Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

AC Schnitzer ujawnia ACZ4 5.0d z trzema turbinami

AC Schnitzer ACZ4 5.0d może wprowadzić trochę w błąd, bo auto nie ma 5-litrowego diesla pod maską, ale jednostka jest równie imponująca.

2015-03-19

AC Schnitzer wziął na warsztat zwykłą Z-czwórkę i zamienił silnik, czyli zrobił tzw. swapa. Długo zastanawiano się nad odpowiednią jednostką i wybór padł na... diesla. Jednak nie byle jakiego. Silnik pochodzi z BMW M550d, to 3-litrowy diesel tri-turbo. Tam ma on 381 KM, ale dla tunerów było to za mało. W Z4 podkręcili go do 430 KM i aż 840 Nm.

To nie wszystko. Żeby silnik spełniał swoją rolę potrzebna była też dobra przekładnia i sportowy dyfer. Tutaj zamontowano 8-biegową sportową automatyczną skrzynię ZF, a tylną szperę pożyczono wprost z poprzedniej generacji M3. Zmieniono także układ wydechowy, hamulcowy i zawieszenie.

Efekt jest taki, że AC Schnitzer ACZ4 5.0d do setki przyspiesza w 4,5 s i maksymalnie może pędzić nawet 300 km/h! W dieslu to naprawdę imponujące.

Popracowano też nad stylistyką, a raczej aerodynamiką. Z przodu i z tyłu zawitały karbonowe nakładki na zderzaki i pojawiły się 19-calowe pomarańczowe felgi z oponami 265/30R19. Żeby zrzucić trochę kilogramów maskę i dach wykonano z włókna węglowego. W sumie masę obniżono do 1469 kg.

Ten ultraszybki diesel nie jest tani. Na AC Schnitzera ACZ4 5.0d trzeba wyłożyć co najmniej 114 tys. euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 167 200 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij