Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Z szybkim dachem – Audi A4 Cabriolet

2005-12-07
Audi A4 Cabriolet Mimo głębokich zmian, Cabriolet zachował swój elegancki charakter i nadal służy bardziej do zadawania szyku niż do zwykłego szpanowania.

Prawie rok po prezentacji limuzyny, Audi kończy gruntowną przebudowę serii A4. Odświeżony Cabriolet błyszczy nowym "grillem" i świeżą techniką.

Nowy kabriolet trafia na rynek w porze roku niezbyt odpowiedniej do jazdy bez dachu - nawet jeśli jesień była tego roku wyjątkowo ciepła i pogodna. Tym bardziej że otwarte A4 należy do konserwatystów, wciąż używających miękkiego dachu z tkaniny.

Koncepcja jest wprawdzie tradycyjna, ale sam dach zupełnie nowy. Zamyka się on w pełni automatycznie, w ciągu 21 sekund - o całe pięć sekund szybciej niż w dotychczasowym A4 Cabriolet. Niby pięć sekund to niewiele, ale czasem wystarczy, by deszcz zmoczył eleganckie wnętrze. Inne novum w dachu to możliwość opuszczania i podnoszenia go podczas jazdy - o ile prędkość nie przekracza 30 km/h. Jeśli kogoś jednak ulepszony "top" A4 w pełni nie satysfakcjonuje, może zamówić tzw. dach akustyczny, charakteryzujący się większą gęstością tkaniny oraz dodatkową wyściółką.

Nie samym dachem kabriolet jednak stoi. Podobnie jak w pozostałych A4, w kabriolecie zmieniono gruntownie stylistykę nadwozia, nadając mu obowiązujące obecnie w Audi "rysy twarzy" ∫ la prototyp Nuvolari. Inne są też reflektory, do których możemy teraz zamówić biksenony oraz światła skrętne, a także wąskie lampy tylne. Ogólnie auto zyskało na świeżości i stało się zgrabniejsze. Mimo głębokich zmian, Cabriolet zachował swój elegancki charakter i nadal służy bardziej do zadawania szyku niż do zwykłego szpanowania.

Zasadnicza konstrukcja układu jezdnego pozostała nie zmieniona, zawieszenie jedynie dostrojono nieco sztywniej. A4 nadal znakomicie trzyma się drogi, a precyzję prowadzenia jeszcze poprawił nowy układ kierowniczy, z hydraulicznym wspomaganiem, którego siła zależy od prędkości jazdy. Przechyły nadwozia na zakrętach są jak na kabriolet niewielkie, co jest oczywiście zasługą zwiększonej twardości zawieszenia.

Spośród pięciu dostępnych silników na szczególną uwagę zasługuje 2.0 Turbo FSI o mocy 200 KM, znany z Golfa GTI. Jednostka ta jest wyraźnie bardziej dynamiczna niż wysłużony 1.8T, a lokuje się pośrodku cennika. Na razie ceny auta na polski rynek nie są znane; w Niemczech najtańsze A4 Cabriolet 1.8T kosztuje 33 900 euro, za 2.0 TFSI trzeba zapłacić 39 300 euro, zaś sześciocylindrowe wersje 3.2 FSI i 3.0 TDI wyceniono na 43 400 euro.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDwudrzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4573 x 1777 x 1391 mm, rozstaw osi 2650 mm, ciężar własny 1630 kg.
SilnikRzędowy, 4-cylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem, pojemność skokowa 1984 cm3; moc 147 kW (200 KM) przy 5100 obr/min, maks. moment obrotowy 280 Nm w przedziale 1800-5000 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,1 s Prędkość maksymalna 233 km/h Średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km

Tekst Tomasz Jaźwiński
Zdjęcia autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    wspanialy samochod ... klasa sama w sobie ... czekamy na a5 cabrio audi rulezzz ;]
    ~maryjan, 2008-02-04 20:18:38
  • avatar
    zgłoś
    Prawie rok po prezentacji limuzyny, Audi kończy gruntowną przebudowę serii A4. Odświeżony Cabriolet błyszczy nowym „grillem" i świeżą techniką
    auto motor i sport, 2008-01-22 15:13:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij