Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Volkswagen Multivan: W rozmiarze XXL

W podstawowej wersji kosztuje niemal 200 tysięcy złotych. Volkswagen Multivan to mobilna i być może najtańsza kawalerka na polskim rynku.

Volkswagen Multivan Multivan niespecjalnie kocha kręte drogi. Przy szybkiej jeździe rozpaczliwie próbuje pokonać podsterowność (fot. Jacek Hanusz)

Wysokogatunkowa wykładzina, rozkładany stolik, cztery wygodne fotele oraz kanapa tapicerowane skórą, klimatyzacja i roletki w oknach znacznie uprzyjemniają życie na pokładzie Multivana. Z tak urządzonego biura lub jeśli ktoś woli salonki na kołach mogą korzystać kierowca i sześciu pasażerów. Wersja długa, której rozstaw osi wynosi 3,4 m (w standardowej – 3 m) zapewnia nawet przy komplecie pasażerów wystarczająco miejsca na bagaż, a nawet na nadbagaż. Pojęcie „ograniczeń” w tym aucie nie istnieje. Wydłużony rozstaw osi to jeszcze większy komfort, choć na długich poprzecznych nierównościach Multivan zaczyna kołysać się niczym transoceaniczny liniowiec.

Z punktu widzenia kierowcy imponujące jest, że tak duże i wysokie auto prowadzi się dziecinnie łatwo i że zachowuje ono nadzwyczajną stabilność. Przy masie własnej powyżej 2,2 tony to spory wyczyn. Dwulitrowy TDI (biturbo) rozwija moc 180 KM, co w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG zapewnia więcej niż przyzwoite osiągi.

Łagodnie traktowany Volkswagen zużywa 8,5 l oleju napędowego na pokonanie 100 km, w galopie – nawet 13 l/100 km. Gdyby nie kosmiczna cena, można by rzec, że Multivan to idealne auto rodzinne. A tak pozostaje tylko „zabawką” dla zabieganych prezesów poważnych korporacji. Szkoda.

Dane producenta Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Dane producenta Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Cena222 573 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1968 cm3
Moc maksymalna180 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy400 Nm
w przedziale obrotów1500-2000 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 7-biegowa przekładnia DSG
OSIĄGI
0–100 km/h11,3 s
Prędkość maksymalna191 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie8,1 l/100 km
Emisja CO2214 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 5292 x 1904 x 1990 mm, rozstaw osi 3400 mm, masa własna 2231 kg, ładowność 849 kg, maks. pojemność bagażnika 5000 l, pojemność zbiornika paliwa 80 l.

Warto wiedzieć

Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”

Cenników Multivana, mimo iż jest to model osobowy, szukaj na stronach z autami dostawczymi VW.

To polubisz - sam decydujesz
Każdy pasażer ma niezależny nawiew klimatyzacji i oświetlenie. To nie jest „bajer”, to konieczność.

Tego nie - więcej prądu
W aucie wielkości Multivana trzy gniazda 12V na całą kabinę to o wiele za mało. Jak to podzielić na 7 osób?

Michał Hutyra

amis

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 226 853 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Transporter z wygodniejszymi fotelami

    Pastuch, 2014-03-11 11:07:58
  • avatar
    zgłoś
    To jest po prawdzie samochód do zadań specjalnych. Ja go widuje najczęściej jak transport na lotnisko. Może zabrać kilka osób sporo bagażu i do tego wygodnie.

    garfield, 2014-03-10 21:10:24
  • avatar
    zgłoś
    W podstawowej wersji kosztuje niemal 200 tysięcy złotych. Volkswagen Multivan to mobilna i być może najtańsza kawalerka na polskim rynku.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-03-10 14:51:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij