Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Volkswagen Scirocco: Wiaterek zmian

Przed zimą Volkswagen wzmacnia serce Scirocco witaminami i nakłada na jego twarz odrobinę pudru. Pierwsza jazda wersją 2.0 TSI.  

2014-10-20

Udane auta nawet po latach wyglądają, jakby dopiero zjechały ze stołu kreślarskiego. Takie jest bez wątpienia Scirocco, które mimo że ma sześć lat, wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie.

Dlatego Volkswagen do zmian podszedł raczej zachowawczo, dając Scirocco chwilę wytchnienia, zanim za rok czy dwa nadjedzie zupełnie nowy model. Zmieniono nieco kształt przednich i tylnych reflektorów, tym drugim fundując przy okazji seryjne diody LED (LED-owe są również światła dzienne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej).

Części zderzaka, które wcześniej były czarne teraz pomalowano w kolorze nadwozia, co sprawia, że auto ma bardziej muskularny wygląd. Kabina, jak poprzednio, jest poskładana solidnie i z dobrych materiałów, kierownica kształtem przypomina tę z Golfa GTI. Na szczycie konsoli centralnej wylądowały trzy wskaźniki – temperatury oleju, ciśnienia doładowania i stopera. Oprócz kuracji odmładzającej wszystkie Scirocco dostały delikatny zastrzyk mocy, a ich zapędy do łykania oktanów zostały nieco ostudzone.

W praktyce, spalanie silnika 2.0 TSI to mniej więcej 9 l/100 km. Na drodze Scirocco z zakrętu w zakręt wskakuje pewnie i bez nerwów, w czym zasługa elektronicznej szpery, która nie pozwala sile napędowej wpływać na sterowność w wirażach. Moment obrotowy o wartości 350 Nm (jak w Scirocco R przed liftingiem) oznacza, że bardzo szybka skrzynia DSG nie musi zawsze redukować biegu, by samochód „miał czym jechać”. Krótko mówiąc – Scirocco wciąż jest w formie.

 


Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Scirocco to najprawdopodobniej najatrakcyjniejsze przednionapędowe coupé. Sprawdzi się też na co dzień.
To polubisz - dostęp do menu
Bez odrywania rąk od kierownicy – pokładowe menu wertuje się wygodnymi w użyciu przyciskami na kierownicy.
Tego nie - oślepiające listwy
Jeśli słońce świeci z tyłu lub z boku, srebrne listwy wykończenia oślepiają, a ekran staje się nieczytelny.

 

Dane producenta Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG
Cena 116 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maks./przy obrotach 220 KM/4500-6200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/500-4400 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 244 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 148 g/km
Nadwozie
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4256 x 1810 x 1406 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1394 kg, pojemność bagażnika 312/1006 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 95 190 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Volkswagen Scirocco po liftingu ma nieco mocniejszy silnik i lekko zmienioną stylistykę. Jak to w VW, rewelacji nie ma, ale Scirocco wciąż jest w formie. Przeganialiśmy wersję 2.0 TSI o mocy 220 KM.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-20 11:12:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij