Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Volvo XC60: Jak kombi

Volvo XC60 po liftingu prezentuje się jeszcze lepiej i wciąż mocno odstaje od konkurentów ceną. Niższą ceną – oczywiście.  

Adam Majcherek 2014-04-16
Nowe Volvo XC60 Odświeżone XC60 poznasz po światłach LED do jazdy dziennej przeniesionych pod reflektory.

Stonowana stylizacja to wciąż znak rozpoznawczy tego najpopularniejszego na naszym rynku modelu Volvo. Nie udaje terenówki, wygląda raczej jak eleganckie kombi, z trochę większym prześwitem.

Największą nowością w odświeżonym XC60 jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny – przy tej samej pojemności co w starszej, pięciocylindrowej jednostce (2,0 l) ma sporo więcej mocy (181 zamiast 163 KM) i taki sam moment obrotowy (400 Nm), dostępny 250 obr/ min później (przy 1750 obr). Ośmiobiegowy automat dba jednak o to, by przy żadnej prędkości nie brakowało siły do wyprzedzania, a jednocześnie troszczy się, by ważące ponad 1,8 tony auto nie musiało zbyt często odwiedzać stacji paliw. Zakładane przez producenta średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l wkładamy między bajki, ale realne 6,5-7 l/100 km uznajemy za godny wynik.

 

Z wartych wspomnienia nowinek w XC60 wymienimy jeszcze dostępny w opcji system multimedialny Sensus Connect, który pozwala kierowcy na połączenie z internetem i przeglądanie na 7-calowym monitorze stron internetowych, korzystanie z nawigacji, czy słuchanie internetowych stacji radiowych.

Volvo XC60 niezmiennie imponuje znakomicie wykończoną i świetnie wyciszoną kabiną oraz lekkością, z jaką się prowadzi, mimo sporej masy i gabarytów. Nie do przecenienia jest również dostępny w standardzie już w podstawowej wersji system City Safety, który przy prędkości do 50 km/h może sam wyhamować samochód, by zmniejszyć skutki kolizji albo nawet jej uniknąć, oraz bardzo udany aktywny tempomat, który świetnie sprawdza się w miejskich korkach, „zwalniając z pracy” stopy kierowcy. Za niego jednak trzeba wciąż dopłacić prawie dziesięć tysięcy złotych.

Dane producenta Volvo XC60 2.0 D4 Drive-e Base
Cena 147 100 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 1969 cm3
Moc maks./przy obrotach 181 KM/4250 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 400 Nm/1750-2500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 8,5 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 124 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4644 x 1891 x 1713 mm, rozstaw osi 2774 mm, masa własna 1844 kg, pojemność bagażnika 495 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

 


Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Warto wiedzieć
150 tys. zł to niemało, ale na BMW X3 czy Audi Q5 z podobnymi silnikami trzeba szykować około 20 tys. zł więcej.
To polubisz
Inteligentne "długie" - Dzięki opcji Active High Beam (dopłata 4690 zł) wiązka światła kierowana jest tak, by nie oślepiać innych kierowców.
Tego nie
Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi czuć, że sporo ważą. Żeby je zamknąć, trzeba porządnie trzasnąć.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 191 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Volvo XC60 po liftingu prezentuje się jeszcze lepiej i wciąż mocno odstaje od konkurentów ceną. Niższą ceną – oczywiście.  Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-16 09:27:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij