Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Volkswagen Polo R WRC: Jak rajdówka

Najmocniejsze drogowe Polo w historii jest szybsze niż Golf GTI. I dużo więcej kosztuje.

Adam Majcherek 2014-02-16

Zgodnie z przepisami FIA, by wystawić auto do walki w WRC, Volkswagen musiał zbudować 2500 egzemplarzy superostrego, seryjnego Polo, na bazie którego powstała rajdówka. Opłaciło się – Ogier zdobył mistrzowski tytuł.

Niestety Polo R WRC, które trafiło do salonów sprzedaży, cierpi na nadmiar mocy. Opony Dunlopa, w które jest obute, nie nadążają z odpychaniem się od asfaltu i by zachować trakcję, do akcji wkracza układ stabilizacji toru jazdy i przyhamowuje przednie koła. VW mógł – wzorem Audi S1 Quattro zbudowanego na tej samej płycie podłogowej – wykorzystać napęd na cztery koła, ale to podniosłoby i tak wysoką cenę wyjściową auta, za którą można by kupić prawie dwa Polo GTI. Tak czy inaczej, najmniejszy hothatch Volkswagena w sprincie jest o 0,1 sekundy szybszy od najbardziej znanego hothatcha Volkswagena – Golfa GTI.

Mimo ciężkiego silnika między przednimi kołami, Polo nie ma problemu z nadmierną (czyt. niebezpieczną) podsterownością podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów, a zdjęcie stopy z pedału gazu w zakręcie nie powoduje niespodziewanej zmiany toru jazdy.

To, co rozczarowuje w R WRC to wrażenie, jakie robi stojąc. Od auta udającego rajdówkę można oczekiwać czegoś więcej niż lotka na pokrywie bagażnika i delikanie zmienione zderzaki. Nalepki WRC na progach to trochę za mało. Nie zaszkodziłyby delikatne poszerzenia karoserii, czy agresywniej brzmiący wydech. Niestety Polo R WRC nie trafi do polskich salonów, ale bez problemu można je kupić za Odrą.

Dobrze wiedzieć

Adam Majcherek redaktor „auto motor i sport”

Polo R WRC zbudowano z bardzo trwałych klocków – dobry tuner zmieniając oprogramowanie silnika może wycisnąć z niego nawet 320 KM.

to polubisz - dynamika
Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów pozwala na błyskawiczne wyprzedzanie.

tego nie - ESP zawsze ON
Kupując takie auto można by oczekiwać, że ten kaganiec da się wyłączyć, a tymczasem deaktywuje się tylko ASR.

DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC

DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC

Cenaok. 142 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1984 cm3
Moc maksymalna220 KM
przy obrotach4500-6300/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
przy obrotach2500-4400/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h6,4 s
Prędkość maksymalna243 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,5 l/100 km
Emisja CO2174 g/km
NADWOZIE3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4000 x 1682 x 1458 mm, rozstaw osi 2467 mm, masa własna 1324 kg, pojemność zbiornika paliwa 45 l.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nawet nie taki płytki. ;)

    Samuraj, 2014-02-18 20:06:17
  • avatar
    zgłoś
    Na pewno nie w tym roku - i lepiej nie przypuszczać. Japończycy też myśleli o Europie jako rynku zbytu dla swoich hybryd, a tymczasem Honda po cichu zbiera na szufelkę swoje plany sprzedaży Insighta i CR-Z, które nie tylko w Polsce nie wypaliły, ale także na całej reszcie Starego Kontynentu.
    Ja nie widzę tak samo racji bytu dla sprzedaży czerołapa w "budzie" nijakiego VW Polo, obojętnie której generacji. Mało tego, Citroen jako "miszcz" WRC nie zdecydował się na taki "myk" z DS3. Niby po co miałby robić to VW?
    A co do nowej generacji Polo: nie będzie jej ani w tym roku, ani w przyszłym. Najwcześniej - 2016 rok. Polo V dostało właśnie płytki facelifting ;)

    airmatic, 2014-02-18 19:57:13
  • avatar
    zgłoś
    Garfild ale przypuszczam że stanie sie to dopiero kiedy VW wprowadzić nowego Polo ma to być w tym roku albo za rok, wtedy będzie na płycie MQB i bedzie możliwość założenia 4Motion,

    wasyl, 2014-02-18 19:11:24
  • avatar
    zgłoś
    Nawet gdyby coś zrobili, to byłby to jakiś substytut prawdziwego rajdowego 4x4. Takie rzeczy to tylko w Subaru ;)

    eri, 2014-02-17 23:25:56
  • avatar
    zgłoś
    Jakieś źródło tych informacji?

    Samuraj, 2014-02-17 21:30:30
  • avatar
    zgłoś
    Choć czytałem nie tak dawno, że jednak ma być wersja z napędem na wszystkie koła. Oczywiste, że taka wersja będzie sprzedawać się w małych ilościach, ale jak już ktoś jest zdecydowany to te kilka tyś. nie gra roli.

    garfield, 2014-02-16 19:38:05
  • avatar
    zgłoś
    Najmocniejsze drogowe Polo w historii jest szybsze niż Golf GTI. I dużo więcej kosztuje.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-02-16 19:01:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij