Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

2000 aut na 20-lecie – Mazda MX-5

Japończycy ogłosili, że na dwudzieste urodziny Mazdy MX-5 zaprezentują specjalny model, który powstanie w liczbie 2000 sztuk.

2008-08-12
Mazda MX-5 20th Anniversary Mazda MX-5 20th Anniversary

Urodzinowa edycja powstanie na bazie roadstera (z miękkim dachem), wyposażonego w słabszą z dwóch dostępnych jednostek napędowych. 1,8-litrowy silnik MX-piątki osiąga moc 126 koni mechanicznych i pozwala MX-piątce na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 194 km/h.

Urodzinowa MX-piątka otrzyma stalową plakietkę z numerem seryjnym (od 1 do 2000), wlot powietrza do chłodnicy, lampy przeciwmgielne i klamki wykończone chromem oraz 17-calowe felgi aluminiowe z oznaczeniem wersji.

Auto dostępne będzie w trzech kolorach do wyboru - "prawdziwym czerwonym", "kryształowej białej perle" oraz "niebiskim Aurora". Także we wnętrzu każdej z Mazd znajdą się odpowiednie akcenty kolorystyczne przeniesione z nadwozia.

 

Z doświadczeń instruktorów Szkoły Auto wynika, że większość uczestników szkoleń doskonalących technikę jazdy jest pewna swoich umiejętności - także podczas pokonywania zakrętów. Niestety, praktyczne zadania na macie poślizgowej pokazują coś zupełnie innego. Kursanci podczas tego ćwiczenia najczęściej odruchowo nie hamują lub podczas wypadania z zakrętu odpuszczają hamulec. Często obserwowanym zachowaniem jest także coraz mocniejsze skręcanie kierownicy, pomimo tego że auto i tak nie utrzymuje kierunku jazdy. I sprawa zasadnicza - kierowcy nie potrafią korzystać z dobrodziejstw ABS-u, który w takich sytuacjach jest niezwykle pomocny.

Jakie więc powinniśmy wyciągnąć wnioski z doświadczeń Szkoły Auto? Na pewno nie powinniśmy bać się ABS-u, gdyż tak naprawdę może on nam przynieść wyłącznie korzyści i zdecydowaną poprawę bezpieczeństwa. I chyba już najwyższa pora przestać podważać skuteczność działania tego systemu. Chcąc poznać w praktyce techniki hamowania w zakręcie z wykorzystaniem układu ABS, najlepiej będzie przejść profesjonalne szkolenie. Podczas ćwiczeń w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach wszystko stanie się jasne.

Źródło: Szkoła Auto

Więcej informacji na stronie internetowej:
www.szkola-auto.pl

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    a co z uślizgiem tylnej osi w trakcie hamowania w zakręcie? Jeśli jedzie się szybko bądź bardzo szybko i w trakcie przechodzenia przez zakręt naciśnie się gwałtownie na hamulec, to czy auto ma abs czy nie nie będzie mieć większego znaczenia, możliwa jest nadsterowność i zarzucenie tyłu. Może więc rada lepsza to taka, aby na tyle zwolnić przed zakrętem aby nie musieć w nim hamować, a utrzymując stałą prędkość przez niego przejechać? Kolejny raz szkoła auto daje jakieś dziwne podpowiedzi, które nie są w żaden sposób precyzyjne, a pomocne jedynie przy przejeżdżaniu przez miejskie "zakręty".
    ~holo, 2008-08-12 12:55:13
  • avatar
    zgłoś
    Wśród kierowców panuje powszechne przekonanie, że w sytuacji awaryjnej w zakręcie nie wolno używać hamulca. Prawda to czy nie? W Szkole Auto rozprawiamy się z kolejnym mitem.
    auto motor i sport, 2008-08-12 12:10:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij