moment przy 1750 obr/min nie oznacza od samego dołu tylko prawie od srodka mocy uzytecznej to jak np w wolnossacej wysokoobrotowej jednoste napedowej która szczyt ma przy 8000 obr a max moment przy 3500 wiec nie od samego dołu liczy sie stosunek szczytu do obrotow przy ktorych wystepuje max moment a nie bez wzgledu na szczyt jak niema takiej je.itnej turbodziury  jak w mojej ibizie to wole gtd od gti .

    sztik, 2013-10-15 19:06:59
  • avatar
    zgłoś
    Oszczędni wybiorą sporo tańszego Leona FR z tym samym silnikiem.

    rzęsor, 2013-10-11 13:45:31
  • avatar
    zgłoś
    No jakby to powiedzieć - diesel. ;)

    Samuraj, 2013-10-10 23:16:40
  • avatar
    zgłoś
    Zacznijmy od laurek - żeby moi krytycy forumowi nie mówili, że wszystko przebiega jak zawsze :460889637:. Otóż wielkim plusem jest szkocka krata foteli, mająca swoją genezę już w pierwszym wcieleniu naszego hiciora :D. Dlaczego pasuje tu nawet lepiej niż w GTI? Wiadomo, wystarczy spojrzeć na tabelki z wynikami spalania ;). Szybki jak łasica i powściągliwy jak abstynent :w00t: - w pakiecie z fotelami powinni dodawać kilt i grzebień z jednym zębem :460889637:. Golf kultywuje swoją legendę, kultywuje swój jedynie słuszny klimat także w kabinie i nie zapomina o perłowobiałym lakierze. Też oszczędnym w formie. Dla purystów Jej Królewskiej Mości (na myśl przychodzą Szkoci ;) )
     
    Druga laurka za artykuł Redaktora Hutyry. Oczywiście oszczędny jak ból głowy po szkockiej - trzyma krótko, ale w napięciu odpowiednim do ceny (AMiS-u). Golf jest tak dobry, jak tu napisano - ani chwili nie mam zamiaru polemizować. Należało podbić oko :morda: (zrobić make-up) konstruktorom za ESP, tak potrzebne jak elektropastuch na korridzie - i zostało to zrobione :k:.
     
    Uwaga in minus, czyli zakończmy wszystko po staremu. Krytyka nie-dziennikarska starego lisa przed monitorem :ireful3: będzie dotyczyła DPF-u. Stawiamy dolary przeciw orzechom laskowym, że to COŚ "kastruje" układ wydechowy - jeśli nie z dźwięku, to na pewno z błogostanu użytkownika :angry:. Czasem jak czasem, ale zdarzy się na pewno, że właściciel będzie musiał wepchać się swoim GieTeDekiem w sam środek akcji, której na imię korek :mitsu: . Wskazania poziomu paliwa zwariują, instrukcja każe pchać się poza miasto na kilkukilometrowy cruising i "przepalanie". Nie lubię tego :dobani:     

    airmatic, 2013-10-10 20:47:42
  • avatar
    zgłoś
    Golf GTD to odpowiednik Golfa GTI, ale napędzany silnikiem Diesla. Też oferuje ponadprzeciętne osiągi, zużywając nieprzyzwoicie mało paliwa.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-10-10 14:42:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij