Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

300 000 Volvo rocznie od Geely

Chiński właściciel szwedzkiej marki Volvo ma bardzo ambitne plany produkcyjne związane ze swoim nowym zakupem.

2008-05-27

Już w przyszłym roku w nowej fabryce w Pekinie Zhejiang Geely Holdings planuje zbudować 300 000 egzemplarzy Volvo.

Zhejiang Geely postawiło sobie za cel zamknąć transakcję z Fordem jeszcze w maju tego roku i wydać na Volvo 2 miliardy dolarów.

W ubiegłym roku Geely wyprodukowało 321 900 samochodów, co stanowiło 45% wzrost w porównaniu z rokiem 2008. Tak czy inaczej, plan zwiększenia produkcji o dodatkowe 300 000 aut ze znaczkiem Volvo wygląda bardzo ambitnie. Analitycy finansowi z IHS Globar Insight mają wątpliwości, czy w związku z brakiem doświadczenia chińskiego koncernu w prowadzeniu zagranicznej marki plan ten jest możliwy do zrealizowania. Nie można zapominać też o fakcie, że najpierw trzeba zbudować fabrykę i przekonać chińskich klientów do zakupu chińskiego Volvo.

Podstawową jednostką napędową, popularną na rynku polskim, jest silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 75 KM. Pracuje on cicho i spokojnie, głośniej pomrukuje dopiero powyżej 5000 obr/min. Niestety, manewru wyprzedzania nie ułatwia słaba dynamika tej jednostki, okupiona sporym zużyciem paliwa (średnio w teście 8,8 l/100 km).

Zawieszenie samochodu jest komfortowe i z łatwością radzi sobie na naszych dziurawych drogach. Jedynie w szybko pokonywanych zakrętach samochód nadmiernie się wychyla i sprawia wrażenie, że zaraz "dotknie lusterkiem asfaltu". Za sprawą lekko pracującego układu kierowniczego, manewrowanie w mieście może być całkiem przyjemne.

Przekonanie o solidności niemieckich samochodów w przypadku Golfa IV nie zawsze znajduje potwierdzenie. W skrzyni biegów odczuwalne są napięcia na drążku zmiany przełożeń, związane z niedokładnym montażem samochodu. Do listy usterek wypadałoby również dopisać awarie zamków drzwi oraz pokrywy bagażnika. W niektórych wersjach "czwórki" dochodzi też do przekłamań na prędkościomierzu.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: archiwum

Ocena
plus Dobre właściwości jezdne, skuteczne hamulce, dynamiczne silniki Diesla, funkcjonalne wnętrze
minus Zbyt miękkie zawieszenie, za mało miejsca na tylnej kanapie, niezbyt dynamiczny silnik 1.4

Oferowane silniki
•1.4 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1390 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 5000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km
•1.6 16V FSI - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 81 kW (110 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4500 obr/min, średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km
•1.9 TDI - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1896 cm3, moc maksymalna 74 kW (101 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km
•1.9 TDI - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1896 cm3, moc maksymalna 96 kW (130 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1900 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km

Historia modelu
1997: debiut VW Golfa IV.
1998: Golf 4Motion 1.8 20V, 125 KM.
1999: wprowadzenie wersji kombi.
2000: nowy silnik 1.6 o mocy 105 KM.
2003: debiut VW Golfa V.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Latem 1997 roku Volkswagen zaprezentował kolejną, IV generację popularnego Golfa. Samochód zyskał wielu zwolenników i stał się najchętniej kupowanym modelem klasy niższej średniej w Niemczech.
    auto motor i sport, 2008-05-27 19:29:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij