Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

44. Rajd Świdnicki KRAUSE (Galeria)

W miniony weekend na krętych drogach Gór Sowich rozgrywany był Rajd Świdnicki, pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Najszybszym kierowcą okazał się Grzegorz Grzyb startujący Fordem Fiestą R5.

Kacper Mucha 2016-04-18
44. Rajd Świdnicki / fot. Kacper Mucha

Na zawodników czekało 12 odcinków specjalnych w tym legendarne już "walimskie patelnie" na trasie Rościszów-Walim oraz Power Stage rozgrywany na ulicach Świdnicy. Nie zabrakło także krętego odcinka w Świerkach oraz szybkich partii w okolicach Kamionek. Dodatkowym utrudnieniem była deszczowa pogoda - niemal przez cały weekend drogi były dość mokre.

Przez dwa dni kibice byli świadkami pasjonującej walki o miejsca na podium. Grzegorz Grzyb, Łukasz Habaj oraz Jakub "Colin" Brzeziński walczyli o dziesiąte części sekundy. Ostatecznie dzięki bardzo równej jeździe zwyciężyła załoga Grzyb/Hundla, na drugim miejscu znalazł się zespół Brzeziński/Boba, a na trzecie miejsce na podium szczęśliwie wskoczyła ekipa Kołtun/Pleskot - całe podium zajęły załogi startujące najdroższymi rajdówkami, Fordami Fiesta R5. Z rywalizacji, po wypadku na przedostatnim odcinku, odpadł mistrz Polski Łukasz Habaj - do tego czasu był na 2. miejscu w rajdzie.

Ale wnioski po 44. Rajdzie Świdnickim nie są optymistyczne. Do rywalizacji stanęło jedynie 61 załóg, z czego tylko 15 w samochodach z napędem na wszystkie koła i tylko 5 załóg w najszybszych samochodach klasy R5. Do tego rajdy stają się co raz krótsze. Mamy więc niewiele załóg i mało kilometrów "oesowych" do przejechania. Dlatego też na trasach z roku na rok widać co raz mniej kibiców.

Ale są też dobre zmiany. Zwiększa się liczba załóg startujących samochodami Proto, czyli efektownie wyglądającymi rajdówkami (a'la WRC) ale kryjącymi pod karoserią technikę z Mitsubishi Lancera Evo X - są lekkie, szybkie, i co najważniejsze, znacznie tańsze niż auta klasy S2000 i R5. Cieszy także wdrożenie Power Stage, czyli dodatkowo punktowanego, ostatniego odcinka w rajdzie. Dzięki temu kierowcy cisną gaz do dechy do samego końca rajdu - na tym odcinku pierwszych trzech kierowców otrzymuje dodatkowo 3,2 lub 1 pkt do klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Klasyfikacja generalna:
1. G. Grzyb/R. Hundla   Ford Fiesta R5     1:16:57,1
2. J. Brzeziński/B. Boba   Ford Fiesta R5     + 24,0
3. J. Kotun/I. Pleskot   Ford Fiesta R5     + 2:22,7
4. M.Rzeźnik/B. Browiński   Ford Fiesta Proto     + 3:53,8
5. D. Poloński/G. Dobosz   Peugeot 208 R2     + 6:43,4
6. Z. Gabryś/A. Natkaniec   Peugeot 208 R2     + 6:47,9
7. A. Banasiewicz/P. Drahan   Subaru Impreza STI     + 8:04,8
8. D. Łata/M. Grudziński   Ford Fiesta Proto     + 8:49,3
9. J. Jurecki/M. Trela   Citroen C2     + 8:50,7
10. G. Dul/P. Zawada   Peugeot 208 R2     + 9:18,3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij