Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Volkswagen Passat – pierwsze wrażenie

Idealna limuzyna klasy średniej. Passat to ulubiony samochód menedżerów i głów rodzin. Jest obszerny, wygodny, kojarzy się z solidnością, a nawet prestiżem. Sprawdzamy, za co jeszcze można polubić Passata w wersji Highline 2.0 TDI.

2012-03-12
Volkswagen Passat Nadwoziu nie można odmówić elegancji, jego kształt mocno jednak się opatrzył

Według Volkswagena to zupełnie nowy samochód. Według nas - model gruntownie zmodernizowany. Trzeba przyznać, że jakość materiałów i wykonanie są o niebo lepsze niż w Passatach sprzedawanych jeszcze na początku 2010 roku. Trzeszczenie plastików, czy obłażąca farba imitującą gumę (którą natryskiwane były niektóre z nich) znane dotychczasowym użytkownikom - zniknęły bez śladu. Auto zachowało niemal nie zmienioną linię nadwozia, ale wszystkim elementom karoserii - z wyjątkiem dachu - nadano nowy kształt. Przód i tył mają odmienny wygląd niż wcześniej, a za dopłatą Passat może być wyposażony w modne dziś reflektory ze światłami do jazdy dziennej, wykorzystującymi diody LED.

Wewnątrz nowego Passata - idealny niemiecki porządek. Rozmieszczenie wszelkich elementów obsługi jest logiczne, a obsługa niezwykle intuicyjna. Zmieniono także kolorystykę. Zamiast praktycznych, lecz smutnych i przytłaczających antracytów oferuje się, od wersji Comfortline, wnętrze dwukolorowe.

Atutem Passata jest dwulitrowy 170-konny silnik TDI, który dzięki common-railowi spala przynajmniej o 2 l/100 km mniej, niż poprzednio montowane wersje z pompowtryskiwaczami. Minimalne odnotowane przez nas zużycie paliwa, przy spokojnej jeździe na trasie z Warszawy do Wrocławia, wyniosło 5,7 l/100 km. W mieście, dzięki technologii BlueMotion (m.in. system start/stop) - i mimo licznych postojów na światłach i w korkach - bez trudu można zmieścić się w 7,5 l/100 km. Dodajmy, że mamy do czynienia z autem, które waży 1560 kg, a jego silnik dysponuje sporą mocą i momentem obrotowym o wartości 350 Nm, dostępnym niemal od startu - w przedziale 1750-2500 obr/min. Na pochwałę zasługuje mechanizm zmiany biegów, który jest bardzo precyzyjny. Kierownica mogłaby pracować z nieco większym oporem przy wyższych prędkościach, jednak Passat nie wymaga od kierowcy zbyt częstego korygowania toru jazdy.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena125 090 zł
KonkurenciFord Mondeo, Opel Insignia
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach170 KM/4200 obr/min
0-100 km/h8,6 s
Prędkość maksymalna227 km/h
Zużycie paliwa4,6 l/100 km
Emisja CO2120 g/km
Silnikpoj. skokowa 1968 cm3, maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4769 x 1820 x 1470 mm, rozstaw osi 2712 mm, masa własna 1560 kg, poj. bagażnika 565 l, poj. zbiornika paliwa 70 l.

Nowy Passat, choć wyładniał, nie dorównuje urodą Oplowi Insignii, czy nawet Kii Optimie. Imponuje za to właściwościami jezdnymi, a także niekończącą się listą wyposażenia opcjonalnego. Jednak Passat to tylko auto klasy średniej. I choć w wersji Highline jest zdobiony skórą, jego cena - 125 090 zł - wydaje się przesadzona.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Przynajmniej masz rzeczowe usprawiedliwienie.
    ~Samuraj, 2012-03-16 01:26:55
  • avatar
    zgłoś
    Sami tego chcieli (każde z tej trójki)
    airmatic, 2012-03-15 16:11:52
  • avatar
    zgłoś
    Na koniec zagadka - co mają wspólnego: słońce, teściowa i nowy VW Passat?Aleś stereotypem pojechał.
    ~Samuraj, 2012-03-15 13:05:04
  • avatar
    zgłoś
    Na koniec zagadka - co mają wspólnego: słońce, teściowa i nowy VW Passat?Wydaje mi sie, że to, że na żadno z nich nie da się patrzeć
    Big1, 2012-03-15 09:37:48
  • avatar
    zgłoś
    Dodam, że będzie to pierwsza w historii generacja Passata, której złodzieje będą kradli mniej niż zawsze. Bo jak można ukraść coś, na co nie da się patrzeć?Na koniec zagadka - co mają wspólnego: słońce, teściowa i nowy VW Passat?
    airmatic, 2012-03-15 09:16:07
  • avatar
    zgłoś
    Big - ja wiem, że one są prawie takie same, przynajmniej z naszego punktu widzenia, ale marketingowo to nie jest lifting. Inna sprawa, że Garfield moim zdaniem ma dużo racji. Klienci kupowali B6, kupują Golfa VI, Polo itd. bez względu na ich stonowany design. Po co drastycznie zmieniać coś co idzie jak ciepłe bułki? Logiczne posunięcie VW.
    ~Samuraj, 2012-03-15 00:48:09
  • avatar
    zgłoś
    Pytanie czy warto robić rewolucję. Popatrzcie na dynamikę sprzedaży B7 w Europie. Większość walczyła o dodatnią sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem, a Passat po kilkadziesiąt % na plusie. Widać, że klientom pasuje.
    garfield, 2012-03-14 20:50:26
  • avatar
    zgłoś
    Samuraj, a czym jest ten obecny Passat, bo dla mnie to po prostu lifting poprzedniej wersji. Czym poza reflektorami, tylnimi lampami i zderzakami się one różnią ?? Wnetrze to już wogóle toczka w toczkę takie samo, a nie no przepraszam, bo zapomniałem, nowy model ma dodatny ... zegarek w okolicach centralnych nawiewów
    Big1, 2012-03-14 19:52:02
  • avatar
    zgłoś
    B6? B7 nie jest liftingiem B6.
    ~Samuraj, 2012-03-14 19:12:27
  • avatar
    zgłoś
    Postawić sobie takie auto przed oknem i po dwóch dniach znudziłby wam się widokDokładnie !! Zresztą musze przyznać że mi dużo bardziej "podobała się" wersja Passata z przed liftu (ta z kierunkami w przednim zderzaku).
    Big1, 2012-03-14 11:26:51
  • avatar
    zgłoś
    Postawić sobie takie auto przed oknem i po dwóch dniach znudziłby wam się widok . Ratunek to natychmiastowa przeprowadzka lub natychmiastoa przesiadka na... AR 159
    airmatic, 2012-03-14 11:16:22
  • avatar
    zgłoś
    A auto wygląda jak stary dobry znajomy.
    ~Samuraj, 2012-03-14 00:30:58
  • avatar
    zgłoś
    pierwsze wrażenie? Dosyć późno... Tyle już czasu minęło.Cena - wystarczy porównać inne oferty w tej klasie. Wcale nie drożej. Gdyby jakoś to odbiegało od normy w segmencie to Passat nie byłby najlepiej sprzedającym się modelem śr. klasy.Z tego co wypowiadał się jakiś ważniejszy z VW - bodajże oprócz dachu to wszystko uległo zmianie. Wiadomo, że mniej lub bardziej. Do tego przybyło sporo nowoczesnych rozwiązań, których nie było do tej pory.
    garfield, 2012-03-13 21:47:05
  • avatar
    zgłoś
    Bo niby został od nowa zbudowany i to zupełnie świeża konstrukcja.
    ~Samuraj, 2012-03-13 16:19:05
  • avatar
    zgłoś
    Na mnie to auto nie robi żadnego wrażenia. Jest toporne i niezbyt "przyjazne". wnętrze o.k. wykonane z dobrych materiałow ale jakieś takie nijakie. Trzeba jednak przynac ze potęznym plusem Passata jest bagata paleta jednostek napędowych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie Nie moga zas zrozumiec po co VW z uporem maniaka przedstawia obecnego Passata jako nowy model, skoro jest to lifting dotychczasowego modelu ??
    Big1, 2012-03-13 09:48:17
  • avatar
    zgłoś
    Idealna limuzyna klasy średniej. Passat to ulubiony samochód menedżerów i głów rodzin. Jest obszerny, wygodny, kojarzy się z solidnością, a nawet prestiżem. Sprawdzamy, za co jeszcze można polubić Passata w wersji Highline 2.0 TDI.
    auto motor i sport, 2012-03-12 09:54:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij