Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Alfa Giulietta

2012-05-21
Alfa Romeo Giulietta Na wielu europejskich rynkach Giulietta wygrywa z Golfem. Kompaktową Alfę Romeo pokochało już ponad 140 000 klientów.

Aby wzbogacić ofertę, ale i zapewnić większy komfort użytkownikom, inżynierowie Alfy wyposażyli Giuliettę w dwusprzęgłową skrzynię TCT. Ma ona 6 przełożeń i dwa tryby pracy - automatyczny i sekwencyjny. Na początek dostępna będzie wyłącznie z 2-litrowym turbodieslem oraz 1,4-litrowym silnikiem benzynowym (oba o mocy 170 KM).

Zasada działania jest identyczna jak w wypadku skrzyni biegów znanej jako DSG. Jedno ze sprzęgieł załącza biegi parzyste, drugie zaś - nieparzyste. Dzięki temu moment zmiany biegu jest praktycznie nieodczuwalny dla kierowcy i trwa dziesiątki milisekund. Pozwala to zredukować hałas, poprawić dynamikę jazdy, i to bez zwiększania zużycia paliwa. Rozpędzanie auta do prędkości 100 km/h trwa w przypadku obu silników o 0,1 s krócej, zaś zużycie paliwa jest niższe o 0,1 l/100 km.

W praktyce, skrzynia TCT jest bardziej odpowiednia do temperamentu silnika benzynowego. Zmianom biegów na wyższe towarzyszy charakterystyczne prychnięcie w układzie wydechowym, a większy zakres obrotów silnika pozwala przekładni bardziej ujawnić swoje możliwości. Dodatkowo charakter pracy skrzyni TCT zmienia się wraz ze zmianą ustawień systemu DNA. Program "dynamic" sprawia, że w trybie automatycznym skrzynia biegów opóźnia zmianę przełożenia na wyższe do poziomu 3-4,5 tys. obr/min. Program "all weather" oraz "normal" wymuszają jazdę ekonomiczną, dlatego biegi zmienia już przy 2-2,5 tys. obr/min. Wadą okazuje się zbyt duże opóźnienie przy redukcji biegu podczas zwalniania czy hamowania.

Dobra wiadomość dla miłośników Alfy jest taka, że Giulietta nie będzie miała wyłączności na skrzynie TCT.

TCT - KONKURENT DLA DSG

W odróżnieniu od skrzyni DSG, TCT ma dwa suche sprzęgła, sterowanie hydropneumatyczne i jest niezwykle lekka (napełniona płynem przekładniowym waży 82 kg). Wszystko to ma się przełożyć na niższe o 6% zużycie paliwa. Sercem całego systemu jest sterownik, który 500 razy na sekundę monitoruje prędkość obrotową kół, skręt kierownicy, położenie pedału przyspieszenia oraz hamulca. Dzięki temu na bieżąco analizuje, czy aktualnie serwowane przełożenie skrzyni jest optymalne z punktu widzenia osiągów i ekonomii. W razie wątpliwości zmienia bieg na wyższy lub niższy.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W AMiS na przykład, Golf dostał baty od Giulietty w kategoriach napęd i właściwości jezdne.
    rzęsor, 2012-05-22 23:20:13
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Wystarczy przetestować ich działanie w Giulietcie i Golfie, aby porównanie było obiektywne.A w jakim piśmie widziałeś "obiektywne" porównanie niemieckiego i włoskiego auta??
    krzysiek29, 2012-05-22 21:46:41
  • avatar
    zgłoś
    Wiesz, to takie testowanie odrobinę na ludziach. Fakt - dają TCT bez przymusu płacenia tych 8 tysi, ale tak jak mówisz - to jest na razie pewne ryzyko.
    ~Samuraj, 2012-05-22 16:20:01
  • avatar
    zgłoś
    Pewnie liczą, że odrobią sobie na serwisowaniu.
    rzęsor, 2012-05-22 16:12:41
  • avatar
    zgłoś
    Nieźle się szarpnęli.
    ~Samuraj, 2012-05-22 16:07:27
  • avatar
    zgłoś
    Wystarczy przetestować ich działanie w Giulietcie i Golfie, aby porównanie było obiektywne.P.S.Teraz jest promocja u Alfy, skrzynia TCT bez dopłaty.
    rzęsor, 2012-05-22 11:13:13
  • avatar
    zgłoś
    Porównanie pomiędzy TCT a DSG nie może być "obiektywne" ponieważ nie da ich się włożyć do takie samego modelu auta. No cóż każda technika się psuje. DSG powyżej przebiegu 200 tys. raczej musi mieć wizytę w serwisie.
    krzysiek29, 2012-05-22 08:11:34
  • avatar
    zgłoś
    Nie zajmujmy się póki co rynkiem aut używanych, bo wiadomo, że w przypadku zepsucia się takiej skrzyni koszta byłyby pewnie ogromne. Co do skrzyń dwusprzęgłowych - osobiście nie miałem okazji zweryfikować, ale bazując na opinii osób, które miały do czynienia z różnymi typami takich przekładni wynika, że jednak "mokre" DSG cały czas jest na czele. Wiadomo - fordowski Powershift też świetnie działa, ale jednak to nie to. Ja jestem ciekaw np. tej 8 - stopniowej przekładni BMW. ^^
    ~Samuraj, 2012-05-22 00:35:47
  • avatar
    zgłoś
    Czas pokaże, a rynek aut używanych zweryfikuje, "co my tu mamy". Przypomniała mi się bezstopniowa skrzynia Selespeed konstrukcji Alfy, bywalec w kilku tysiącach Alf 156. Uchodziła za nieudaną. Chciałbym mieć nadzieję, że slogan "historia lubi się powtarzać" to tylko slogan, ale to sam producent musi dopracować swoją konstrukcję - o ile już jej nie dopracował. Bo z Alfą bywało już różnie, jak wiecie...
    airmatic, 2012-05-21 20:11:22
  • avatar
    zgłoś
    To zależy jaka DSG. 6 biegowa pracuje na mokro, 7 biegowa na sucho. Jeszcze inne praktyczne różnice są.Co do tych porównań. Spory czas temu widziałem artykuły, gdzie przy Powershift pisali, że jednak trochę brakuje. Było to jakiś czas temu, a technika idzie do przodu. Z TCT chyba też jakieś porównanie redaktora widziałem, ale nie pamiętam opinii.Jakby się poszukało to pewnie znajdzie się. Coraz więcej firm to wprowadza, fakt, że w popularnych modelach najwcześniej VW wprowadził i dlatego taki popularny.
    garfield, 2012-05-21 18:53:30
  • avatar
    zgłoś
    Mówiąc w skrócie - TCT nie jest na razie pewniakiem.
    ~Samuraj, 2012-05-21 17:16:30
  • avatar
    zgłoś
    Idea dwusprzęgłowych skrzyń biegów jest niezwykle krzepiąca, a całość działa jak zamek w snajperskiej broni albo mechanizm szwajcarskiego zegarka. I cóż z tego, skoro w Altei XL "by SEAT" rozsypała się przed upływem 45 tys. km., co oznaczało poważny koszt naprawy (na gwarancji 0 zł., po jej upływie... ponad 6 tys.?). Tu w Alfie mamy superlekką konstrukcję, co może oznaczać przebiegi rzędu xxxxx km. (byle nie sześciocyfrowe) albo porady specjalistów: "jeśli auto ma rzeczywisty przebieg ok. 50 tys. km., można kupić Giuliettę na rynku wtórnym. Po 100 tys. km. lepiej unikać". I jak tu kupować samochód, jeśli nie jest się ani pięknym, ani bogatym, gdy nie stać cię na naprawę niedopracowanych, mało żywotnych podzespołów?
    airmatic, 2012-05-21 15:15:00
  • avatar
    zgłoś
    Przydałoby się porównanie TCT z DSG, Powershift, 7G-DCT, Geartronic itp.
    rzęsor, 2012-05-21 14:20:23
  • avatar
    zgłoś
    Wartość dodana. Giulietta zawsze kusiła urodą oraz świetnymi właściwościami jezdnymi. Dzięki dwusprzęgłowej skrzyni TCT imponuje także wygodą.
    auto motor i sport, 2012-05-21 10:59:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij