Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Volkswagen Scirocco: Wiaterek zmian

Przed zimą Volkswagen wzmacnia serce Scirocco witaminami i nakłada na jego twarz odrobinę pudru. Pierwsza jazda wersją 2.0 TSI.  

Udane auta nawet po latach wyglądają, jakby dopiero zjechały ze stołu kreślarskiego. Takie jest bez wątpienia Scirocco, które mimo że ma sześć lat, wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie.

Dlatego Volkswagen do zmian podszedł raczej zachowawczo, dając Scirocco chwilę wytchnienia, zanim za rok czy dwa nadjedzie zupełnie nowy model. Zmieniono nieco kształt przednich i tylnych reflektorów, tym drugim fundując przy okazji seryjne diody LED (LED-owe są również światła dzienne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej).

Części zderzaka, które wcześniej były czarne teraz pomalowano w kolorze nadwozia, co sprawia, że auto ma bardziej muskularny wygląd. Kabina, jak poprzednio, jest poskładana solidnie i z dobrych materiałów, kierownica kształtem przypomina tę z Golfa GTI. Na szczycie konsoli centralnej wylądowały trzy wskaźniki – temperatury oleju, ciśnienia doładowania i stopera. Oprócz kuracji odmładzającej wszystkie Scirocco dostały delikatny zastrzyk mocy, a ich zapędy do łykania oktanów zostały nieco ostudzone.

W praktyce, spalanie silnika 2.0 TSI to mniej więcej 9 l/100 km. Na drodze Scirocco z zakrętu w zakręt wskakuje pewnie i bez nerwów, w czym zasługa elektronicznej szpery, która nie pozwala sile napędowej wpływać na sterowność w wirażach. Moment obrotowy o wartości 350 Nm (jak w Scirocco R przed liftingiem) oznacza, że bardzo szybka skrzynia DSG nie musi zawsze redukować biegu, by samochód „miał czym jechać”. Krótko mówiąc – Scirocco wciąż jest w formie.

 


Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Scirocco to najprawdopodobniej najatrakcyjniejsze przednionapędowe coupé. Sprawdzi się też na co dzień.
To polubisz - dostęp do menu
Bez odrywania rąk od kierownicy – pokładowe menu wertuje się wygodnymi w użyciu przyciskami na kierownicy.
Tego nie - oślepiające listwy
Jeśli słońce świeci z tyłu lub z boku, srebrne listwy wykończenia oślepiają, a ekran staje się nieczytelny.

 

Dane producenta Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG
Cena 116 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maks./przy obrotach 220 KM/4500-6200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/500-4400 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 244 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 148 g/km
Nadwozie
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4256 x 1810 x 1406 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1394 kg, pojemność bagażnika 312/1006 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 95 190 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Volkswagen Scirocco po liftingu ma nieco mocniejszy silnik i lekko zmienioną stylistykę. Jak to w VW, rewelacji nie ma, ale Scirocco wciąż jest w formie. Przeganialiśmy wersję 2.0 TSI o mocy 220 KM.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-20 11:12:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij