Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volkswagen Sharan – szyty na miarę

Wnętrze mieszczące do 7 pasażerów, przeciętne właściwości jezdne, ekonomiczne silniki - to miał poprzednik. Nowy Sharan przekonuje lepszą techniką i przemyślanym wnętrzem.

2010-09-06
Volkswagen, Sharan Jest niepozorny, lecz argumentów, żeby być numerem jeden na rynku vanów, ma wiele.

 

Sharan numer jeden to samochód z bodaj najdłuższym stażem rynkowym. 15 lat to wystarczająco długo, by Volkswagen zbudował godnego następcę.

Z zewnątrz wygląda niepozornie i z pewnością nie rzuca na kolana. Jednak Sharan żyje w świecie, gdzie liczą się centymetry, a nie wysmakowany design. Ważne jest więc to, że auto urosło: na długość 22 cm, na szerokość 9,2 cm; na wysokość zmalało o 1,2 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 7,8 cm, co szczególnie odczują osoby siedzące w drugim i trzecim rzędzie foteli. Teraz jazda na miejscach nr sześć i siedem nie jest już karą. Dodatkową zaletą jest bodaj najlepszy w klasie dostęp do nich. Duża w tym zasługa przesuwanych drzwi tylnych.

Większe rozmiary auta nie spowodowały wzrostu masy własnej. Wręcz przeciwnie - porównywalne wersje silnikowe są lżejsze o dobre 20-30 kg. Największym atutem Sharana jest pomysłowo i praktycznie zaprojektowane wnętrze. Pojedyncze fotele (także te tylne) są obszerne, a wszyscy pasażerowie mają własne nawiewy standardowo montowanej klimatyzacji. Schowków jest pod dostatkiem - w drzwiach, desce, pod fotelami, pod podłogą bagażnika, czy w oparciach foteli.

Podstawowy silnik ma pojemność 1,4 l i dzięki downsizingowi (kompresor i turbosprężarka) obiecuje 150 KM i 240 Nm w przedziale od 1750 do 4000 obr/min. Niestety, spora masa własna samochodu (około 1,8 tony) powoduje, że ta moc ledwie wystarcza. Do wyboru są jeszcze 200-konny 2.0 TSI i 2-litrowe diesle o mocy 140 lub 170 KM, spełniające normę Euro 5.

 

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI
KonkurenciFord Galaxy, Chrysler Grand Voyager
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach140 KM/4200 obr/min
0–100 km/h10,9 s
Prędkość maksymalna194 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2143 g/km
Silnikpoj. 1968 cm3, maksymalny moment obrotowy 320 Nm w przedziale 1750–2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na koła przednie.
Nadwozie7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4854 x 1904 x 1720 mm, rozstaw osi 2919 mm, masa własna 1774 kg, pojemność bagażnika 267/2430 l, pojemność zbiornika paliwa 73 l.

Nowy Sharan znacznie lepiej niż poprzednik zachowuje się na drodze. Nadwozie pomimo sporej wysokości nie przechyla się przesadnie na boki, jego sztywność jest wysoka, układ kierowniczy precyzyjny, a w krytycznych sytuacjach podsterowność trzyma w ryzach system ESP. W opcji jest dostępne aktywne zawieszenie DCC. Na co dzień najlepiej ustawić je w pozycji "Komfort" lub "Normal", na autostradzie zaś i przy wyższych prędkościach przydaje się "Sport" (poprawa stabilności).

Wyposażenie seryjne zapewnia wszystko co niezbędne do życia (m.in. 7 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ESP i klimatyzację).

W Polsce Sharan zadebiutuje we wrześniu, z ceną ok.115 tys. zł. Jeśli dla kogoś Touran jest za ciasny, Multivan zbyt obszerny, Sharan będzie autem szytym na miarę.

Tekst Michał Hutyra
amis 9/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 147 990 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wnętrze mieszczące do 7 pasażerów, przeciętne właściwości jezdne, ekonomiczne silniki - to miał poprzednik. Nowy Sharan przekonuje lepszą techniką i przemyślanym wnętrzem.
    auto motor i sport, 2010-09-06 09:55:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij