Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

40 lat BMW w Ameryce

40 lat temu BMW po raz pierwszy zawitało do Stanów Zjednoczonych. Dziś USA jest drugim, po Europie domem dla marki BMW.

2015-04-08
BMW 3.0 CSL bmwmotorshowblog.com

W 1975 roku BMW w Stanach oferowało tylko 4 modele, a w roku debiutu sprzedała zaledwie 19 tys. pojazdów. Zadebiutowały m.in. takie modele jak E3 (dziś seria 7), czy E12 (pierwsza seria 5). Ich wersje różniły się mocno wysuniętymi do przodu zderzakami, to zasługa regulacji bezpieczeństwa w USA uważano, że mniejsze auto europejskie są mniej bezpieczne w zderzeniu z amerykańskim krążownikiem, dlatego zalecano montowanie wydłużonych przednich zderzaków.

Dziś do BMW należy aż 19% amerykańskiego rynku, W 2014 roku sprzedano tam ponad 350 tys. aut tej marki. Fabryka w Spartanburgu, w Południowej Karolinie obsługuje aż 30% globalnej sprzedaży BMW. A gdy w 2017 roku do sprzedaży wejdzie BMW X7, które będzie produkowane właśnie tam, ma to się stać największa fabryka BMW na świecie. Ale historia BMW w Ameryce to nie tylko sukcesy sprzedażowe, ale też ludzkie. W zakładach BMW zatrudnionych jest obecnie ponad 70 tys. pracowników.

40. jubileusz zbiegł się z wygraną w wyścigu 12 Hours of Sebring BMW 3.0 CSL. Ten niezwykły model stał się prekursorem wszystkich współczesnych sportowych "beemek" z dopiskiem M. Napędzał go 3-litrowy wolnossący silnik R6 o mocy 200 KM. Auto w połowie lat 70. kosztowało więcej niż samochody Astona Martina.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij