Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

58. Rajd Akropolu: Pierwsze zwycięstwo Latvali

Aż 10 lat czekał na ten triumf! Fin Jari-Matti Latvala w pięknym stylu pokonał konkurencję w Rajdzie Akropolu i wskoczył na drugie miejsce w klasyfikacji WRC. Przed sobą ma Sebastiena Ogiera, a z tyłu dziewięciokrotnego mistrza Sebastiena Loeba.

2013-06-10

Zwycięstwo w jednej z najtrudniejszych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC), 58. Rajdzie Akropolu to czwarty w tym sezonie triumf  teamu Volkswagen Motorsport. Trzy pierwsze (w rajdach Szwecji, Meksyku i Portugalii) na swym koncie zapisała załoga Sebastien Ogier i Julien Ingrassia. Ostatnie padło łupem duetu  Jari-Matti Latvala i  Miikka Anttila. 28-letni Fin czekał na ten moment aż 10 lat – od czasu swojego debiutu w Rajdzie Bogów.

Takim sposobem fabryczny zespół z Wolfsburga prowadzi w klasyfikacji generalnej producentów, a reprezentujący jego barwy Sebastien Ogier w Polo R WRC stoi na czele rankingu kierowców. Na swym koncie gromadzi 126 punktów. Na drugie miejsce, po Rajdzie Akropolu wskoczył Jari-Matti Latvala. Zdobywając w Grecji 25 punktów, wyprzedził dziewięciokrotnego Mistrza Świata Sebastiena Loeba (Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team).

Latvala wreszcie dostroił Polo

Pierwszy triumf w Rajdzie Akropolu to dla Latvali jednocześnie pierwsze zwycięstwo w barwach Volkswagena. W tym sezonie to dla Fina trzecie z rzędu podium – po trzecich miejscach w Portugalii i Argentynie. Jak potwierdza Volkswagen Motorsport, ostatni sukces był możliwy dzięki zmianie dostrojenia mechanizmu różnicowego podczas Rajdu Argentyny, apotem dalszych udoskonaleniach w Grecji. Można wreszcie powiedzieć, że Jari-Matti Latvala dopasował Polo R WRC do swojego stylu jazdy. Podczas trzech dni ścigania w gęstym kurzu i upale, na grubym szutrze 28-latek uzyskał najlepsze czasy na 4 odcinkach specjalnych, z 14 rozegranych podczas rajdu. Prowadzenie  w zawodach objął już na 4 oesie (Ghymno) i ani na chwilę nie oddał go do końca.  Warto dodać, że luźne nawierzchnie są żywiołem Latvali i wszystkie 8 zwycięstw w WRC zaliczył właśnie na szutrze bądź na śniegu. Nie bez powodu zatem mówi się o nim „latający Fin”.

Na drugim Sordo, trzeci Neuville

Drugie miejsce w 58. Rajdzie Akropolu wywalczyli Dani Sordo i Carlos del Barrio. Załoga  Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team wygrała tylko jeden oes. Na podium stanęła ze stratą + 1:50,0 do liderów i z zapasem +24,1 do duetu Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul z Qatar World Rally Team.

Wśród oesowych zwycięzców zabłysnął Evgeny Novikov (Ford Fiesta RS), który prowadził w klasyfikacji generalnej pierwszego dnia. Rosjanin, najszybszy na 4 odcinkach, zawody ostatecznie zakończył na 9. miejscu.

Jari-Matti Latvala
Volkswagen Polo R WRC

Jestem niezmiernie szczęśliwy, dedykuję to zwycięstwo całej załodze Volkswagena. Mój początek nowego sezonu był bardzo trudny, ale zespół zawsze we mnie wierzył i bezwarunkowo mnie wspierał. Wygranie Rajdu Akropolu ma dla mnie duże znaczenie także dlatego, że był on niezwykle trudny i jest prawdziwym klasykiem. Od czasu, gdy jako osiemnastolatek wystartowałem tutaj po raz pierwszy, marzyłem, aby kiedyś go wygrać. Ostatni odcinek specjalny wydawał mi się być najdłuższym i najtrudniejszym od wielu lat, dokładnie czułem każdy kamień, każde uderzenie i nieubłaganie płynący czas.

58. Rajd Akropolu (Grecji) – wyniki końcowe

1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen Polo R WRC           4:31:01,2

2. Daniel Sordo/Carlos Del Barrio (E/E), Citroen DS3 WRC + 1:50,0

3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford Fiesta RS + 2:14,1

4. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen Polo R WRC +3:55,1

5. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford Fiesta RS +4:12,6

6. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Ford Fiesta RS + 5:48,7

7. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroen DS3 WRC                     + 8:00,7

8. Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ). Ford Fiesta RS +8:01,2

9. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford Fiesta RS                           +8:11,1

10. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen Polo R WRC +10:10,3

Tekst: Iwona Petryla

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Cały czas jest w obiegu Cytryna.

    Samuraj, 2013-06-13 21:23:25
  • avatar
    zgłoś
    Rozkład sił potwierdza regułę - Volkswagen. A potem już nikt :)

    airmatic, 2013-06-12 07:46:55
  • avatar
    zgłoś
    No i dodajmy jeszcze - to jest team! Jak Ogier zaniemógł, to JML wziął sprawy w swoje ręce :) 
    eri, 2013-06-11 21:32:47
  • avatar
    zgłoś
    I Kubica dobrze pojechał ... . :)
     
    I też o tym piszemy:)http://www.auto-motor-i-sport.pl/adrenalina/Robert-Kubica-rajdy-WRC2-Citroen-DS3-WRC,15122,1

    Szymon Piaskowski, 2013-06-11 11:07:38
  • avatar
    zgłoś
    I Kubica dobrze pojechał ... . :)

    Samuraj, 2013-06-10 20:48:53
  • avatar
    zgłoś
    Należało mu się. Początek trochę pechowy, ale też trzeba powiedzieć, że nie testował Polo tak długo jak Ogier. Dosyć późno dołączył do teamu, nowe auto. Sporo zmian, mało czasu. Trzeci kierowca VW też bardzo dobrze i tak wydaje się, że w tym roku Niemcy zdominują WRC.

    garfield, 2013-06-10 20:45:22
  • avatar
    zgłoś
    Aż 10 lat czekał na ten triumf! Fin Jari-Matti Latvala w pięknym stylu pokonał konkurencję w Rajdzie Akropolu i wskoczył na drugie miejsce w klasyfikacji WRC. Przed sobą ma Sebastiena Ogiera, a z tyłu dziewięciokrotnego mistrza Sebastiena Loeba.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-10 14:31:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij