Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zachodni wiatr - Cadillac CTS

2008-02-06
Cadillac CTS Nowością w rodzinie modeli BLS jest zastosowanie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy.

Cadillac CTS nie wyprze się swego pochodzenia, ale wyrazistym, niekonwencjonalnym stylem bardzo odróżnia się od reszty produktów tej marki.

Dotychczas pod maską Cadillaców umieszczano jedynie 6-cylindrowe silniki widlaste. Podstawowym pozostaje V6 o pojemności 2,8 litra, dobrze znany z innych modeli GM. Nowością jest 3,6-litrowy V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Samochód z tym silnikiem obiecuje lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Po pierwszych jazdach stwierdziliśmy, że zużycie paliwa mogłoby być mniejsze. Bardziej zachęcające są dynamiczne osiągi pojazdu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund oraz prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 249 km/h.

Firma już potwierdziła, że w ciągu roku będzie miała gotowego turbodiesla o pojemności 2,9 litra, o mocy 184 kW (250 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Wielbiciele typowego amerykańskiego soundu silników będą mogli podziwiać najsilniejszą wersję - CTS-V z jednostką 8-cylindrową i być może także z turbodoładowaniem.

Do motorów CTS-a można dobrać 6-przełożeniową skrzyni ę biegów mechaniczną lub automatyczną. Do jazdy sportowej polecamy skrzynię ręczną, gdyż automatyczna wydaje się nieco senna przy dolnych przełożeniach. Oprócz napędu na tylne koła, dostępna będzie wersja z napędem 4x4.

Z przodu nowego Cadillaca wyposażono w kolumny McPhersona, z tyłu - w zawieszenie czterowahaczowe. W Europie oferowane będą dwie odmiany zawieszenia - podstawowa, która zapewnia dobrą stabilność i komfort jazdy, oraz wersja regulowana elektronicznie.

Pierworodny


Rodzina modelu BLS, należącego do klasy średniej, została rozbudowana o pierwsze kombi w historii Cadillaca, nazwane BLS Wagon. Brat Opla Vectry ukrywa pod maską bardzo interesującą nową jednostkę napędową: silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra, z dwustopniową turbosprężarką, która zwiększa jego moc do 132 kW (180 KM), a moment obrotowy do 400 Nm (lub 370 Nm w wypadku automatycznej skrzyni biegów). Dostępny jest także silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l ze standardową turbosprężarką, oferujący 110 kW (150 KM) i 320 Nm momentu obrotowego. Silniki benzynowe pozostały takie same, jak w wypadku sedana, tzn. 2 jednostki dwulitrowe z 4 cylindrami i turbosprężarką, dające 129 kW (175 KM) i 265 Nm momentu obrotowego albo 154 kW (210 KM) i 300 Nm, oraz najsilniejszy silnik z 6 cylindrami, 2,8-litrowy, o mocy 188 kW (255 KM) i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm. Na wybranych rynkach będzie też można kupić model z silnikiem flexpower, który jeździ na wszystkim - od etyliny E85 do czystej benzyny.

Jeździliśmy pojazdem z nowym, mocniejszym silnikiem Diesla i 6-przełożeniową skrzynią biegów. Samochodowi nie brakuje mocy, a zawieszenie ustawione jest tak, aby podróżowało się komfortowo. Układ kierowniczy okazuje się nieco bezwładny, a stosunkowo wysokie przechyły nadwozia szybko informują kierowcę, iż sportowa jazda nie należała do priorytetów projektantów tego pojazdu.

Kabinę wykończono bardzo przyjemnymi dla oka materiałami, a centralną część deski rozdzielczej zdominował chowany ekran dotykowy. Aby z niego skorzystać, nie trzeba go całkowicie wysuwać. Do sterowania systemem nawigacji, centrum multimediów z twardym dyskiem o pojemności 40 GB oraz odtwarzaczem DVD (dostępnymi w opcji) służy interfejs.

Wysoką jakość wykończenia CTS-a podkreśla nastrojowe oświetlenie wnętrza. Zamierzeniem projektantów było stworzenie w kabinie atmosfery intymności i luksusu - jak w eleganckiej restauracji lub nocnym klubie. Obrazu dopełnia system dźwięku przestrzennego Bose, co w sumie sprawia, iż Cadillac jest przytulniejszy niż salon w niejednym domu.

Wypróbowaliśmy model z silnikiem 3.6 V6 z automatyczną skrzynią biegów i stwierdzamy, że tradycyjne marki europejskie powinny zacząć się martwić. Cadillac oferuje przyzwoite osiągi, dobre właściwości jezdne i - biorąc pod uwagę jego rozmiary - jest całkiem zwinny. Wnętrze będzie się podobało większości klientów, choć z tymi wszystkimi przyciskami i włącznikami może niektórym wydać się technicznie przeładowane.

Tekst: Martin Ruisl
Zdjęcia: Cadillac

DANE TECHNICZNE

Model2.83.6
DANE TECHNICZNE
Model 2.8 3.6
Rodzaj silnika/liczba cylindrów V/6 V/6
Pojemność skokowa cm3 2792 3564
Maksymalna moc kW (KM) 155 (211) 229 (311)
przy obrotach 1/min 6800 6400
Maks. moment obrotowy Nm 246 374
przy obrotach 1/min 3600 5200
Długość x szerokość x wysokość mm 4860 x 1842 x 1464
Rozstaw osi mm 2880
Pojemność bagażnika l 363
Przyspieszenie 0-100 km/h s 8,3 (9,0) 6,3 (6,3/6,7*)
Prędkość maksymalna km/h 225 (205) 249 (241/225*)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym l/100 km b.d. 12,0 (11,1/11,2*)
Emisja CO2 w cyklu mieszanym g/km b.d. 285 (264/267*)
Cena zł 173 000 212 000

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zastanawiam się, co do wizyt w salonach, jaką politykę cenową zaproponuje producent w dobie kryzysu?
    ~adamos.1982, 2009-02-19 14:18:11
  • avatar
    zgłoś
    widac ze zbiera dobre recenzje wsrod forumowiczów,Cadillac sie podnosi...GM dał szanse na rozwój swej flagowej marceCTS zagarnął tytuł auta roku '08 (wg magazynu Motortrend),...w oczy rzuca się królewski design, jak sie na niego patrzyczy: czy to z bliska czy na zdjęciach to przekonać się można ,że nie ma takiej "karoserii niemieckiej" która mogłaby powalczyć z Art&Science Cadiilaca (popatrzcie na model XLR, XLR-V to dopiero ekscentryczna maszyna !, której radykalny design na nowo definiuje pojęcie ekskluzywny roadster i posyła w niepamięć klasyczne linie merca Sl, czy Lexusa SC430 ..no może przesada Lexus jest naprawde zexi, a Merol tez sie dobrze prezentuje ,zwarta i przemyślana filozofia designerska(zew i wew.) sprawia że oryginalny Caddy ustawia się na pozycji "Króla szos", silnik V6 Fuel injected to b. przyzwoity produkt(300 konna jego odmiana zagosci w Camaro), ale brakuje opcji V8(o ktora dopominają się ludzie na każdym amerykańskim forum - GM podcielo skrzydelka projektowi stworzenia nowej architektury silnika V8 specjalnie dla dywizji Cadillaca -ciecie kosztow w podupadajacym finansowo koncernie(ekologiczne auto elektryczne Volt,,a nie paliwozerny Cadillac jest teraz priorytetem koncernu)... wersja "podpompowana" CTS-V (556KM) jest aktualnie najszybszym uber-sedanem na pętli północnej N'ringuja mam nadzieje, że zachwyty nad tym autem przełożą sią na wizyty w salonie Cadillaca i przelewy kapusty na konto producenta..!GM naprawde poprwilo jakosc produktow , a na "premium" Cadillaca zwracana jest szczególna uwagao cadillacu, i wspolczesnych Muscle cars chetnie podyskutuję gg 3787531ernwopr@wp.pl
    ~stanczyk, 2008-11-10 21:36:38
  • avatar
    zgłoś
    fajne autko z kierownicą od stara 28, mniejsza chyba też by pasowała :-)
    ~norbert76, 2008-03-13 16:41:43
  • avatar
    zgłoś
    Środek miodzio! Konsola może trochę za duża ale jak nogi wchodzą to jest OK!Z profilu przypomina passata, ale przód i tył bardzo charakterystyczny. Mi się podoba taki styl. Przydało by się takie autko przetestować, dajcie mi na 2 tygodnie (z możliwością przedłużenia do 2 miesięcy heh) potem napiszę recenzję.
    ~Szopa, 2008-02-06 14:20:38
  • avatar
    zgłoś
    Cadillac CTS nie wyprze się swego pochodzenia, ale wyrazistym, niekonwencjonalnym stylem bardzo odróżnia się od reszty produktów tej marki.
    auto motor i sport, 2008-02-06 13:06:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij