Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Alfa Romeo Giulia - na wysokim poziomie (JAZDA)

W ostatnich dniach na torze testowym Fiata we włoskim Balloco, mieliśmy okazję sprawdzić najnowsze dzieło Alfy Romeo, czyli model Giulia. Oto nasze wrażenia z jazdy 510-konnym modelem Quadrifoglio oraz 180-konną odmianą wysokoprężną 2.2 ze skrzynią automatyczną.

amis 2016-05-20
Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio wyposażono w silnik 2.9 V6 biturbo - został on stworzony w kooperacji inżynierów Maserati i Ferrari.

Na Alfę Romeo Giulię czekaliśmy długo, zbyt długo. Producent przekładał kolejne daty ujawnienia tego, jakże ważnego dla marki, modelu klasy średniej. Dlatego tez oczekiwania związane z tym samochodem mieliśmy bardzo wysokie. I już od pierwszego kontaktu Alfa sprawiła bardzo dobre wrażenie. Jak przystało na Alfę Romeo, Giulia to bardzo ładny samochód. Wygląda agresywnie i ma świetnie proporcje - długą maskę, przesuniętą do tyłu kabinę oraz krótki tył. Wpisuje się dokładnie w te same proporcje jakie od lat reprezentuje BMW serii 3.

Wnętrze także zaskakuje pozytywnie. Opcjonalny, zaawansowany system multimedialny ma bardzo przejrzyste manu i działa z przyzwoita szybkością. Do jego obsługi służy wygodne pokrętło umieszczone na tunelu środkowym, dokładnie "pod dłonią" kierowcy. Przezroczysty materiał, zapewne z poliwęglanu, który zasłania ekran systemu multimedialnego jest matowy i nie odbija światła, a o to obawialiśmy się bardzo. Jakoś wykończenia kokpitu, zarówno materiały wykończeniowe jak i spasowanie elementów, jest na wysokim poziomie. Na pierwszy rzut oka samochód nie odstaje od konkurencji. Tej niemieckiej rzecz jasna.

Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel

Umieszczony pod maską Alfy silnik 2.2 występuje w dwóch wersjach (150 i 180 KM) i, jak na razie, tylko z napędem na tylne koła. Wersja 4x4 dołączy wkrótce. Dostępna jest skrzynia mechaniczna oraz automatyczna przekładnia firmy ZF z 8-przełożeniami. Automat to świetny wybór. Razem z silnikiem o mocy 180 KM działa bardzo przyzwoicie - w żadnym wypadku nie odstaje od konkurencji. Wszystko jest dokładnie takie jak powinno być. Z charakteru samochód przypomina bardziej BMW 3 niż Mercedesa klasy C czy Audi A4. W samochodzie jest dobra ilość miejsca, a fotel kierowcy można opuścić wystarczająco nisko - uczucie siedzenia "jak na stołku" to była bolączka poprzednich Alf Romeo. Pierwsze wrażenie - Giulia jest taka jaka być powinna aby myśleć o walce w tej klasie aut.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

To bardzo ostry samochód. 510 KM to dużo więc nie jest zaskoczeniem, że auto jest bardzo szybkie. Balans, rozkład masy, prowadzenie, stabilność i wszystkie inne parametry mające znaczenie przy szybkiej jeździe są naprawdę na poziomie BMW M3. Lub nawet Mercedesa-AMG C63, bo od BMW M3 Alfa jest znacznie mocniejsza. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a po włączeniu tryby RACE, który wyłącza systemy stabilizujące, moc i napęd na tylne koła pozwalają śmigać po torze w poślizgach aż miło.

Giulia Quadrifiglio naszym zdaniem jest znacznie lepszym autem jeżeli ma skrzynię mechaniczną, bardzo precyzyjną trzeba dodać. Automat ma dużo biegów, które są spięte bardzo ciasno więc nawet dobry kierowcy będzie miał problem z szybka jazdą używając łopatek przy kierownicy - trzeba zwyczajnie zmieniać biegi bardzo często i redukować kilka na raz. A jazda w trybie automatycznym to już nie te same wrażenia co machanie poczciwym drążkiem mechanicznej skrzyni.

Werdykt

Warto było czekać. Alfa Romeo Giulia sprawia bardzo dobre pierwsze wrażenie. Wersja cywilna jest dopracowana i nie odstaje od konkurencji w postaci BMW 3, Mercedesa C czy Audi A4. A wersja Quadrifoglio? Jest piekielnie głośna i bardzo szybka. Jesteśmy ciekawi czy w bezpośrednim porównaniu BMW M3 za nią nadąży...

Tutaj znajduje się oficjalny cennik Alfy Romeo Giulii w polskich salonach.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 139 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij