Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volkswagen Scirocco – Zwyczajny inaczej

2008-07-29
Volkswagen Scirocco Mocne wcięcie w „talii" i wyraźnie zaakcentowane błotniki podkreślają duży rozstaw kół.

Na łeb, na...
Sprzedaż coupé w Europie spadła ze 138 tys. sztuk w 2000 r. do 20 tys. sztuk w roku 2007. Czy osiągnęła już dno? VW ma nadzieję, że tak. Inni też, stąd niedawny debiut BMW 1 Coupé czy Mercedesa CL. Skąd regres? Wszystkiemu winna moda na auta wszechstronne (SUV-y, MPV, crossovery) - jeśli można mieć jeden samochód dobry do wszystkiego, po co przepłacać?

DANE TECHNICZNE VW SCIROCCO

DANE TECHNICZNE VW SCIROCCO
Cena25 550 euro (w Niemczech)
KonkurenciAlfa GT, Opel Astra GTC
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/przy obrotach200 KM/5100 obr/min
0-100 km/h7,1 s
Prędkość maksymalna233 km/h
Zużycie paliwa7,6 l/100 km
Emisja CO2179 g/km
Silnikpoj. 1984 cm3, 280 Nm przy 1700-5000 obr/min, skrz. bieg. 6DSG, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4256 x 1810 x 1404 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa wł. 1318 kg, poj. bagażnika 292 l.

To właśnie szeroki rozstaw kół i nisko położony środek ciężkości zapewniają zwinność Scirocco w czasie jazdy na zakrętach i dynamiczne zachowanie. Zestrojone i tak na ostro zawieszenie rodem z Golfa GTI - z kolumnami McPhersona z przodu i czterowahaczowe z tyłu - wzbogacono stuningowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami, dostosowanymi do niższej "pozycji" auta na drodze i do innego rozkładu masy Scirocco w porównaniu z Golfem. Szybki, elektromechaniczny układ kierowniczy i koła z oponami o rozmiarze 225/45 R 17 sprawiają, że polecenia wydawane kierownicą są precyzyjnie i natychmiast realizowane. Poczucie tego, co dzieje się na styku opon i nawierzchni jest bardzo dobre.

Za osiągi Scirocco odpowiadają wyłącznie turbodoładowane silniki. Do wyboru są dwa TDI o mocy 140 KM i 170 KM oraz trzy silniki TSI o mocy 122 KM, 160 KM i 200 KM. Standardowo jednostki napędowe współpracują z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Superszybka przekładnia DSG jest oferowana za dopłatą. W połączeniu z silnikami o mocy 140 KM i 200 KM przekładnia DSG ma sześć przełożeń, a z silnikiem o mocy 160 KM - o jedno więcej.

Podobnie jak pierwowzór z lat 70., współczesne Scirocco chce być sportowym coupé i praktycznym hatchbackiem zarazem. Na osobnych fotelach wygodnie mogą nim podróżować cztery osoby, chociaż wsiadanie do tyłu to przekleństwo. Bagażnik, niewiele mniejszy niż w Golfie (292 l zamiast 350 l), potrafi sprostać i zakupom, i potrzebom dłuższego wyjazdu.



Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Hans-Dieter Seufer

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 95 190 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No wkońcu!Volkswagen ma coupe.Najlepsze jest to że nie bazuje on na innym modelu bo to mówi nam,że Volkswagen nie poszedł na łatwiznę jak większość i poprostu nie zmodyfikował trochę Golfa i wmówił nam,że to coupe jak np Kia z pro ceed'em.Przecież to śmieszne.Zmienione tylne lampy,dwoje lub troje drzwi i odrazu mamy coupe,niezły przepis,co?A Scirocco w żadnym calu nie przypomina Golfa,z wyjątkiem wnętrza,ale to wcale nie przeszkadza.Jego stylistyka,a właściwie bryła nadwozia przywodzi na myśl koncept Audi - Shooting Break,a to już chyba niezłe porównanie.
    ~Stolarz, 2008-08-01 20:46:37
  • avatar
    zgłoś
    Najpopularniejsze coupé Volkswagena. Ma geny zwykłego Golfa, ale jeździ jak GTI. Po ponad 15 latach przerwy VW wskrzesił Scirocco.
    auto motor i sport, 2008-07-29 21:28:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij