Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo C30 – Fajerwerki

Bogato. Za sprawą pakietu R-Design stylowe Volvo C30 można uczynić jeszcze bardziej stylowym, a dzięki zautomatyzowanej przekładni - jeszcze wygodniejszym w użytkowaniu. Warto?

2008-10-05
Volvo C30 Z pakietem R-Design czy bez - Volvo C30 zdecydowanie wyróżnia się wyglądem i znacznie bardziej woli zakręty niż proste odcinki dróg.

Małe Volvo odważnie wjechało w poukładany świat Audi i BMW. Gdy okazało się, że C30 udanie łączy cechy szczególne konkurentów, czyli jakość wykonania i komfort jazdy oraz sportowy charakter i świetną precyzję prowadzenia, przyszedł czas na dodatkowe atrakcje. W myśl zasady, że jak się bawić to z orkiestrą, do i tak już drogiego hatchbacka Volvo postanowiło zaoferować kilka efektownych gadżetów. W cenie adekwatnej do ceny samochodu.

Wersję z dynamicznym, dwulitrowym dieslem pod maską, który z C30 nie czyni jeszcze auta o sportowych osiągach, ale zapewnia mu znakomitą elastyczność, można za 7300 zł wyposażyć w zautomatyzowaną skrzynię biegów o dwóch sprzęgłach, zwaną Powershift. Ani dodatkowego kopa, ani płynniejszej zmiany biegów niż zwykła przekładnia mechaniczna skrzynia Powershift jednak nie zapewnia. Wręcz przeciwnie. C30 traci nieco wigoru, chociaż 0,1 s mniej na przyspieszeniu do setki to żadna przepaść. Większe o 0,2 l/100 km średnie zużycie oleju napędowego nikogo z torbami raczej nie puści, ale ewentualny wydatek na zautomatyzowaną przekładnię słabo uzasadnia. Pozostaje tylko cieszyć się automatycznym trybem pracy przekładni Powershift, co w mieście może być nawet przekonujące.

Problem w tym, że Volvo C30 2.0 Kinetic kosztuje 87 400 złotych, a ze skrzynią Powershift - już 94 700 zł. Tyle samo trzeba zapłacić za wersję D5 ze 180-konnym dieslem pod maską, który pod względem osiągów przenosi C30 w inny wymiar. Wymiar, z którego trudno zrezygnować podczas jazdy tak na trasie, jak i w mieście. Tym bardziej że 2,4-litrowemu silnikowi towarzyszy świetnie zestopniowana skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, wyposażona w precyzyjny mechanizm zmiany biegów.

Inwestycja w drugi z fajerwerków, przygotowanych przez Volvo do C30, to już rzecz wyłącznie gustu. A o gustach się nie dyskutuje. Wydatek 15 300 zł za pakiet R-Design trzeba więc wliczyć w koszty, jeśli komuś zależy na takim wykończeniu wnętrza i nadwozia, które podkreśli sportowy charakter C30. Tyle że bez niego kompakt Volvo w ogóle nie musi wstydzić się ani swojej prezencji, ani jakości wykończenia.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

DANE TECHNICZNE VOLVO C30 2.0D KINETIC R-DESIGN

DANE TECHNICZNE VOLVO C30 2.0D KINETIC R-DESIGN
Cena110 000 zł
KonkurenciAudi A3, BMW serii 1
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach136 KM/4000 obr/min
0-100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna205 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2156 g/km
Silnikpoj. 1997 cm3, 320 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M (Powershift), napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 4-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 4252 x 1782 x 1447 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa wł. 1421 kg, poj. bagaż. 278/921 l.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bogato. Za sprawą pakietu R-Design stylowe Volvo C30 można uczynić jeszcze bardziej stylowym, a dzięki zautomatyzowanej przekładni - jeszcze wygodniejszym w użytkowaniu. Warto?
    auto motor i sport, 2008-10-05 20:52:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij