Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Agera zamiast CCX-a

2010-03-01
Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera

Co ciekawe, Agera zachowała identyczny wymiary z poprzednikiem. Długość, wysokość i szerokość auta są takie same co do milimetra. Nadwozia nadal posiada zdejmowaną środkową część dachu i wykonane jest z włókna węglowego.

Pod maską nowego Koenigsegga tkwi ten sam silnik, co uprzednio. 4,7-litrowa V-ósemka z układem Twin Turbo produkuje teraz wyższą moc, wynoszącą 910 koni mechanicznych przy 6850 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 1100 Nm przy 5100 obr/min.

Jako że auto gotowe do jazdy waży jedyne 1290 kg, czyli mniej więcej tyle co dobrze wyposażony przedstawiciel niższej klasy średniej, jego osiągi są absolutnie fenomenalne. 100 km/h na prędkościomierzu Agery pojawia się po 3,1 s, 200 km/h - po 8,9 s od startu zatrzymanego. Prędkość maksymalną producent określa na 390+ km/h.

Co nowego jest więc w Agerze? Przede wszystkim bardziej ekstrawaganckie, futurystyczne wnętrze z nowym zestawem wskaźników. Na zewnątrz zaś sylwetka auta pozostała bez zmian, natomiast nowe jest oświetlenie, wykorzystujące technologię diodową.

Koenigsegg pomajstrował także przy zawieszeniu oraz przy układzie hamulcowym, wykorzystującym tarcze ceramiczne. Teraz ma być jeszcze szybciej w zakrętach, a droga hamowania ma zostać dodatkowo skrócona.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij