Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wycieczkowiec

Nie jest ekstremalnym terenowcem jak Pajero. Ale na szutrowych drogach czy leśnych duktach czuje się jak ryba w wodzie.

2007-10-16
Mitsubishi Outlander Wnętrze Outlandera jest przestronne, funkcjonalne i wykonanez dobrych materiałów.

Jeżeli to prawda, że samochód kupuje się oczami, to nowy Mitsubishi Outlander nie powinien narzekać na brak zainteresowania. Ten japoński SUV przyciąga oko wyrazistą, dynamiczną sylwetką, jego wnętrze zaś jest przestronne, funkcjonalne i wykonane z dobrych materiałów. Ascetyczna, gustowna deska rozdzielcza układem zegarów przypomina przedni panel motocykla, a obsługa środkowego panelu jest niemal intuicyjna. W 7-osobowym wnę- trzu na pierwszych dwóch rzędach siedzeń podróżuje się komfortowo. Dodatkowa 2-osobowa ławka, spoczywająca na co dzień pod podłogą bagażnika, do dłuż- szych wojaży się nie nadaje. Chyba że dla osób o skromnej posturze lub dzieci.

Pod maską Outlandera pracuje dobrze znany ze stajni VW, nowoczesny dwulitrowy turbodiesel o mocy 140 KM, który - w połączeniu z dobrze zestopniowaną sześciobiegową, mechaniczną skrzynią biegów - świetnie sobie radzi z ważącym 1690 kg autem (10,8 s do "setki", 187 km/h). Ta oszczędna jednostka na dystansie 470 kilometrów spaliła średnio 7,6 l oleju na 100 km.

To, że SUV Mitsubishi dobrze trzyma się każdej drogi w każdych warunkach, jest zasługą nowego napędu - All Wheel Control, łączącego w sobie aktywną kontrol ę trakcji z elektronicznie sterowanym napędem czterech kół. Jadąc Outlanderem mamy do dyspozycji trzy tryby: 2WD - napęd na przednią oś; 4WD AUTO - rozdzielany automatycznie nap ęd na wszystkie koła; 4WD LOCK - gdy około 1,5 raza więcej momentu obrotowego przekazywane jest na tylne koła. Do przełączania napędów służy pokrętło umieszczone pomiędzy przednimi fotelami. Na bardzo dobre zachowanie auta na drodze wpłynęło też obniżenie środka ciężkości o 4 mm (za sprawą aluminiowego dachu) i zmiany w konstrukcji zawieszenia.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieSiedmiomiejscowy, pięciodrzwiowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4640 x 1800 x 1680 mm, rozstaw osi 2670, masa całkowita 1690 kg, pojemność bagażnika 220/771/1691 l.
SilnikTurbodoładowany DI-D, 1968 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, z wtryskiem bezpośrednim (pompowtryskiwacze), 4 zawory na cylinder, moc maksymalna 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min. Napęd na dwa lub cztery koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s; prędkość maksymalna 187 km/h; średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km
CenaMitsubishi Outlander 2.0 DID Instyle 139 990 zł

W Polsce Outlander jest oferowany wczterech wersjach wyposażenia. Szczególnie cieszy to, że już w najuboższej (za 109 990 zł) dostępny jest komplet urządzeń służących bezpieczeństwu - ABS, ASTC, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Tekst: Marek Kucharski
Zdjęcia: Mitsubishi, M. Hutyra

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie jest ekstremalnym terenowcem jak Pajero. Ale na szutrowych drogach czy leśnych duktach czuje się jak ryba w wodzie.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij