Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volvo S90 - Godny rywal

Jego poprzedników nawet w Volvo nie uważano za godnych konkurentów Audi, BMW czy Mercedesa. Teraz S90 prezentuje najwyższy poziom – wśród modeli Volvo i aut klasy wyższej średniej.

Maciej Ziemek 2016-07-11
Volvo S90

Już sam fakt, że S90 garściami czerpie z nowego XC90, który jest teraz wizytówką Volvo powinien niepokoić konkurentów. Pod względem technicznym ta limuzyna klasy wyższej średniej, dzieli z ekskluzywnym SUV-em płytę podłogową, układy napędowe, wysoką jakość wykonania i system obsługi niemal całkowicie pozbawiony tradycyjnych przycisków. Wspólny jest też skandynawski design, dzięki któremu S90 już na pierwszy rzut oka wyróżnia się na tle konkurentów. Ponad 2/3 części nowej limuzyny Volvo pochodzi z topowego SUV-a XC90.

Po uruchomieniu dwulitrowego, czterocylindrowego silnika o mocy 320 KM, wyposażonego i w sprężarkę mechaniczną, i w turbodoładowanie, w kabinie S90 panuje błogi spokój. Zdecydowanie głośniej niż benzynowa jednostka napędowa pracują silniczki wentylacji foteli, gdy wykorzystuje się ich pełną moc. Przyjemnej ciszy w kabinie nie zakłócają ani podróżowanie z wyższą prędkością, ani jazda drogami o gorszej nawierzchni.

 

S90 to auto, którym Volvo może rywalizować z niemieckimi konkurentami

 

We wnętrzu nie słychać nawet szumu szerokich i niskoprofilowych opon w rozmiarze 245/35 o gigantycznej średnicy 21 cali. Standardowe mechaniczne zawieszenie kół (pneumatyczne wymaga dopłaty 8610 zł i jest stosowane jedynie przy kołach tylnej osi) zapewnia S90 znakomity komfort tłumienia nierówności. Spora w tym zasługa ogromnego rozstawu osi, wynoszącego 3 metry bez 6 cm.

 

TO POLUBISZ TEGO NIE
WYGODNE FOTELE
Standardowe fotele S90 są bardzo wygodne i dobrze podpierają ciało. Opcjonalne sportowe są jeszcze lepsze.
CYFROWE ZEGARY
Niezależnie od wybranego trybu wyświetlania grafika jest bardzo płaska, a wskazaniom brakuje płynności.

 

Na brak trakcji, mimo że silnik ma 320 KM i 400 Nm, nie można narzekać. Seryjny w wersji T6 układ przeniesienia napędu na cztery koła z elektronicznie kontrolowanym sprzęgłem wielopłytkowym działającym w kąpieli olejowej może do 50% momentu obrotowego dostarczyć do kół tylnej osi. Spora siła napędowa, którą kierowca ma do dyspozycji już powyżej 2200 obr/min sprawia, że ważąca blisko dwie tony szacowna limuzyna potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s. Wraz z pojawieniem się S90 w Volvo debiutuje opcjonalny system półautonomicznej jazdy, który działa do prędkości 130 km/h. Półautonomiczna jazda w wykonaniu limuzyny Volvo nie wymaga, by przed S90 jechał inny samochód, ale wymaga trzymania rąk na kierownicy. System Volvo wspiera kierowcę, ale go nie zastępuje. Samochód automatycznie przyspiesza, hamuje i skręca w ramach pasa ruchu wyznaczonego liniami, aby wspomagać kierowcę podczas mało emocjonującej jazdy przy dużym natężeniu ruchu czy w stylu „stop&go”. Do delikatnych ruchów kierownicy wywołanych działaniem systemu trzeba się przyzwyczaić, ponieważ mogą się nie pokrywać z profilem drogi, który widzi kierowca. System ma własną „optykę” i „rozum”. Na szczęście, kierowca w każdej chwili może przejąć stery.

Volvo S90 już można zamawiać. Ceny startują od 171 600 zł za wersję z silnikiem Diesla o mocy 150 KM i z napędem na przednie koła, i sięgają 346 600 zł za S90 w wersji hybrydowej typu plug-in z zespołem napędowym o mocy ponad 400 KM oraz z seryjnym napędem 4x4. Za testowaną wersję T6 AWD trzeba zapłacić od 274 400 zł wzwyż. Audi A6 jest nieco tańsze, BMW 5 trochę droższe, a Jaguar XF – znacznie droższy. Z nowym Volvo klasy wyższej średniej konkurenci nie będą mieli łatwego życia.


Maciej Ziemek członek jury "Car of the Year"
NASZYM ZDANIEM
Dotąd w klasie wyższej średniej Volvo konkurowało z modelami niemieckimi tylko teoretycznie. Nowe S90 ma szansę zaistnieć już nie jako chłopiec do bicia w testach porównawczych.
Dane producenta VOLVO S90 T6 AWD
Cena 274 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benz., R4, 2.0, sprężarki mechaniczna i turbo
Pojemność skokowa 1969 cm3
Moc maks./przy obrotach 320 KM/5700 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 400 Nm/2200–4500 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 8-biegowa przekładnia aut.
Osiągi
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,4 l/100 km
Emisja CO2 169 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4963 x 1890 x 1443 mm, rozstaw osi 2941 mm, masa własna 1800 kg,  poj. bagażnika 500 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. 
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 177 600 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Jego poprzedników nawet w Volvo nie uważano za godnych konkurentów Audi, BMW czy Mercedesa. Teraz S90 prezentuje najwyższy poziom – wśród modeli Volvo i aut klasy wyższej średniej.</p><br /><br /><a href="/testy/Volvo-S90-Godny-rywal,22648,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-11 10:44:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij