Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Z werwą - Peugeot 407 Coupé

Trochę mniej niż samochód sportowy, trochę więcej niż zwykła limuzyna - Peugeot 407 Coupé pozwala jeździć drapieżnie, cieszyć się luksusem oraz mieć pewność, że sąsiad takiego auta sobie nie kupi.

2005-12-12
Peugeot 407 Coupé W stosunku do poprzednika, samochód zyskał na wyrazistości i komforcie, w porównaniu z limuzyną 407 jest o całe 14 cm dłuższy.

Takie samochody, jak średniej klasy Peugeot w wersji coupé - nie mają łatwo. Klientów muszą szukać wśród koneserów, których stać na ten gest, że kupują auto pod wpływem emocji, a nie żmudnych cenowych kalkulacji. Dla nich liczy się wyjątkowość samochodu i jego niepowtarzalny wygląd. W tej ostatniej dziedzinie Peugeot poszedł na całość. Zrezygnował z usług Pininfariny, firmy która opracowała stylistykę nie tylko poprzednika - 406 Coupé - ale też w przeszłości "matkowała" pięknemu Peugeotowi 504 Cabrio i popularnej "205". Tym razem Francuzi sami zaprojektowali nadwozie Coupé, zgodnie z agresywną stylistyką "407" limuzyny. Rekini pysk i skrzela na przednim zderzaku, wąskie szelmowskie oczy reflektorów, do tego opływowy kształt ciała - od razu widać, że 407 Coupé jest zwierzęciem drapieżnym. To nie wszystkim musi się podobać, dlatego ocena urody francuskiego coupé wypada niejednoznacznie.

Komuś kto lubi się pokazać, 407 Coupé powinno przypaść do gustu. W stosunku do poprzednika, samochód zyskał na wyrazistości i komforcie, w porównaniu z limuzyną 407 jest o całe 14 cm dłuższy. Silniki dobrano tak, by zapewniały więcej niż przyzwoite osiągi - sześciocylindrowy HDi ma moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm, jego benzynowy konkurent (trzylitrowy V6) ma siłę 211 koni mechanicznych. Trzeci w tym gronie - czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,2 litra i mocy 163 KM - to jednostka podstawowa do tego modelu, więc niekoniecznie musi dotrzymywać kroku mocniejszym braciom.

Trzylitrowy silnik benzynowy podoba się głównie dzięki swojemu temperamentowi. Lubi przy tym, by podkręcić go do wysokich obrotów - wtedy podkreśla swój sportowy zadzior głębokim pomrukiem. Do charakteru tej jednostki wykonanej z lekkich stopów doskonale pasuje dobrze zestopniowana i precyzyjna sześciobiegowa skrzynia. Jeśli ktoś ponad "prace ręczne" ceni komfort, może za dopłatą dobrać do 211- -konnego V6 skrzynię automatyczną o sześciu przełożeniach.

Na co dzień skrzynia ta żyje w stałym związku z 2,7-litrowym dieslem. Dogaduje się z nim świetnie - już lekkie odjęcie gazu odczytuje jako prośbę o włączenie niższego biegu, co niezwłocznie czyni. Mocny diesel z wtryskiem typu common-rail i z dwiema turbosprężarkami żadnym fałszywym dźwiękiem nie zdradza się, że popija olej napędowy zamiast benzyny. Z drugiej strony, bardzo dobre wygłuszenie kabiny pasażerskiej to doskonały filtr, który nie dopuszcza do uszu pasażerów żadnych natarczywych odgłosów silnika, a jedynie te miłe, łechczące uszy i ambicję właściciela.

Duet diesla z automatyczną skrzynią czyni z 407 Coupé auto, które potrafi niespiesznie, z godnością poruszać się po szerokich gościńcach, jak i z werwą połykać zakręty - jeden po drugim. Sprężyście zestrojone zawieszenie, większy niż u limuzyny rozstaw kół i niżej osadzone nadwozie dają poczucie bezpieczeństwa podczas dynamicznej jazdy, a wzmocnione stabilizatory zapobiegają zbyt dużemu wychylaniu się nadwozia. Dzięki elektronicznej regulacji tłumienia straty na komforcie są nieodczuwalne.

Komfort to zresztą słowo klucz w wypadku Peugeota 407 Coupé. Bardzo wygodne fotele mają kształt tak przemyślny, że nawet na serpentynach ciała szacownych pasażerów nie śmią wychylać się pod dyktando kolejnych zakrętów. Wygodne są też siedzenia z tyłu, choć trzeba przyznać, że niełatwo się tam dostać. Nadwozie typu coupé ma swoje prawa i jedna para drzwi, choćby i szerokich, oraz automatycznie podjeżdżający do przodu fotel kierowcy nie pomogą i bez gimnastyki się nie obejdzie. Kto usiądzie z tyłu, musi się też liczyć z tym, że nad głową będzie miał mało miejsca - jak to w coupé.

DANE TECHNICZNE

Model2.2V6V6 HDi
DANE TECHNICZNE
Model 2.2 V6 V6 HDi
Rodzaj silnika/liczba cylindrów R/4 V/6 V/6
Pojemność skokowa cm3 2231 2946 2721
Moc kW (KM) 120 (163) 155 (211) 150 (204)
przy obrotach 1/min 5650 6000 4000
Maks. moment obrotowy Nm 220 290 440
przy obrotach 1/min 3900 3750 2000
Długość x szerokość x wysokość mm 4815 x 1868 x 1399
Rozstaw osi mm 2724
Pojemność bagażnika l 400
Ciężar własny kg 1525 1612 1724
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,2 8,4 8,5
Prędkość maksymalna km/h 222 243 230
Śr. zużycie paliwa wg ECE l/100 km 8,7 10,2 8,5

O tym, że uroda wymaga wyrzeczeń będzie też pamiętał kierowca; za każdym razem, gdy zechce sięgnąć po pas bezpieczeństwa, będzie musiał niemal odwrócić się, by znaleźć go daleko z boku za plecami - jak to w dwudrzwiowym coupé. Ale oryginalne auto może mieć i praktyczne strony - bagażnik Peugeota 407 Coupé ma aż 400 litrów pojemności, a odchylane oparcia tylnych foteli jeszcze ją zwiększają; jest też specjalny otwór do przewożenia nart.

Eleganckie wnętrze, w którym nic nie trzeszczy, a wszelkie detale są precyzyjnie spasowane daje poczucie komfortu. Kierownica, drążek zmiany biegów i podłokietnik są pokryte skórą, zegary na tablicy rozdzielczej - ozdobione metalową obwódką. W luksusowych wersjach deska rozdzielcza może być dwubarwna. Automatyczna klimatyzacja, biksenonowe reflektory, aluminiowe koła, siedem poduszek powietrznych i ESP należą do wyposażenia seryjnego, za pełnię szczęścia w postaci elektrycznie regulowanych, pokrytych skórą foteli i reflektorów skrętnych trzeba zapłacić dodatkowo. Ile - jeszcze nie wiadomo, bo samochód będzie dostępny w Polsce od przyszłego roku. Na zachodnich rynkach najtańszy Peugeot 407 Coupé kosztuje 28 900 euro. Może i niewiele, jak na samochód dla koneserów.

Tekst Roman Skąpski
Zdjęcia MPI

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Trochę mniej niż samochód sportowy, trochę więcej niż zwykła limuzyna - Peugeot 407 Coupé pozwala jeździć drapieżnie, cieszyć się luksusem oraz mieć pewność, że sąsiad takiego auta sobie nie kupi.
    auto motor i sport, 2008-01-22 15:13:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij