Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Volvo S40 – Ekonomista

Udane małżeństwo to w większości przypadków udane potomstwo. Takie jest właśnie Volvo S40, teraz napędzane nowym, wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 l.

2008-04-17
Volvo S40 O ile S40 z zewnątrz do złudzenia przypomina swojego starszego brata S60, o tyle zupełnie nowe wnętrze i układ jezdny (rodem z Forda) nie mają z nim nic wspólnego.

Pierwszym owocem mariażu Forda z Volvo było - zaprezentowane przeszło rok temu - nowe Volvo S40. Trzeba przyznać, że auto nic na współpracy tych dwóch firm nie straciło, a wręcz przeciwnie - zyskało na sile i wyrazistości. O ile S40 z zewnątrz do złudzenia przypomina swojego starszego brata S60, o tyle zupełnie nowe wnętrze i układ jezdny (rodem z Forda) nie mają z nim nic wspólnego.

W tym roku ofertę jednostek napędowych uzupełnia 1,6-litrowy diesel, sprawdzony już w Focusie C-Maxie. Jest to najmniejszy i najbardziej oszczędny silnik w całej historii marki Volvo. Producent przechwala się, że auto potrafi zadowolić się 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Nam w trakcie dynamicznej jazdy w trasie udało się osiągnąć zużycie paliwa rzędu 5,8 l/100 km, natomiast w cyklu miejskim auto spaliło o litr więcej. Oba te wyniki są dobre, ale jakoś szczególnie nie zaskakują.

Pod maską S40 "bryka" 110 KM, które rozpędzają samochód do setki w 12 sekund. Trochę ociężale, ale coś za coś; tyle że nowy kompakt ma przede wszystkim zaskarbić sobie serca młodych i gniewnych, a nie leciwych i oszczędnych. Po uruchomieniu samochodu nie słyszy się charakterystycznego dla wysokoprężnych silników klekotu. Podobnie sprawa ma się przy wyższych prędkościach, kiedy do uszu podróżujących osób dociera tylko szum powietrza. Mniej wymagający nie będą narzekać na elastyczność silnika. Przyzwoity moment obrotowy (240 Nm) pozwala na w miarę bezpieczne wyprzedzanie, bez zbędnego manipulowania drążkiem skrzyni biegów. Szkoda, ponieważ pracuje ona na tyle dobrze, że zmiana biegów to czysta przyjemność.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4468 x 1770 x 1452 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1454 kg. Pojemność bagażnika 402 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1560 cm3, moc 81 kW (110 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s Prędkość maksymalna 190 km/h Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km
Cena92 900 zł

Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia Jacek Ociepko

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Owoc współpracy całkiem łady ale jednak ja wole większe samochody więc preferuje s60 jak dla mnie ma większa klasę i ładniejsza linie.
    ~admin, 2008-04-21 14:38:21
  • avatar
    zgłoś
    Dlaczego ten artykuł mas datę 17.04.2008 ? Przecież ukazał się on na łamach "AMS" kilka lat temu !
    ~Piotr, 2008-04-18 15:10:13
  • avatar
    zgłoś
    Udane małżeństwo to w większości przypadków udane potomstwo. Takie jest właśnie Volvo S40, teraz napędzane nowym, wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 l.
    auto motor i sport, 2008-04-17 20:29:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij