Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Volvo S60 T6 R-Design Polestar: bardzo szybki sedan

Eleganckie, komfortowe i piekielnie szybkie. Właśnie takie jest Volvo S60 T6 R-Design, z pakietem Polestar, dzięki któremu rozwija 329 KM.

2013-08-28

Volvo jak żadna inna marka kojarzy się z powściągliwością i rozsądkiem. Tym razem jednak Szwedzi, trochę na przekór swoim zasadom, stworzyli najbardziej szaloną odmianę modelu S60, która wręcz prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy.

A ma czym prowokować, bo pod maską kotłuje się aż 329 KM. Dodatkowe 25 KM i 40 Nm momentu obrotowego (łącznie 480 Nm od 3000 obr/min) auto zawdzięcza pakietowi Polestar. Te liczby oraz stały napęd na cztery koła przekazywany za pomocą sprzęgła typu haldex piątej generacji sprawiają, że do 100 km/h można się rozpędzić szybciej niż w 6 sekund! Trzeba tylko zmienić tryb pracy skrzyni biegów na sportowy („S”) i w pełni korzystać z osiągów.

Auto imponuje bardzo bezpośrednim układem kierowniczym i wysoką stabilnością podczas jazdy, nawet z dużymi prędkościami. Nieco pewności siebie S60 traci tylko, gdy nawierzchnia jest wyszczerbiona, a pedał przyspieszenia wciśnięty w podłogę. Czuć wtedy wpływ silnika na układ kierowniczy. Zresztą takich atrakcji jak dziury w asfalcie nie lubią 18-calowe obręcze kół i sztywne sportowe zawieszenie.

Kiedy chcesz się zrelaksować, przełączasz skrzynię w „cywilny” tryb pracy („D”), głębiej zapadasz się w skórzanym fotelu i myślisz o samych przyjemnych rzeczach, na przykład o jeździe S60 T6.

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć:

Cena wyjściowa auta to niemal 200 tys. zł. Za pakiet Polestar zapłacisz dodatkowo 4667 złotych. Warto.

 

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

VOLVO S60 T6 R-DESIGN POLESTAR

Cena

204 567 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU Rodzaj silnika benzynowy, R6 turbo
Pojemność skokowa 2953 cm3
Moc maksymalna 329 KM
w przedziale obrotów 5400–6500/min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm
w przedziale obrotów 3000–3600/min
Rodzaj napędu na cztery koła;6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI 0–100 km/h 5,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA Średnie 9,9 l/100 km
Emisja CO2 231 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4635 x 1825 x 1484 mm, rozstaw osi 2776 mm, masa własna 1782 kg, ładowność 438 kg, pojemność bagażnika 380 l, pojemność zbiornika paliwa 67,5 l.

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Powiedziałem to odrobinę z przekąsem, bo takie Volvo przytuliłbym nawet i teraz. :)

    Samuraj, 2013-08-29 20:29:14
  • avatar
    zgłoś
    Mam odwrotne zdanie. Zawrotna moc auta i piękna sylwetka - kiedyś "Motomagazyn" doskonale opisywał najmocniejszą wersję S70 '98 (wybacz, nie pamiętam oznaczenia) i samochód otrzymał metkę nad wyraz nieprzewidywalnego. Wtedy kanciaste nadwozie w stylu "kredens" bardziej przywodziło na myśl statecznych emerytów/zgryźliwych tetryków jako grupę docelową. Obawiam się, że u Ciebie objawy arrectus pilorum podczas testu kazałyby napisać artykuł z przeprosinami w tytule i wprowadzeniu.
    A może piszę to tylko dlatego, że dziś gościnnie ujeżdżałem jednego z popularniejszych crossoverów - grupy aut, których nie znoszę - i zatęskniło mi się za starym, dobrym sedanem klasy średniej, z sześcioma cylindrami i turbosprężarką. No dobra, nigdy takim nie jechałem, ale tłustawy CR-V z odpalonym trybem ECON to bardziej suplement diety dla geriatryków niż napój energetyczny. Dlatego uśpiłem zielony klawisz autodestrukcji, dotoczyłem się do dealera ze spiętymi ostrogami dwulitrowego motoru i pomarzyłem o.. mocnym Volvo. Lub czymś właśnie w takim targecie: serii obwieszonej pakietem sportowych spojlerów i mocnym motorem. Chyba się starzeję...
    BTW. O tempora... Dlaczego o szalonych autach marzy się za młodu, a budżet może pozwolić dopiero na stare lata, kiedy nie będzie stać człowieka na utrzymanie dzięki naszemu Ministerstwu Finansów niegodnemu pisania z wielkich liter? :( Powiecie, że da się - wyciągając z komisu zespawanego z czterech pełnoletniego starocia typu Volvo "kredens" 850 Estate R5, któremu "uczciwy" sprzedawca przeszczepił silnik z Calibry...

    airmatic, 2013-08-28 20:30:19
  • avatar
    zgłoś
    Idealne auto, by się zestarzeć. :D

    Samuraj, 2013-08-28 18:08:44
  • avatar
    zgłoś
    Eleganckie, komfortowe i piekielnie szybkie. Właśnie takie jest Volvo S60 T6 R-Design, z pakietem Polestar, dzięki któremu rozwija 329 KM.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-08-28 17:35:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij