Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Volvo S60

Auto na wczasy. Trasę Warszawa-Bruksela 215-konne Volvo S60 z dieslem pod maską potrafi pokonać na jednym zbiorniku paliwa. Tak tanio nie wożą nawet tanie linie lotnicze.

2012-09-26
Volvo S60 Volvo S60 lubi długie i spokojne podróżowanie po gładkim asfalcie

Zatankowanie do pełna 70-litrowego zbiornika Volvo S60 olejem napędowym kosztuje ok. 400 zł. Przy tylko 4 osobach na pokładzie - a wyprofilowanie kanapy w dwa wygodne fotele i wąski łącznik między nimi sugeruje właśnie 2+2-miejscowy układ siedzeń - koszt podróży na dystansie do 1350 km na osobę może wynieść zaledwie 100 zł. Może, bo wszystko zależy od temperamentu kierowcy. Przy delikatnym traktowaniu pedału przyspieszenia (albo bez traktowania go wcale, ale o tym za chwilę) 2,4-litrowy i 5-cylindrowy silnik wysokoprężny Volvo potrafi zadowolić się zużyciem zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km. W czasie dynamicznej jazdy na trasie zapotrzebowanie na olej napędowy wzrasta do 6,5 l/100 km, co wciąż zapewnia zasięg ponad 1000 km.

Chociaż nie jestem niewolnikiem elektronicznych wspomagaczy, aktywny tempomat w Volvo kusi, aby z niego skorzystać. Kusi, bo cała obsługa skomplikowanego systemu ogranicza się do czterech przycisków i suwaka w postaci obrotowego pokrętła, umieszczonych w łatwo dostępnym miejscu na lewym ramieniu koła kierownicy. Całość obsługuje się jednym palcem i bez odrywania ręki od kierownicy. Trasę liczącą 150 km przejechałem bez dotykania pedałów przyspieszenia i hamulca. Volvo automatycznie hamowało, gdy zauważyło pojazd wolniejszy od siebie i zbliżyło się do niego na ustaloną wcześniej odległość, automatycznie zaś przyspieszało, gdy zawalidroga zniknął z "pola widzenia" radaru.

Za taki tempomat trzeba sporo dopłacić (9820 zł), ale warto, bo wraz z nim w pakiecie "bezpieczeństwo aktywne" otrzymuje się system automatycznego hamowania i ostrzegania o ryzyku kolizji, układ wykrywania i hamowania przed pieszymi, system informujący o potencjalnym zmęczeniu kierowcy wraz z układem ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu i system monitorowania martwych pól lusterek zewnętrznych - czyli wszystko, w co można dziś wyposażyć samochód, aby jazda przez miasto bądź długa podróż autostradami były maksymalnie bezpieczne i relaksujące.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena157 600 zł
KonkurenciBMW serii 3, Ford Mondeo
Silnikwysokoprężny, R5, 2.4
Moc/przy obrotach215 KM/4000 obr/min
0-100 km/h7,6 s
Prędkość maksymalna230 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2154 g/km
Silnikpojemność skokowa 2400 cm3, maksymalny moment obr. 420 Nm w przedziale od 1500 do 3250 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejsc. sedan, długość x szerokość x wysokość 4628 x 1865 x 1484 mm, rozstaw osi 2776 mm, masa własna 1525 kg, dopuszczalne obciążenie 565 kg, poj. bagażnika 390 l.

Tekst Maciej Ziemek,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 125 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Auto na wczasy. Trasę Warszawa-Bruksela 215-konne Volvo S60 z dieslem pod maską potrafi pokonać na jednym zbiorniku paliwa. Tak tanio nie wożą nawet tanie linie lotnicze.
    auto motor i sport, 2012-09-26 10:11:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij