Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Volvo V60 – użyteczny inaczej

Dotąd większe kombi Volvo uchodziły za wzór użyteczności. Zapewniały przestrzeń, ładowność i komfort. Nowe V60 jest inne - mniej przewiezie, ale da więcej radości z jazdy.

2010-12-03
Volvo, V60 Okna boczne tworzą klin, a linia dachu obniża się, mocno ograniczając przestrzeń bagażową

Nadszedł czas na zmiany. Na tych, którym przestrzeni mało, czeka obszerne Volvo V70, nowe V60 szuka nabywców gdzie indziej - wpisuje się w popularny segment sportowych kombi.

A w nich nie chodzi o przestrzeń w bagażniku, liczą się wygląd i sportowe odczucia podczas jazdy. Ale V60 i tak funkcjonalnością przestrzeni bagażowej nie odbiega od innych kombi Volvo; po złożeniu kanapy podłoga jest płaska i bez progu, pod nią - płytki schowek. Choć bagażnik jest większy o 50 l od tego w sedanie, jego 430 litrów nie imponuje.

V60 ma jednak przede wszystkim urzekać sportową sylwetką: opadającą linią dachu, niewielkimi, zwłaszcza z tyłu, szybami i wąskimi, pionowymi wstęgami tylnych lamp. I urzeka. Kabina pasażerska jest identyczna jak w S60, dość obszerna, zapewnia nawet więcej miejsca nad głowami pasażerów kanapy. Z przodu, przy dolnym położeniu fotela, siedzi się nisko, jak w sportowym samochodzie. Siedzenia wystarczająco dobrze przytrzymują pasażerów w zakrętach. Eleganckie i nieco ascetyczne wnętrze nie jest przeładowane przyciskami, pod "daszkiem" są tylko dwa zegary - obrotomierz i prędkościomierz. W imię prostoty poświęcono nawet wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a wskaźnik paliwa teraz jest elektronicznym paskiem.

 

VOLVO V60 D3

VOLVO V60 D3
Cena125 100 zł
KonkurenciMercedes C T-Modell, BMW 3 Touring
Silnikwysokoprężny, R5, 2.0
Moc/przy obrotach163 KM/2900 obr/min
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna220 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2144 g/km
Silnikpojemność skokowa 1984 cm3, 400 Nm w zakresie 1400–2850 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. kombi, dł. x szer. x wys. 4628 x 1865 x 1484 mm, rozstaw osi 2776 mm, masa wł. 1533 kg, poj. zb. paliwa 67,5 l, poj. bag. 430/1241 l.

Prowadzeniem i wrażeniami zza kierownicy V60 przypomina S60. Ma utwardzone zawieszenie, które jednak sprawnie tłumi nierówności drogi i trzyma nadwozie w ryzach w szybko przejeżdżanych ciasnych łukach, nawet "przerzucanie się" z zakrętu w zakręt nie wytrąca samochodu z obranego toru jazdy. Auto ma szybki układ kierowniczy bez zwłoki przekazujący na koła polecenia wydawane kołem kierownicy; pomagają w tym niecałe trzy obroty kierownicy pomiędzy skrajnymi wychyleniami kół. Dobrze wyciszony turbodiesel bez trudu radzi sobie z dużą masą auta. Jeśli go trzymać powyżej 1500 obr/min i wkręcać do około 3000 obr/min, to zapewni sprawne rozpędzanie przy nie nadmiernym apetycie, spalanie będzie nawet poniżej 7 l/100 km. W ofercie są silniki znane z S60. Wyposażenie standardowe i opcjonalne - takie jak w S60, łącznie z nowymi systemami bezpieczeństwa.

Nowe kombi Volvo zachwyca wyglądem, przyciąga wyposażeniem i zachęca prowadzeniem. Nie jest tanie, choć na tle konkurentów jego cena okazuje się niewygórowana. V60 już jest w ofercie salonów.

Tekst Bogdan Czajkowski
amis 12/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 137 600 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ZROBIŁEM BŁĄD i jak kupowałem auto w leasing to kupiłem v60 bo nowość i zależało mi na dopasowanym , ze sportowym zacięciem kombi z prestiżemBłąd polegał na tym , że nie potestowałem w salonach innych samochodów.I właśnie ostatnio pojeździłem trochę hondą accord znajomego, o podobnej charakterystyce (usportowione kombi).I powiem jedno: accord o niebo przewyższa właściwościami jezdnymi i prowadzeniem się v60. W porównaniu z hondą v60- w mojej ocenie - jest zwykłym kombi.Ale z kolei , żeby być zwykłym kombi to brakuje mu ładowności. (jeszcze jedna rzecz: w żadnym aucie, które znam nie było tak fatalnej widoczności na boki w tył - to jest po prostu w niektórych sytuacja wręcz niebezpieczne)Czyli jest takim nie wiadomo co , którym się pomęczę 24 m-ce (leasing) i później jak najszybciej się pozbędę. Oczywiści podróżuje się nim fajnie, ale kupując nie tego oczekiwałem. Tzn. nie tylko tego.
    ~Jacek, 2010-12-05 11:07:58
  • avatar
    zgłoś
    No tak. Croma wygląda jak taki nieco spasiony grubasek (zwłaszcza z tyłu). Stylistycznie jest nudna, ale ma inne zalety.
    ~Samuraj002, 2010-12-04 00:14:23
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):159 nie wydaje mi się zbytnio spasione, ale umywa się do tego V60. Mistrzem wagi ciężkiej w ciasnym zresztą świecie włoskich kombi i tak jest Croma
    airmatic, 2010-12-03 19:14:40
  • avatar
    zgłoś
    159 nie wydaje mi się zbytnio spasione, ale umywa się do tego V60.
    ~Samuraj002, 2010-12-03 19:06:55
  • avatar
    zgłoś
    Ten model znakomicie oddaje ducha czegoś, co u Alfy Romeo nazywało się Sportwagon (mam na myśli wyłącznie nieziemsko zgrabną 156) i odwracało głowy przechodniów na ulicy jeszcze bardziej niż zwykła, nie mniej piękna limuzyna. Teraz Włosi (po sprzedaniu da Silvy do VW) mogą się uczyć od Szwedów o własnej, narodowej tradycji pięknych i wcale nie spasionych (jak 159) aut spod znaku Cuore Sportivo
    airmatic, 2010-12-03 19:04:32
  • avatar
    zgłoś
    Czegoś mi w tym teście brakuje ... . :/ Co do samego auta - jest piękne. Kombi dużo lepiej wygląda niż sedan. Volvo V60 to moim zdaniem udane auto. Proste w obsłudze, dobrze wykonane i do tego ze świetnym designem. I o to chodzi.
    ~Samuraj002, 2010-12-03 16:10:22
  • avatar
    zgłoś
    Dotąd większe kombi Volvo uchodziły za wzór użyteczności. Zapewniały przestrzeń, ładowność i komfort. Nowe V60 jest inne - mniej przewiezie, ale da więcej radości z jazdy.
    auto motor i sport, 2010-12-03 09:26:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij