Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Volkswagen Touareg Hybrid – drugie podejście

Podobnie jak poprzednik, jest spokrewniony z Porsche. Oto nowy VW Touareg, który już nie chce być tylko gorzej urodzonym bratem Cayenne.

2010-06-02
Volkswagen, Touareg, Hybrid,  hybryda VW znów stworzył auto,  mogące walczyć jak równy z równym nawet z prestiżowymi rywalami.

 

Duże SUV-y mają tylu zwolenników, co przeciwników. Są cenione za komfort, prestiż i wszechstronność, a wytyka im się, że są za wielkie i że piją jak smok.

Na drodze, nowy Touareg zajmuje wprawdzie nieco więcej miejsca niż jego wcześniejsze wcielenie, jednak ma argumenty, by sceptykom dać do myślenia. Po pierwsze, jego nadwozie jest teraz lżejsze i jednocześnie o 5 procent sztywniejsze. Po drugie, między przednimi kołami skrywa unowocześnione, bardziej wydajne jednostki napędowe, spełniające normę emisji spalin Euro 5. Są to 280-konny benzynowy V6, dwa turbodiesele (V6 i V8 o mocy 240 lub 340 KM) oraz pierwszy w historii marki z Wolfsburga napęd hybrydowy. Po trzecie, standardowe stalowe zawieszenie Touarega (w opcji jest układ pneumatyczny) ma o 47 kg niższą masę. Gdy dodać ziarnko do ziarnka okaże się, że nowe, lepiej wyposażone auto waży średnio aż o 208 kg mniej niż ustępujący model, co przekłada się choćby na jego mniejsze pragnienie. Dla przykładu, sześciocylindrowa jednostka TDI zużywa teraz 1,9 litra paliwa mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Spośród wszystkich wersji auta, najciekawiej prezentuje się hybryda. Jej 380-konne "serce" składa się z 3-litrowej, doładowanej benzynowej jednostki V6, z silnika elektrycznego, umieszczonego przed skrzynią biegów oraz akumulatorów niklowometalowo- wodorkowych, spoczywających za tylną osią. Niemieckie auto w układzie przeniesienia napędu wykorzystuje konwencjonalny i na dodatek wyśmienity 8-stopniowy automat, a nie typową dla hybryd przekładnię bezstopniową, zabijającą niemal całą przyjemność z jazdy.

 

VW TOUAREG HYBRID

VW TOUAREG HYBRID
KonkurenciLexus RX 450h
Zespół napędowybenz., V6, 3.0 + elektryczny
Moc zespołu napędowego380 KM
0–100 km/h6,5 s
Prędkość maksymalna240 km/h
Zużycie paliwa8,2 l/100 km
Emisja CO2193 g/km
Zespół napędowysilnik spalinowy – poj. 2995 cm3, 245 kW (333 KM) przy 5500 obr/min, 440 Nm przy 3000–5250 obr/min; silnik elektryczny – 34 kW (46 KM), 140 Nm; maks. moment obr. zespołu napędowego 580 Nm przy 3000–5250 obr/min; skrzynia biegów 8A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4795 x 1940 x 1709 mm, rozst. osi 2893 mm, masa wł. 2240 kg, ład. 670 kg, poj. bag. 433/1555 l.

Do 50 km/h Touareg porusza się bezszelestnie, a korzystając tylko z elektronów pokona dystans około 2 km. Przejście z napędu elektrycznego na spalinowy następuje prawie niezauważalnie. Touareg Hybrid to najłagodniej pracująca hybryda, z jaką miałem do czynienia i też jedna z najbardziej dynamicznych. Jego układ napędowy potrafi bowiem przenieść ponad 2,2-tonowy "kloc" poza granicę 100 km/h w niewiele ponad 6 s i ma bardzo dużo pary praktycznie w każdym zakresie obrotów.

Nowy niemiecki SUV, pomimo zastosowania zawieszenia o identycznej architekturze jak u poprzednika (krytykowanego za sporą otyłość) - z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu - prezentuje wysoką formę we wszystkich drogowych ewolucjach. Jest stabilny, szybko zmienia kierunek jazdy i dobrze tuszuje swój spory ciężar. W zakrętach Touareg nie zaskakuje ani nad-, ani podsterownością i za każdym razem, gdy kierowca nieco przesadzi, najpierw wysyła wyraźne sygnały, objawiające się piszczeniem kół. Egzemplarze testowe jeździły na pneumatycznym zawieszeniu z trzystopniową regulacją. Różnica między skrajnymi ustawieniami "Comfort" i "Sport" (po drodze jest "Normal") jest jak między wygodnymi kapciami a trampkami. W tym pierwszym Touareg gładko wybiera to, co jezdnia rzuca mu pod koła, a w drugim - lepiej rozprawia się z zakrętami.

Nowy Touareg to auto bardzo dobrze wykonane, bogato wyposażone i na drodze lepsze niż poprzednik. Niewiadomą pozostaje tylko cena wersji hybrydowej. Polski importer póki co nie ujął jej w cenniku. Znamy za to ceny pozostałych wersji. Oto one:
3.6 V6 FSI 280 KM Tiptronic 8-bieg. BlueMotion Technology - 210 290 zł
3.0 V6 TDI 240 KM Tiptronic 8-bieg. BlueMotion Technology - 209 490 zł
4.2 V8 TDI 340 KM Tiptronic 8-bieg. - 303 290 zł

Tekst: Maciej Struk

 

Touaregiem też w teren
Volkswagen Touareg Hybryd - drugie podejście Dla kierowców częściej zjeżdżających z drogi utwardzonej VW przewidział pakiet "Terrain Tech", oferowany jedynie do odmiany V6 TDI. W układzie przeniesienia napędu na cztery koła pojawiają się blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor przełożeń. Auto otrzymuje zwiększony prześwit (o 10 mm z przodu i 15 mm z tyłu), większy zbiornik paliwa (100 l zamiast 85) oraz pakiet stylizacyjny, dzięki któremu Touareg ma lepsze kąty natarcia, zejścia i rampowy (30, 31 i 27 stopni , zamiast 26, 27 i 21).


 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 236 790 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Sporo w hybrydzie i jej osiągach daje doładowany 3 litrowy TSI. Spory moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.Do tego pierwszy raz zastosowano 8 biegową skrzynię w SUVie. Do tego sporo nowoczesnych systemów i mamy luksusowego SUVa.
    ~rex, 2011-01-17 18:17:55
  • avatar
    zgłoś
    Podobnie jak poprzednik, jest spokrewniony z Porsche. Oto nowy VW Touareg, który już nie chce być tylko gorzej urodzonym bratem Cayenne.
    auto motor i sport, 2010-06-02 11:38:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij