Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Jetta: Kompaktowy sedan po faceliftingu

VW zapewnia, że Jetta po liftingu stała się bardziej dojrzała i prestiżowa. Według nas to trochę gorszy Golf, za to z większym bagażnikiem.

2015-05-24
Z zewnątrz Jetta przypomina poprzedniego Passata   

Jetta to rosły kompakt, co prawda zbudowano go na podwoziu Golfa szóstej generacji, ale rozstaw osi zwiększono o 73 mm. Widać to po ilości miejsca w kabinie (szczególnie dużo mają go pasażerowie siedzący z tyłu) oraz po bagażniku – ma 510 litrów.

Pod względem detali Jetcie sporo brakuje do Golfa. Drzwi wykończono twardymi plastikami, oparcia przednich foteli reguluje się nie płynnie, lecz skokowo, a wyposażenie z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa jest miejscami dość skromne. Dlaczego tak jest? Jetta to model globalny, produkowany w Meksyku i oferowany na wielu mniej wymagających rynkach, m.in. w Chinach, Indiach czy w krajach Ameryki Południowej.

Kompaktowy sedan ze stajni VW jest też bardziej surowy w prowadzeniu. Ma dość sztywne zawieszenie, co odbija się na komforcie jazdy. Jetta jest też cięższa niż Golf, a przez to mniej zwinna i bardziej podsterowna. Złego słowa nie można natomiast powiedzieć o układzie napędowym. 150-konny silnik TSI to najnowsza konstrukcja Volkswagena – oszczędna i dynamiczna. 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG działa bardzo sprawnie – płynnie i szybko. Niestety duet silnik plus skrzynia DSG podnosi cenę samochodu aż do 91 tys. zł. Jetta jest więc wyraźnie droższa niż np. Skoda Octavia, a wcale od niej nie lepsza.     

Bagażnik ma pojemność 510 l. Wnikające do wnętrza zawiasy to staroświeckie rozwiązanie Funkcjonalność i ergonomia jak w każdym VW – bez zarzutu. Do Jetty nie zamówisz nawigacji z 8-calowym ekranem. Wykończenie wnętrza jest na poziomie Skody Rapid   
   
Dane producenta VOLKSWAGEN JETTA HIGHLINE
Cena 90 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1395 cm3
Moc maksymalna
w przedziale obrotów
150 KM
5000–6000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
250 Nm
1500–3500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,1 l/100 km
Emisja CO2 117 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4659 x 1778 x 1482 mm, rozstaw osi 2651 mm, masa własna 1364 kg, pojemność bagażnika 510 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l. 
 

Warto wiedzieć

MICHAŁ HUTYRA redaktor „auto motor i sport”
W przypadku Jetty i każdego innego VW wybór silnika decyduje automatycznie o wyposażeniu i cenie auta. 
TO POLUBISZ - ROZSUWANY DACH
Ruchoma część wsuwa się pod dach stalowy, dzięki temu nie hałasuje. Niestety taki dach jest drogi – 4990 zł.
TEGO NIE - REGULACJA FOTELI
Zamiast praktycznego pokrętła zastosowano dźwignię. Za kierownicą nie zawsze usiądziesz wygodnie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 71 390 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
     Lepiej kupić Octavie, według mnie bardziej się opłaca , ma takie same rozwiązania technologiczne pod względem, jakości podobna ,konstrukcyjnie zresztą też . Po za tym jest dużo tańsza 62 100 zł Vw 69 900.
     
    No oczywiście jeżeli komuś nie przeszkadza logo skody zamiast vw 

    gienio832, 2015-05-26 14:50:37
  • avatar
    zgłoś
    <p>Volkswagen Jetta trochę odmłodniała, ale po dokładnym zbadaniu sprawy jasne jest, że facelifting wszystkiego nie załatwi. I do tego ta cena...</p><br /><br /><a href="/testy/Volkswagen-Jetta,19816,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-05-22 16:00:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij