Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Volvo S80 D5 Summum R-design - cenna zabawka

Tylko dla chłopców. Volvo na pewno nie jest firmą, która dyskryminuje kobiety, ale model S80 D5 w wersji Summum z pakietem R-Design stworzono z pewnością z myślą o mężczyznach.

2009-12-14
Volvo ,S80, D5, Summum, R-design S80 z nowym D5 jest wystarczająco szybkie, żeby najczęściej oglądać je od tyłu. Felgi o średnicy 18 cali są piękne, ale opony mają zbyt niski profil

 

Już pierwsze spojrzenie na logo marki nie pozostawia wątpliwości - w znak firmowy wpisany jest symbol oznaczający płeć męską. Z myślą o facetach, zwłaszcza tych młodszych, S80 przyprawiono sportowym pakietem R-Design: twarde obniżone zawieszenie, spoilery pod zderzakami, nakładki progowe, chromowane końcówki wydechów, mała, mięsista kierownica i szczypta aluminiowych dodatków wewnątrz. To detale, jednak dzięki nim samochód wygląda bardziej zadziornie i dynamicznie. Fabryczny tuning nie jest na szczęście pozbawiony dobrego smaku.

 

Pod maską drzemie 5-cylindrowy turbodoładowany diesel D5, który teraz ma 205 KM. Choć nie zapewnia torpedowych osiągów, braku mocy też nie można mu odmówić. Do tego brzmi aksamitnie, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach tworzy udany duet. Skrzynia też nie jest tak szybka jak karabin maszynowy, ale działa płynnie i bez długiego zastanawiania się nad następnym krokiem. Ponadto silnik jest wyjątkowo oszczędny i średnio zadowala się nieco ponad 8 l/100 km. Może nie jest to najbardziej oszczędny diesel na świecie, ale z pewnością najbardziej oszczędny pięciocylindrowy diesel w tej klasie mocy.

 

VOLVO S80 D5 SUMMUM R-DESIGN

VOLVO S80 D5 SUMMUM R-DESIGN

Cena220 200 zł
KonkurenciAudi A6, BMW 5
Silnikturbodiesel, R5, 2.4
Moc/przy obrotach205 KM/4000 obr/min
0-100 km/h8,5 s
Prędkość maksymalna225 km/h
Zużycie paliwa7,3 l/100 km
Emisja CO2194 g/km
Silnik poj. 2400 cm3, 420 Nm w zakresie 1500-3250 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na cztery koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5- miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4851 x 1861 x 1493 mm, rozstaw osi 2835 mm,
masa własna1648 kg,
poj. bagaż.480 l.

Fotele, choć nie wyglądają na ortopedyczne, są wygodne i pokonanie nawet 1200 km (bez zatrzymywania się) nie wywołuje bólu krzyża, ud, czy żadnych innych cierpień. Skrzynia biegów nie ma trybu sportowego, system kontroli trakcji nie jest wyłączalny, a sterowany elektronicznie napęd na cztery koła dba tylko o to, by auto jechało tam gdzie chce tego kierowca. S80 mocno prowokowane potrafi wyjechać przodem, co specjalnie nie dziwi, jednak odjęcie gazu powoduje natychmiastową stabilizację auta. Wraz z pakietem R-Design otrzymujemy wielkie 18-calowe felgi z szerokimi i niskoprofilowymi oponami o rozmiarze 245/40. Tylko dzięki nim kierowca jest informowany o tym, że droga jest pokryta wybojami, a w zasadzie - megawybojami.

Oczywiście jakość materiałów i wykonania jest jak to w Volvo pierwszorzędna. Jedyne dźwięki, jakie docierają do uszu kierowcy i pasażerów są przyjemne i pochodzą od silnika lub z wysokiej jakości sprzętu audio. Niestety, nawet w tak sympatycznym aucie jak S80, muszą być jakieś wady: zbyt wysoka pozycja za kierownicą, nadwrażliwy system informujący o nie zapiętych pasach bezpieczeństwa, a nawet damskiej torebce na tylnym siedzeniu. W testowym modelu drażnił też brak nawigacji, choć tę można dokupić za, bagatela, 9500 złotych. Trochę to dziwne przy tak wysokiej cenie testowego egzemplarza wynoszącej 236 000 zł. No cóż, męskie zabawki kosztują.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tylko dla chłopców. Volvo na pewno nie jest firmą, która dyskryminuje kobiety, ale model S80 D5 w wersji Summum z pakietem R-Design stworzono z pewnością z myślą o mężczyznach.
    auto motor i sport, 2009-12-14 11:37:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij