Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.8

Volkswagen Passat: Wzór metra

VW Passat to jedna z najważniejszych premier nie tylko dla Volkswagena. Z tym modelem flirtuje wielu polskich kierowców, boi się go konkurencja. I słusznie. Po pierwszych jazdach możemy stwierdzić, że to jedno z lepszych aut w klasie średniej.  

Michał Hutyra 2014-12-08

Oko potrafi płatać figle, bo nowy Passat wydaje się wyraźnie większy od poprzedniego, a wcale nie jest. Volkswagen bardzo sprytnie zagrał proporcjami – Passat zachował długość wcześniejszego modelu, jest o włos szerszy, ale też zdecydowanie niższy. Mocno zwiększył się natomiast rozstaw osi, co czuć w kabinie, bo stała się większa. Krótkie zwisy nadwozia i stromo opadająca linia dachu sprawiły, że Passat nie przypomina już typowej „limuzyny”, lecz coupé. Wreszcie wygląda świeżo i nowocześnie. Wewnątrz też sporo się dzieje. Jakość materiałów i elegancja są jak z Audi, ergonomia bez zarzutu. Widać, że Volkswagen na serio aspiruje do klasy premium i groźby pod adresem Mercedesa wcale nie są czczym gadaniem.

Passat B8 stara się też imponować rozwiązaniami technicznymi. Auto jest lżejsze (o 85 kg od porównywalnych wersji modelu B7), a silniki o 20% oszczędniejsze. Ma sztywniejsze nadwozie, a lista systemów wspomagających kierowcę (zwłaszcza tych płatnych) zdaje się nie mieć końca. Samochód potrafi samodzielnie poruszać się w korku, zatrzymać się bezpiecznie, kiedy kierowca zaśnie lub zasłabnie podczas jazdy. Zahamuje też za kierowcę, kiedy „zauważy” piesze go, który nieoczekiwanie wtargnie na jezdnię, a nawet zaparkuje, gdy ma podpiętą przyczepę.

Nikomu wcześniej nie udało się skonstruować 2-litrowego diesla o takich parametrach – 500 Nm, 240 KM!

 

Nawet wersja podstawowa (Trendline, 1.4 TSI/125 KM) za 90 790 zł nie jest „golasem”. Na pokładzie znajdują się m.in. automatyczna 3-strefowa klimatyzacja, siedem poduszek powietrznych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system „Front Assist”, komputer pokładowy i tempomat, a dostęp do samochodu jest bezkluczykowy. Za 1840 zł można dokupić pakiet, zawierający nawigację satelitarną, reflektory w technice LED, czujnik zmierzchu oraz automat, który sam włącza światła drogowe.

Passat zagrozi też mniej oczywistym rywalom, tym z klasy premium.

Podczas jazd testowych skupiliśmy się na wersji wyposażonej w zupełnie nowego 2-litrowego Bi-TDI. Jednostka ta aż kipi momentem obrotowym (500 Nm) i wręcz połyka asfalt. Osiągi są niesamowite (0-100 km/h w 6,3 s), natomiast zużycie paliwa przyjemnie niskie. Silnik połączono z nową siedmiobiegową przekładnią dwusprzegłową (DSG). Aby kierowcy łatwiej było skonsumować potężną siłę napędową, samochód jest standardowo wyposażony w napęd na obie osie 4Motion.

Stabilność, przyczepność i poręczność okazują się zdumiewające, a przecież Passat w tej wersji waży ponad 1,7 tony! Auto może być wyposażone w progresywny układ kierowniczy, który jest niezwykle bezpośredni i świetny w wyczuciu. Jeśli kiedyś Volkswagen mógł się uczyć od Forda, jak sprawić, by auto miało dobre właściwości jezdne, to teraz nie jesteśmy pewni czy uczeń nie przerósł mistrza.

Jeden dzień za kierownicą Passata to za mało, żeby ujawnić jego większe wady. To możliwe jest w teście. Na razie wrażenia są więcej niż dobre.

Dane producenta Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline
Cena 166 290 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maks./przy obrotach 240 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 500 Nm/1750-2500 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 6,3 s
Prędkość maksymalna 238 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 140 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szer. x wys. 4767 x 1832 x 1477 mm, rozstaw osi 2791 mm, masa własna 1735 kg, dopuszczalne obciążenie 575 kg, pojemność bagażnika 650/1780 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

 


Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”

Choć nowy Passat stylistycznie nawiązuje do poprzednika, to zmienił się nie do poznania.
To polubisz - 3-strefowa klima
To „ekstras” w wielu droższych autach. Temperaturę regulują osobno kierowca, pasażerowie siedzący z przodu i z tyłu.
Tego nie - cyfrowe zegary
Wyświetlają mapę nawigacji i sporo innych informacji. Może nawet zbyt wiele, na dłuższą metę bywa to męczące.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>VW Passat to jedna z najważniejszych premier motoryzacyjnych tego roku. Mieliśmy okazję przejechać się tą "premierą". Jedno możemy powiedzieć na pewno - konkurencja ma się czego bać!</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-VW-Passat-Passat-Volkswagen,18549,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2014-12-08 10:22:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij