Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo XC70 - Kraina łagodności

Nie każdy ma ambicję dorównania Schumacherowi czy Kuzajowi. Nie każdego "kręcą" bajery i spoilery. Niektórzy zamiast tego wolą wyjazdy na golfa, na konie, na grzyby czy ryby. Właśnie dla nich jest - dostojne Volvo XC70.

2008-05-06
Volvo XC70 XC70 to idealne auto dla tych, którzy już się wyszumieli, durną i chmurną młodość oglądają już tylko w lusterku wstecznym.

auto motor i sport 1/2005

Już przed pierwszą jazdą auto - i z zewnątrz, i wewnątrz - budzi szacunek. Całe nadwozie duże, mocarne, solidne. W dużym nadwoziu jest oczywiście dużo miejsca (na wszystkich fotelach siedzi się bardzo wygodnie), a bagażnik może pomieścić i sprzęt kempingowy, i przydać się do małej przeprowadzki. Wnętrze dostojne jak szaty biskupa. Deska klasyczna, bez widocznej, nachalnej elektroniki (jest elegancko ukryta), żadnych świecidełek czy migających ekranów. To auto dla ludzi poważnych, żyjących "w realu", a nie w oparach SMS-ów.

Wreszcie ruszam. Jak lokomotywą. Pod maską solidny 5-cylindrowy turbodiesel, 163 konie, duży moment (340 Nm) - dają autu "stateczne" przyspieszenie (10,5 s do "setki") i gładko 200 km/h. Do tego dobre "spokojne", aktywne zawieszenie, zwiększony prześwit, napęd na cztery koła i ogromny bagażnik pozwalają na wypełnienie wszelkich zadań weekendowych. Jeździ to jak prawdziwy krążownik szos (w terenie też!) - siła spokoju, bez nerwowości, troszkę ciężko, ale precyzyjnie, stabilnie. Kierownicy słucha się spolegliwie, chociaż wspomaganie mogłoby być trochę skuteczniejsze.

XC70 to idealne auto dla tych, którzy już się wyszumieli, durną i chmurną młodość oglądają już tylko w lusterku wstecznym. Idealne dla prezesa szacownej instytucji, tak świeckiej jak i duchownej, ale i dla emeryta, który już takie stanowisko opuścił. Innych, zwykłych szarych emerytów może nieco peszyć cena - nawet w najuboższych wersjach auta zawsze powyżej 200 tys. zł. Prezesi - wożeni kiedyś wielką, czarną Wołgą - znajdą tu miłą, nostalgiczną kontynuację swoich upodobań. Prestiż i wygoda niewątpliwie są tu ważniejsze niż osiągi. Jedna wielka kraina łagodności. I tylko cena drapieżna...

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe kombi, długość x szer. x wys. 4730 x 1860 x 1560 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1690 kg. Poj. bagażnika 485/1641 l.
SilnikTurbodiesel, rzędowy, 5-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2401 cm3, moc 120 kW (163 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 340 Nm w przedziale 1750-3000 obr/min. Skrzynia mechaniczna, 5-biegowa, napęd na cztery koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s Prędkość maksymalna 200 km/h Średnie zużycie paliwa 7,6 l/100 km
Cena od209 270 zł

Tekst: Julian Obrocki
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie każdy ma ambicję dorównania Schumacherowi czy Kuzajowi. Nie każdego „kręcą" bajery i spoilery. Niektórzy zamiast tego wolą wyjazdy na golfa, na konie, na grzyby czy ryby. Właśnie dla nich jest - dostojne Volvo XC70.
    auto motor i sport, 2008-05-06 18:45:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij