Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Multivan: W rozmiarze XXL

W podstawowej wersji kosztuje niemal 200 tysięcy złotych. Volkswagen Multivan to mobilna i być może najtańsza kawalerka na polskim rynku.

Michał Hutyra 2014-03-10
Volkswagen Multivan Multivan niespecjalnie kocha kręte drogi. Przy szybkiej jeździe rozpaczliwie próbuje pokonać podsterowność (fot. Jacek Hanusz)

Wysokogatunkowa wykładzina, rozkładany stolik, cztery wygodne fotele oraz kanapa tapicerowane skórą, klimatyzacja i roletki w oknach znacznie uprzyjemniają życie na pokładzie Multivana. Z tak urządzonego biura lub jeśli ktoś woli salonki na kołach mogą korzystać kierowca i sześciu pasażerów. Wersja długa, której rozstaw osi wynosi 3,4 m (w standardowej – 3 m) zapewnia nawet przy komplecie pasażerów wystarczająco miejsca na bagaż, a nawet na nadbagaż. Pojęcie „ograniczeń” w tym aucie nie istnieje. Wydłużony rozstaw osi to jeszcze większy komfort, choć na długich poprzecznych nierównościach Multivan zaczyna kołysać się niczym transoceaniczny liniowiec.

Z punktu widzenia kierowcy imponujące jest, że tak duże i wysokie auto prowadzi się dziecinnie łatwo i że zachowuje ono nadzwyczajną stabilność. Przy masie własnej powyżej 2,2 tony to spory wyczyn. Dwulitrowy TDI (biturbo) rozwija moc 180 KM, co w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG zapewnia więcej niż przyzwoite osiągi.

Łagodnie traktowany Volkswagen zużywa 8,5 l oleju napędowego na pokonanie 100 km, w galopie – nawet 13 l/100 km. Gdyby nie kosmiczna cena, można by rzec, że Multivan to idealne auto rodzinne. A tak pozostaje tylko „zabawką” dla zabieganych prezesów poważnych korporacji. Szkoda.

Dane producenta Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Dane producenta Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Cena222 573 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1968 cm3
Moc maksymalna180 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy400 Nm
w przedziale obrotów1500-2000 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 7-biegowa przekładnia DSG
OSIĄGI
0–100 km/h11,3 s
Prędkość maksymalna191 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie8,1 l/100 km
Emisja CO2214 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 5292 x 1904 x 1990 mm, rozstaw osi 3400 mm, masa własna 2231 kg, ładowność 849 kg, maks. pojemność bagażnika 5000 l, pojemność zbiornika paliwa 80 l.

Warto wiedzieć

Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”

Cenników Multivana, mimo iż jest to model osobowy, szukaj na stronach z autami dostawczymi VW.

To polubisz - sam decydujesz
Każdy pasażer ma niezależny nawiew klimatyzacji i oświetlenie. To nie jest „bajer”, to konieczność.

Tego nie - więcej prądu
W aucie wielkości Multivana trzy gniazda 12V na całą kabinę to o wiele za mało. Jak to podzielić na 7 osób?

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Transporter z wygodniejszymi fotelami

    Pastuch, 2014-03-11 11:07:58
  • avatar
    zgłoś
    To jest po prawdzie samochód do zadań specjalnych. Ja go widuje najczęściej jak transport na lotnisko. Może zabrać kilka osób sporo bagażu i do tego wygodnie.

    garfield, 2014-03-10 21:10:24
  • avatar
    zgłoś
    W podstawowej wersji kosztuje niemal 200 tysięcy złotych. Volkswagen Multivan to mobilna i być może najtańsza kawalerka na polskim rynku.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-03-10 14:51:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij